//

Alternatieve smtp kiezen duurt een eeuwigheid

Alternatieve smtp kiezen duurt een eeuwigheid discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Even schetsen: thuis heb ik wifi via Telenet, daarbuiten 3G via Mobistar. Ophalen van de e-mails van m'n Telenet-account lukt perfect, en verzenden uiteindelijk ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-08-10, 08:57
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard Alternatieve smtp kiezen duurt een eeuwigheid

Even schetsen: thuis heb ik Wi-Fi via Telenet, daarbuiten 3G via Mobistar.

Ophalen van de e-mails van m'n Telenet-account lukt perfect, en verzenden uiteindelijk ook wel, maar niet zonder 'problemen': als hoofd-smtp-server heb ik gprsmail.mobistar.be ingesteld (voor als ik op 3G zit), als alternatieve smtp-server smtp.telenet.be (voor als ik thuis op Wi-Fi zit). Als ik nu thuis via Wi-Fi een mailtje verstuur, duurt het een eeuwigheid (soms meer dan 10 minuten) vooraleer de iPhone effectief overschakelt naar de smtp van Telenet en het bericht verzendt. Als ik beide smtp-servers omwissel, lukt het verzenden via Wi-Fi uiteraard direct, maar als ik dan op 3G zit, duurt het verzenden wéér een eeuwigheid.

Is dit normaal?

(Tijdelijk uitschakelen van de hoofd-smtp helpt niet: dan nog duurt het een eeuwigheid eer de iPhone de alternatieve smtp kiest - uiteraard kan ik de Gmail-smtp gebruiken, maar ik vind dit niet zo praktisch, ook omdat Outlook-gebruikers dan bij de afzenden "...@mail.com namens ...@telenet.be" te zien krijgen (ja, I know, 'k ben een muggenzifter )).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-10, 10:04
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Helaas, niemand die hier een oplossing voor heeft?
  #3  
Oud 15-08-10, 11:17
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dit probleem herken ik deels, voor zonnet gebruik ik de smtp-server van gmail.

Ik gebruik dus niet de smtp-server van mijn provider (t-mobile). Handmatig heb ik de smtp-server van zonnet uitgezet en verstuur dus alles met de smtp-server van gmail, ook als ik thuis ben.

Dit werkt bij mij al een jaar erg goed en snel, alles wordt meteen verstuurd.

Misschien is het de moeite waard om een gmail-account aan te maken, alleen voor de smtp.

Edit: de ontvanger ziet gewoon het e-mail adres waarvandaan de mail komt, dus niet dat het deels via de servers van Google gaat!
  #4  
Oud 15-08-10, 11:30
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Dank voor de reactie!

Ik heb het ook al geprobeerd met de smtp van GMail, en dat werkt inderdaad perfect, alleen krijgen Outlook-gebruikers altijd te zien dat de mail afkomstig is van "xxx@gmail.com namens xxx@telenet.be", maar goed, misschien moet ik daar maar mee leren leven ...
  #5  
Oud 15-08-10, 11:42
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Bij mij kan de ontvanger dat niet zien! Ik heb in de iPhone bij de mail-instellingen van zonnet de smtp-server van gmail geselecteerd. Ik verstuur de mail met zonnet, maar gebruik alleen de server van gmail.

Als je de mail met gmail zelf verstuurt, dan krijgt de ontvanger het wel te zien.

Probeer op de iPhone bij de Telenet-account alleen de smtp-server van gmail aan te hebben. Komt dan nog steeds de "namens"-melding?
  #6  
Oud 15-08-10, 11:56
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Die melding van "namens" verschijnt om een of andere reden enkel in Outlook en niet in andere clients - is blijkbaar niets aan te doen ... (zie ook Een aangepast adres in het veld 'Van:' toevoegen - Gmail Help onder "Ik ben een gebruiker van Gmail of ...".

Afijn, ik leer ermee leven - 't is alleszins beter dan tien minuten te moeten wachten totdat de iPhone een alternatieve smtp kiest ...

Bedankt!

Laatst gewijzigd door bisebaer; 15-08-10 om 11:59. Reden: Spelvaut
  #7  
Oud 15-08-10, 12:03
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Dat outlook-probleem heb ik ook met Windows mail! Maar niet als ik dingen vanaf de iPhone stuur.
  #8  
Oud 15-08-10, 12:12
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Gek, het hangt blijkbaar echt af van de Outlookversie ... Op zich zou ik kunnen aangeven dat Gmail via de smtp van Telenet moet zenden, maar dat lukt natuurlijk niet, want Telenet blokkeert het verzenden van e-mails als je niet op hun netwerk zit, dus ook vanaf het ip-adres van de Gmailserver.
  #9  
Oud 15-08-10, 12:19
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Onhandig van Telenet, dat probleem heb ik in NL bij KPN en zonnet/tele2 nooit gehad. Maar misschien werkt het ook zo bij UPC en ziggo, die zijn ook begonnen met tv-kabel.
  #10  
Oud 15-08-10, 15:46
bisebaer bisebaer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zingem (B)
Berichten: 101
Standaard

Nja, helaas, valt dus niet te omzeilen ... Ik hou het toch maar bij de Gmail-smtp, werkt wel zo prettig - bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
t-mobile en met een iphone mail versturen (smtp) microdesign Odido (T-Mobile) 10 23-12-10 06:30
Mac OS X: Foto's syncen duurt eeuwigheid?! iMarvin. Desktop-applicaties 0 13-09-10 14:12
Hoe lang duurt een restore? stenito Archief 5 29-07-08 13:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.