iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone down tijdens rit in Duitsland (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/67488-iphone-down-tijdens-rit-duitsland.html)

j_nathalia 08-08-10 13:07

iPhone down tijdens rit in Duitsland
 
Ik reed van Italie terug naar NL en in Duitsland begaf mijn iPhone het. Ik had TomTom 1.4 aan en kreeg een melding dat communicatie niet meer mogelijk was (exacte melding weet ik niet meer)

Enige mogelijkheid was "Dismiss" te drukken en sindsdien liep TT vast en doet de iPhone het niet meer. Meerdere keren uit/aan...

Scherm geeft aan via iTunes te connecten. Zonet thuis en geprobeerd. Via iPhone summary een restore geprobeerd, maar geen resultaat. Komt met een melding "The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error occured (23)."

Gezocht maar geen resultaat. Heb alle sw up to date incl iTunes.

Wat nu het beste te doen want ik krijg geen leven meer in het apparaat.

De volgende gegevens:
-iPhone 3GS
-gekocht in Hong Kong, simlock vrij
-3.1.3 jailbreak
-T-Mobile

Zou het kunnen zijn dat T-mobile de phone buiten gebruik heeft gesteld omdat het heeft gezien dat het een iPhone is en alleen 'echte' t-mobile phones accepteert? Op het moment van rijden in D zat het netwerk volgens mij op T-mobile... of is dit een verkeerde gedachtengang?

Het toestel heeft namelijk ook aangegeven de melding dat het imei nr onbekend is en iets van CCID. Maar nu zie ik die melding nietmeer.

serapim 08-08-10 18:50

herstel in itunes en dan jailbreaken met JailbreakMe

shapezzz 08-08-10 20:01

Probeer 'm in DFU-mode te herstellen in iTunes, even de zoekfunctie op het forum gebruiken hoe dat precies moet en succes ermee ;)

mapmap 08-08-10 21:07

edit : laat maar als je hem niet kan restoren zal data roaming er niks mee te maken hebben

j_nathalia 08-08-10 22:42

kom inderdaad iets verder met DFU (althans voor zover het me gelukt is)...

Heb aan/uit knop tesamen met home knop 10 sec ingedrukt, hierna alleen home knop voor 10 sec.

iTunes geeft aan dat phone (weer) in restore mode zit. Hierna duurt de update heel lang (ca 4 min). Dit is dus een hele verandering in vergelijking met voorheen. Ook wordt USB driver e.d. op PC opnieuw geinstalleerd. Na alles afgerond te zijn...:

komt weer de melding als hierboven maar dan met nr 1002.

Geen leven meer te krijgen...

Zal die dan echt gedisabled zijn door t-Mobile Duitsland omdat er ook ooit een melding was over het imei nr...??

Ten einde raad, wie kan er nog leven uit het apparaat krijgen?

Nicky75 08-08-10 23:18

Heb even gezocht op google en kwam als eerste hit uit op een draadje op dit forum uit 2009.
Daar zeggen verschillende mensen dat error 23 wijst op een hardware fout/probleem (val/waterschade o.i.d.).
https://forum.iculture.nl/f14/i...or-23-a-2.html

evmw 08-08-10 23:33

Ga maar uit van een hardwareprobleem inderdaad, en dat dit hoogstwaarschijnlijk het logic board betreft. Waarschijnlijk 1 of andere chipset aan het falen aangezien TomTom ineens een foutmelding gaf.

j_nathalia 08-08-10 23:34

via de iMac ook nog eens geprobeerd, krijg een iets concretere melding:

"The iPhone "iPhone" could not be restored. This device is n't eligble for the requested build".

Aangezien eligble betekent dat de firmware niet in aanmerking komt voor het apparaat vermoed ik dat het echt problemen heeft de fw te restoren en dat het ding (bijna) dood is. Half jaar oud, nooit gevallen of zoiets, pfff....

Nicky75 08-08-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door j_nathalia (Bericht 522427)
via de iMac ook nog eens geprobeerd, krijg een iets concretere melding:

"The iPhone "iPhone" could not be restored. This device is n't eligble for the requested build".

Aangezien eligble betekent dat de firmware niet in aanmerking komt voor het apparaat vermoed ik dat het echt problemen heeft de fw te restoren en dat het ding (bijna) dood is. Half jaar oud, nooit gevallen of zoiets, pfff....

