//

Nieuw contact via recent niet in Adresboek

Nieuw contact via recent niet in Adresboek discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Wanneer ik via 'Recent' (in 'Telefoon') een contact aan mijn iPhone toevoeg komt deze niet terecht in het adresboek. Deze is in geen enkele ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-10, 14:13
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard Nieuw contact via recent niet in Adresboek

Hallo,

Wanneer ik via 'Recent' (in 'Telefoon') een contact aan mijn iPhone toevoeg komt deze niet terecht in het adresboek. Deze is in geen enkele groep te vinden. Zelfs niet bij het 'zoeken'. Het rare is dat de gegevens (naam ed) wél herkend wordt in het rijtje van recente oproepen. Alleen kan ik het contact zelf nergens terug vinden (en dus ook niet bewerken of zelfs verwijderen!).

Mijn adresboek staat gesynchroniseerd met 'Adresboek' (via iTunes) op m'n MacBook. Ook daar is geen kaart te vinden het 'verborgen contact'. Dit zou dus betekenen wanneer ik de recente oproepen wis, dat ik de gegevens kwijt ben.

Wie kent dit probleem en is er een oplossing?

Het probleem bestaat al langere tijd (zeker ook nog bij de 3.1 software). Een soft-reset helpt niet en herstelprocedure ook niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-08-10, 19:37
Doin23 Doin23 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Exclamation Iphone zet nieuwe contacten niet in mijn contacten lijst

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op de site maar heb al geruime tijd een Iphone. Eerst de 3G en nu de 3Gs. Ik heb nooit echt problemen gehad met de Iphone dus hoefde ook nooit echt iets te posten alleen daar is nu verandering in gekomen.

Ik ben er sinds kort achter gekomen dat mijn iphone nieuwe gemaakte contacten niet in mijn contacten lijst zet. De enige manier wanneer hij hem wel aan de lijst toevoegt is als ik eerst naar de contacten lijst ga en dan een nieuwe aanmaak. Erg onhandig want veel van mijn laatst toegevoegde contacten zijn uit de recente gesprekken lijst, smsjes of gewoon via nummer intoetsen en dan opslaan. Ook als ik synchroniseer met mijn computer zijn de contacten nergens te vinden. De enige manier waarop ze te vinden zijn is via het zoek venster als je helemaal naar links bladert op de iphone. Ze staan dus wel ergens maar niet zichtbaar.

Ik heb veel gezocht op internet maar kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb alle nieuwe software erop staan maar merkte dat het net daarvoor ook al moet zijn geweest aangezien ik die contacten ook al niet meer kan vinden.

Kan iemand me helpen met dit probleem?

Thnx
  #3  
Oud 19-08-10, 18:15
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Precies hetzelfde probleem als dat ik heb dus. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat we de enige zijn...
  #4  
Oud 19-08-10, 22:53
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Hier bij de telefoon van mijn vrouw idem. Kan adressen uit de sim importeren. Als ik vervolgens een adres update door er bijvoorbeeld een email adres bij te zetten, wordt het mail adres niet opgeslagen als ik het contact opnieuw open.
  #5  
Oud 21-08-10, 00:08
Doin23 Doin23 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Angry

Lijkt erop dat we de enige zijn aangezien niemand ons kan helpen of hierop reageert. Heb wel andere klachten erover gelezen maar nergens nooit een oplossing...
Het is erg irritant op deze manier. Al mijn nieuwe contacten zijn niet terug te vinden....
Zijn er mensen die dit lezen en proberen uit te zoeken denk je?
  #6  
Oud 25-08-10, 00:22
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Nog niemand hier met de oplossing voor dit probleem?
  #7  
Oud 25-08-10, 00:29
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Niet gelijk een oplossing,

maar als je in de app contacten op groepen klikt wat zie je dan ?
__________________

