iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Echange Mail op de Iphone, ene account wel andere niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/68092-echange-mail-op-de-iphone-ene-account-andere-niet.html)

aengel 12-08-10 09:44

Echange Mail op de Iphone, ene account wel andere niet
 
Ik werk op een bedrijfje waar ongeveer 12 mensen gebruik maken van een iPhone. Van deze mensen werkt bij ongeveer de helft de directe Mail app om hun mail (en afspraken) op te halen via Exchange, bij de andere helft niet.

Na heel veel topics gelezen te hebben op internet van mensen met problemen van het instellen van hun Exchange mail op hun iPhone hebben we allerlei instellingen uitgeprobeerd om te kunnen achter halen waar het probleem hem in zit, maar tevergeefs.

Het gaat hier om verschillende iPhones (3G, 3Gs, 4, en een paar iPads) met verschillende OS versies, maar dit heeft geen invloed op het wel of niet kunnen connecten. Als we een willekeurige iPhone nemen dan kan het ene account wel connecten en het andere niet.

De exchange server lijkt goed geconfigureerd. Outlook Web Access (OWA) draait en iedereen kan daar zonder problemen inloggen vanaf hun pc's maar ook vanaf hun iPhones. Ook Outlook Mobile Access draait en kan door iedereen moeiteloos benaderd worden. Ook het vinkje Outlook Mobile Access staat dus aangevinkt voor ieder account op de server.

De telefoons worden steeds op exact dezelfde manier ingesteld, er kan geen sprake zijn van typfouten in accountnamen of wachtwoorden.

Naast het controleren van alle instellingen hebben we ook nog het volgende geprobeerd zoals in andere topics werd aangeraden;

- Het beveiligings certificaat gemailed en geinstalleerd op de iPhone
(geen resultaat, zou ook niet moeten aangezien sommige accounts wel werken)

- Een gebruiker die wel werkte gekopieerd om zo zijn settings mee te nemen naar een nieuwe user (nieuwe account werkte vervolgens niet)

- De settings van een wel werkende gebruiker en een niet werkende gebruiker naast elkaar gelegd (geen zichtbaar verschil)

Inmiddels houden onze mogelijkheden een beetje op.

Heeft er iemand hier nog ideeën?
Alvast bedankt!

jetgadget 12-08-10 14:12

ligt het echt niet aan de serverkant? als je nou een gebruikersaccount die werkt op een iphone .. op een andere iphone (waar het eerst niet werkte) instelt doet die het daar dan ineens wel?

oops overheen gelezen
'' Als we een willekeurige iPhone nemen dan kan het ene account wel connecten en het andere niet.''
zou dus zeggen dat het niet aan de iphone ligt.. maar aan de account..

aengel 12-08-10 14:27

Alles lijkt er inderdaad op dat het aan de accounts ligt, het vreemde is echter dat we geen verschillen kunnen ontdekken aan de settings van het ene account ten opzicht van de andere.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.