Verzekerd?
Anders kijken of ie te maken is,maar zal (misschien) prijzig zijn?

ButcherJF 09-08-10 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door j_nathalia (Bericht 522427)
(...)
"The iPhone "iPhone" could not be restored. This device is n't eligble for the requested build".
(...)

Die melding verschijnt als je een te oude firmware probeert te installeren. Je zult naar iOS 4 moeten, dan krijg je deze melding niet. Kijk vervolgens in het jailbreak en unlockgedeelte van het forum hoe je hem weer kunt gebruiken.
Zo te zien is er best nog hoop!

j_nathalia 09-08-10 09:32

@ButcherJF

Hoe kan ik dan iOS 4 installeren als ik in iTunes alleen de optie Restore heb op het tabblad Summary. Volgens mij is dit onmogelijk tenzij je een manier hebt buiten iTunes om?

evmw 09-08-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door j_nathalia (Bericht 522634)
@ButcherJF

Hoe kan ik dan iOS 4 installeren als ik in iTunes alleen de optie Restore heb op het tabblad Summary. Volgens mij is dit onmogelijk tenzij je een manier hebt buiten iTunes om?

Als jij gewoon op Restore klikt dan pakt hij automatisch de nieuwste versie. Als je handmatig via de Restore-knop (via sneltoets) zelf een firmware kiest dan moet je dus de laatste iOS4-firmware selecteren.

j_nathalia 09-08-10 15:01

ok, dus kortom aangezien iTunes zowieso de laatste versie pakt hoef ik deze actie niet uit te voeren. Er is dus kennelijk geen leven meer in dit apparaat... melding 1006 is lastig te vinden, weet iemand waar dit naar refereert?

Nu heb ik de iPhone in Hong Kong gekocht. Geldt nu de wereldwijde garantie of toch weer niet. Ik kan me herinneren dat de Apple store in Hong Kong aangaf dat het apparaat alleen in HK mocht worden aangeboden aan Apple in geval van reparatie. Wie heeft er ervaring?

ButcherJF 09-08-10 19:31

Nogmaals: op de iMac krijg je kennelijk de melding dat je niet de juiste frimware probeert te installeren. Probeer dan toch eens de nieuwste (4.0.1) via iTunes op je iMac er op te krijgen.
Daarna jailbreaken en unlocken.

j_nathalia 10-08-10 15:20

op de iMac wordt steeds aangegeven (ook op PC) dat de iPhone in recovery mode staat. Hij moet gerestored worden. Ik weet vrijwel zeker dat fw 4.01 is gedownload en is geinstalleerd. Na update wordt 1002 melding gegeven (dus niet 1006 wat ik eerder aangaf).

Iemand bekend met 1002 melding?

De vraag is nu, is deze iphone stuk? Mede omdat ook eerder een melding werd gegeven over unknown imei nr... Dit duidt toch richting hardware dat het stuk is?

Heeft iemand ervaring met internationale garantie ivm aankoop in Hong Kong?

xvanwaart 02-12-10 19:36

Dit is wel heel gek! Zocht naar wat het probleem van mijn telefoon kon zijn en kwam dit tegen. Mijn iphone 3GS is ook dood gegaan tijdens het navigeren in Duitsland! Geen IMEI geen nog iets anders, moest herstellen en wat ik ook deed 1002 error. DFU alles... het had geen zin, terug naar T-Mobile en inmiddels is ie weer onderweg mijn kant op. Zou het om hetzelfde probleem gaan? Is wel heel erg toevallig. BTW ik ben na al mijn rampzalige ervaringen met de 3G en 3GS nu over gestaps naar een Samsung Galaxy S... alsof je bent ontsnapt uit gevangenschap!

j_nathalia 02-12-10 21:46

Misschien toch de combi TT+Duitsland. Zij weren volgens mij niet T-mobile apparaten.

Die van mij is geretourneerd en heb een nieuwe gekregen. Was nog een probleem want iPhone was in Hong Kong gekocht, maar sinds kort worden ook die toestellen geserviced in NL. Heb een 'nieuwe' gekregen en gelijk verkocht. Wacht op een iPhone 4 tot ie een keer goed wordt aangeboden via T-Mobile.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:39.