  #8  
Oud 25-08-10, 12:41
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
Niet gelijk een oplossing,

maar als je in de app contacten op groepen klikt wat zie je dan ?
Omdat ik de contacten synchroniseer via iTunes:
'Alle van mijn Mac' en de groep die ik synchroniseer 'iPhone' (zelf aangemaakte groep dus). Verder 'Google mobile sync globale adreslijst', maar deze is leeg omdat ik deze niet heb geactiveerd via Exchange (en doe ik ook niet, want wil graag blijven synchroniseren met Adresboek op mijn Mac). De contacten staan uiteraard bij geen van allen er tussen.
Het gaat hier denk ik niet om een simpele 'over het hoofd gezien optie'. Want logisch nadenken kunnen wel allemaal (als het goed is ). Ik heb het idee dat het gaat over geavanceerde instellingen (en/of combinaties daarvan) waarvan je zeer inhoudelijk moet weten wat er allemaal precies gebeurd, maar eerder denk ik dat het gewoon een vieze bug is...
Maar goed, hulp altijd welkom natuurlijk, want irritant is het zeker!
  #9  
Oud 25-08-10, 14:32
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ProJosh Bekijk bericht
Omdat ik de contacten synchroniseer via iTunes:
'Alle van mijn Mac' en de groep die ik synchroniseer 'iPhone' (zelf aangemaakte groep dus). Verder 'Google mobile sync globale adreslijst', maar deze is leeg omdat ik deze niet heb geactiveerd via Exchange (en doe ik ook niet, want wil graag blijven synchroniseren met Adresboek op mijn Mac). De contacten staan uiteraard bij geen van allen er tussen.
Het gaat hier denk ik niet om een simpele 'over het hoofd gezien optie'. Want logisch nadenken kunnen wel allemaal (als het goed is ). Ik heb het idee dat het gaat over geavanceerde instellingen (en/of combinaties daarvan) waarvan je zeer inhoudelijk moet weten wat er allemaal precies gebeurd, maar eerder denk ik dat het gewoon een vieze bug is...
Maar goed, hulp altijd welkom natuurlijk, want irritant is het zeker!
Het is zeker irritant, al ondervind mijn vrouw er last van en niet ik. ;-) Ga van het weekend haar telefoon helemaal herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hoop dat dat iets gaat uithalen.

Kan dit probleem niet te maken hebben met het feit dat je contacten vanuit je sim geimporteerd hebt?
  #10  
Oud 27-08-10, 11:36
ProJosh ProJosh is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mylifetime Bekijk bericht
Het is zeker irritant, al ondervind mijn vrouw er last van en niet ik. ;-) Ga van het weekend haar telefoon helemaal herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hoop dat dat iets gaat uithalen.

Kan dit probleem niet te maken hebben met het feit dat je contacten vanuit je sim geimporteerd hebt?
Nope, nooit geïmporteerd vanuit sim. Fabrieksinstellingen, Restore ed hebben overigens ook allemaal geen zin (al geprobeerd).
  #11  
Oud 28-08-10, 01:04
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik heb ook dat probleem.... Erg vervelend! Jammer dat er nog geen oplossing is.
Is het alleen een bug bij 4.0.1? Helpt het als ik upgrade naar 4.0.2 en de jailbreak laat vallen?
  #12  
Oud 30-08-10, 19:31
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Ik heb ook dat probleem.... Erg vervelend! Jammer dat er nog geen oplossing is.
Is het alleen een bug bij 4.0.1? Helpt het als ik upgrade naar 4.0.2 en de jailbreak laat vallen?
Heb je intussen al geupgrade of dat niet?
  #13  
Oud 30-08-10, 19:36
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik ben er volgens mij uit!! Het heeft te maken met mijn Exchange account. Die heb ik beide even uitgeschakeld, toen herkende mijn telefoon het nummer niet meer. Daarna heb ik ze weer geactiveerd en nu doet hij het niet meer. Hij slaat de nummers gewoon op op mijn iPhone! Dus bij mij is het probleem
Weg!!
  #14  
Oud 31-08-10, 14:30
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Ik ben er volgens mij uit!! Het heeft te maken met mijn Exchange account. Die heb ik beide even uitgeschakeld, toen herkende mijn telefoon het nummer niet meer. Daarna heb ik ze weer geactiveerd en nu doet hij het niet meer. Hij slaat de nummers gewoon op op mijn iPhone! Dus bij mij is het probleem
Weg!!
Hmmm... hier niets met een Exchange account. Had wel altijd wel MobileMe op de iPhone, maar dat heb ik er al weer afgehaald. Dat lost het probleem niet op.
  #15  
Oud 31-08-10, 14:37
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Dat is jammer.... had gehoopt dat het voor iedereen een antwoord gaf.
Maar ja bij mij is het probleem opgelost.
Want op het moment dat ik de exchange had uitgeschakeld kon mijn telefoon het nummer helemaal niet meer vinden.
Dus moet het daarop hebben gestaan.

