iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nike+ vraagje (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/68397-nike-vraagje.html)

Burgler 14-08-10 11:16

Nike+ vraagje
 
Vraagje, als ik het Nike+ appje open staat er
"Walk around to calibrate the sensor"

Ik lopen, en lopen.... Niks... :confused:

Moet ik rennen, of moet je een half uur lopen?
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Hika 18-08-10 15:18

Dat heb ik ook gehad! Ik ben terug gegaan naar de winkel en de verkoper heeft 10 minuten met die sensor in zijn handen gestaan en er mee geschud. Net alsof je een loopbeweging maakt met je handen.
Daarna vond hij 'm. En als die 'm eenmaal gevonden heeft vind hij de sensor daarna heel snel. Er zit op de achterkant van de senor ook een klein knopje. Misschien dat deze nog in ''sluimerstand'' staat. Even drie seconden indrukken en wellicht heb je contact. Anders even terug naar de winkel. Ik hoop dat het lukt want het lopen ermee stimuleerd heel erg en het is leuk om je gegevens terug te lezen op de website van Nike.
Succes ermee!

Bomans 18-08-10 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burgler (Bericht 530704)
Vraagje, als ik het Nike+ appje open staat er
"Walk around to calibrate the sensor"

Ik lopen, en lopen.... Niks... :confused:

Moet ik rennen, of moet je een half uur lopen?
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Misschien een stomme vraag, maar je weet dat je nog aparte sensors nodig hebt om Nike+ te gebruiken?

1977koen 18-08-10 18:22

Als de batterij vd sensor niet leeg is en het werkt niet dan staat de sensor waarschijnlijk inderdaad in de sluimerstand. Door het knopje op de achterkant met een pen in te drukken zou het weer moeten werken.

Buur 05-09-10 13:42

Wat ik me nu afvraag: moet je in Instellingen steeds de sensor in je iPhone uitzetten om accu te besparen? Of is die ingebouwde sensor in je iPhone net zo slim als de Nike+ sensor in je schoen (zet zichzelf uit als er geen beweging is)?

Bart274 06-09-10 15:53

die sensor wordt alleen geactiveerd van zodra ge uw ipod/iphone laat zoeken naar uwe sensor ;)

Buur 06-09-10 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 (Bericht 554365)
die sensor wordt alleen geactiveerd van zodra ge uw ipod/iphone laat zoeken naar uwe sensor ;)

Voor alle zekerheid: AAN laten staan in Instellingen kost dus geen extra accu?

Bart274 06-09-10 16:35

nee :)
ik gebruik deze sensor nu al een paar weken en heb nog nooit last gehad van een verlaagde accuduur door dat te laten aan staan :)

btw, heb je een ipod touch of een iphone?

Buur 07-09-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bart274 (Bericht 554400)
nee :)
ik gebruik deze sensor nu al een paar weken en heb nog nooit last gehad van een verlaagde accuduur door dat te laten aan staan :)

btw, heb je een ipod touch of een iphone?

Dank je, ik ga het gewoon proberen met AAN laten staan dan maar. Vreemd dat dat nergens te vinden is op de Apple site of zo... Of desnoods op de Nikeplus site.
Sinds een paar weken heb ik de iPhone 4 (en daarna pas de Nike+ sensor aangeschaft), dus ik heb geen vergelijk. Enige vergelijk zou zijn geweest met mijn vorige iPhone 3G, maar die hardware is anders (dus ook de accu en die is al zo vaak opgeladen...) en dus geen vergelijk.

Bart274 07-09-10 16:50

heb je de nieuwe app van Nike dan al geprobeerd? Nike+ GPS
mss dat je deze handiger vindt, voor mij helpt het allesinds niets zolang ik mijn bluetooth gpsontvanger nog niet heb :)

Buur 08-09-10 12:01

@Bart274:
Ik heb speciaal die sensor net gekocht! Want met GPS weet ik wel hoe snel je accu leeg is...

Bart274 08-09-10 12:24

bedankt voor de tip :)
ik ga als ik mijn ontvanger heb ontvangen toch eens kijken hoelang mijn batterij daarmee meegaat, want het eigenlijke berekenen van de huidige positie enzo gebeurt allemaal door die bluetooth ontvanger, bij mij gaat er dus normaal gezien enkel extra batterij verbruikt worden tov die sensor door de bluetoothverbinding met die ontvanger, maar ik verspil geen batterij meer doordat ik dan geen bluetoothverbinding meer nodig heb met die Nike+ sensor :)
de tip zal raad brengen zeker? :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.