iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   multitaksing iphone sluiten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/67479-multitaksing-iphone-sluiten.html)

SPiET 08-08-10 11:37

multitaksing iphone sluiten
 
Ik vroeg me af hoe je nu juist apps die in je multitask bar staat kunt sluiten?

Bijv je opent een paar aps, dan druk je tweemaal op de home knop, dan verschijnen toch alle apps die nog open zijn? (en running) Dat is toch de multitask?

Nu om te sluiten, is het zo dat je hetgeen je wilt sluiten icoon lang inhoud en dan op de "verbodteken" moet klikken op het volledig te sluiten of niet?

bijv van messenger draait die niet echt in de achtergrond, als je op je multitask klikt en dan op het programma, dan moet je terug inloggen?

thjnx

john1979 08-08-10 11:49

Het afsluiten van apps doe je inderdaad zo als jij beschrijft. Sommige apps zijn nog niet echt geschikt om op de achtergrond te draaien, hier zullen de aankomende tijd updates voor verschijnen in de app store. Veel ontwikkelaars hebben hun apps al aangepast, maar nog niet iedereen heef een update doorgevoerd.

SPiET 08-08-10 11:52

Ok bedankt, dus tweemaal home knop en op het verbodsteken , zo sluit je de app die in infeite nog actief is af.

Is er een maximum van apps die je terugvind in de multitask of allemaal diegene die je opent tot je ze zelf sluit of reboot/aflegt?

john1979 08-08-10 11:54

Wat en of er een maximaal is van openstaande apps weet ik niet. Wel heb ik er al heel wat op de achtergrond draaiend gehad, maar of er echt een maximaal is dat tegelijkertijd op de achtergrond kan draaien ben ik nog niet achter gekomen.

SPiET 08-08-10 11:55

Bedankt voor de info!

R6_ke 11-08-10 13:57

SPiET,

Als ik mij niet vergis heb ik ergens gelezen dat het maximum aantal applicatie's dat op de achtergrond draait bepaald is door het geheugen gebruik. Bij gebrek aan geheugen worden op de achtergrond draaiende apps automatisch afgesloten. De minst gebruikte apps (of de apps die je het langst niet meer hebt opengehad) worden eerst afgesloten.

marcoryn 11-08-10 14:02

Is er nog geen tweak om te bepalen welke apps wel en welke apps niet op de achtergrond mogen draaien.

Hier op de iphone4 met 300mb vrij geheugen kan ik je vertellen dat er een waslijst aan apps open staan en ik inmiddels nog maar 25 mb geheugen vrij heb.
Spellen hoeven van mij niet open blijven. Het idee van multitasken is leuk, maar ik vind dit best hinderlijk.

Een muziek app, safari, tomtom of im+ is erg handig.. De rest gewoon niet.

Mocht er een cydia app bestaan om per app te bepalen of het op de achtergrond blijft draaien dan hoor ik het graag!!

Tolarian 11-08-10 20:36

ik sluit me aan bij marcoryn,

ik wil ook best wel zo'n app om de programma's te bepalen

adberger 11-08-10 21:26

backgrounder geeft je die mogelijkheid(via cydia)
Daarmee kan je programma,s aangeven die direct met de homeknop afsluiten en niet meer op de achtergrond blijven draaien zoals tomtom.

Ad

Tolarian 11-08-10 21:46

erg bedankt Ad !

iphonedre 05-01-11 13:41

Sinds kort ook een Iphone 4, en ook wat vragen hierover:

1. Is het mogelijk zonder Jailbreak, applicaties echt te sluiten? IPV dubbel op home te moeten klikken en daar dan de app selecteren en wegklikken?

2. Ik had best wat apps staan bij de multitaskbar. Bijvoorbeeld Marktplaats(met plaatsbepaling), NFS shift, en wat andere apps die daar niet perse hoeven te staan

Verbruiken die apps(dus games, marktplaats etc) ook 'stroom' ? Dus gaat de batterij hierdoor sneller leeg? Of maakt dat niks uit?

BrainPulse 05-01-11 15:07

Voorzover ik weet kan je ze niet 'normaal' volledig afsluiten.

In principe word je toestel niet veel langzamer of loopt de accu niet sneller leeg wanneer je meerdere applicaties open hebt staan.
Tenzij deze applicaties natuurlijk actief op de achtergrond werken, zoals bijvoorbeeld een radio/muziek applicatie, of een applicatie die op de achtergrond de GPS gebruikt (GPStracker).

Zelf sluit ik eens in de zoveel tijd alles in 1x handmatig af (20 seconden werk).

menno85 22-03-11 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrainPulse (Bericht 623539)
Voorzover ik weet kan je ze niet 'normaal' volledig afsluiten.

In principe word je toestel niet veel langzamer of loopt de accu niet sneller leeg wanneer je meerdere applicaties open hebt staan.
Tenzij deze applicaties natuurlijk actief op de achtergrond werken, zoals bijvoorbeeld een radio/muziek applicatie, of een applicatie die op de achtergrond de GPS gebruikt (GPStracker).

Zelf sluit ik eens in de zoveel tijd alles in 1x handmatig af (20 seconden werk).

Hey BrainPulse

hoe sluit jij ze dan in 1 keer af dat is mij nog niet gelukt
ik doe het dagelijks zoals hier beschreven word door twee maal op de home butten te drukken.

Hans Nuenen 22-03-11 19:32

bedankt voor de tip, accu was best wel wat vlugger leeg. Had 65 apps openstaan (?),

smali020 09-11-11 22:44

Afluiten alle app's met 1 handeling?
 
Bestaat er een mogelijkheid alle app's die in de multi-balk staan met 1 handeling te kappen.
Ik zag bij de Samsung Galaxy s2 dat hier een knop voor is>gemakkelijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.