Toen ik hem weer activeerde blijf hij gewoon de nummers op mijn telefoon zetten.
Dus bij mij is het opgelost.

Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.
  #16  
Oud 31-08-10, 21:34
mylifetime mylifetime is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 178
Standaard

De oplossing is binnen!

Probleem bij de iPhone 3Gs (was mijn oude iPhone) van mijn vrouw was dat er geen nieuwe contacten toegevoegd konden worden in de contacten. Bestaande contacten konden ook niet bijgewerkt of verwijderd worden.

Blijkaar heeft dit te maken met een database die niet helemaal in orde is. Kennelijk kan die corrupt raken en is het alleen nog leesbaar.

Om dit probleem op te lossen kun je het volgende doen (jailbreak is nodig):
1. Maak een backup van je telefoon.
2. Koppel je telefoon aan je pc/mac.
3. Zorg dat je een filebrowser voor de telefoon hebt. Bijvoorbeeld Phone Disk (Macroplant - iPod, iPad, iPhone Transfer & Conversion Software).
4. Browse nu op je telefoon naar de map: /private/var/mobile/bibliotheek/
5. Verwijder de hele map AddressBook met de volledige inhoud (eventueel nog een keer extra kopieren naar je desktop).
6. Ontkoppel je telefoon en start contacten op. Contacten maakt nu de map die je net verwijderd hebt opnieuw aan met een nieuwe database! Nu kun je weer je oude contacten importeren en als vanouds bewerken, toevoegen, etc. etc.

Heb het zojuist met de telefoon van mijn vrouw gedaan en dit perfect! Contacten gewoon een nieuwe database laten maken en klaar.

Laatst gewijzigd door mylifetime; 31-08-10 om 21:52.
  #17  
Oud 12-09-10, 14:50
Doin23 Doin23 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Dat is jammer.... had gehoopt dat het voor iedereen een antwoord gaf.
Maar ja bij mij is het probleem opgelost.
Want op het moment dat ik de exchange had uitgeschakeld kon mijn telefoon het nummer helemaal niet meer vinden.
Dus moet het daarop hebben gestaan.

Toen ik hem weer activeerde blijf hij gewoon de nummers op mijn telefoon zetten.
Dus bij mij is het opgelost.

Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.
Thnx Fazer1ooo, dit werkte bij mij dus ook helemaal! Eindelijk weer alle nummers normaal opslaan! Nu nog mijn irritatie met de agenda kleuren zien op te lossen en ik ben weer helemaal tevreden.

Dank!!
  #18  
Oud 12-09-10, 14:53
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doin23 Bekijk bericht
Thnx Fazer1ooo, dit werkte bij mij dus ook helemaal! Eindelijk weer alle nummers normaal opslaan! Nu nog mijn irritatie met de agenda kleuren zien op te lossen en ik ben weer helemaal tevreden.

Dank!!
Wat is je irritatie?
  #19  
Oud 12-09-10, 15:00
Doin23 Doin23 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Wat is je irritatie?
Mijn irritatie zit hem in het niet zelf kunnen aanpassen van de kleuren. Ze komen bijvoorbeeld niet overeen met mijn Gmail calendar kleuren en krijg ze niet verandert. Heel irritant, vooral nu ik er nog een outlook exchange agenda extra bij heb die ik ook een andere kleur wil laten hebben. Ik kan er niets over vinden dus dat wekt irritatie.

Jij een idee?
  #20  
Oud 12-09-10, 15:07
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doin23 Bekijk bericht
Mijn irritatie zit hem in het niet zelf kunnen aanpassen van de kleuren. Ze komen bijvoorbeeld niet overeen met mijn Gmail calendar kleuren en krijg ze niet verandert. Heel irritant, vooral nu ik er nog een outlook exchange agenda extra bij heb die ik ook een andere kleur wil laten hebben. Ik kan er niets over vinden dus dat wekt irritatie.

Jij een idee?
Mmm goeie, ik ben wel tevreden met de kleuren dus heb me daar niet in verdiept.
Ik zal eens kijken in een verloren uurtje!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gemiste oproepen en voicemail niet bij recent ArthurB iPhone algemeen 1 14-02-11 12:23
iphone adresboek to adresboek imac G_rrtt iTunes 1 15-03-09 01:39
nieuw nummer koppelen aan nieuw contact boboi iPhone algemeen 4 16-05-08 13:05
Recent werkt niet ? Carlo_1983 Unlock [archief] 7 08-02-08 12:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:11.