//

Succesvol nieuwe achterkant op 3G gezet!

Succesvol nieuwe achterkant op 3G gezet! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Nadat gisteren mijn iPhone 4 arriveerde, ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan met het vervangen van de achterkant van mijn oude 3G. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-08-10, 15:24
iWilco iWilco is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 37
Standaard Succesvol nieuwe achterkant op 3G gezet!

Nadat gisteren mijn iPhone 4 arriveerde, ben ik vandaag maar eens aan de slag gegaan met het vervangen van de achterkant van mijn oude 3G. Hierbij mijn ervaringen:

Ik heb onlangs via eBay een vervangende achterkant voor m'n iPhone 3G, zwart, 16GB besteld. Dit i.v.m. inmiddels toch behoorlijke scheuren in de behuizing, ontstaan in de afgelopen 2 jaar dat ik hem in bezit heb. Mijn vrouw wilde graag mijn oude 3G gaan gebruiken ter vervanging van haar LG Cookie (bleh!), dus ik heb gepoogd de 3G weer als nieuw voor haar te maken. Ze wilde graag een witte, als ik dan toch bezig was...

Welke achterkant?
Op eBay dus een op het oog behoorlijke achterkant gevonden, meteen inclusief chrome bezel, trilmotor, chromen rand en lens voor de camer, alle knoppen, headphone jack met chromen randje EN nieuwe accu! Dit scheelt een hoop monteer- en demonteerwerk en een nieuwe accu was ook geen overbodige luxe.
Voor de geïnteresseerden: Dit is de achterkant die ik heb gekocht van verkoper "partsiphone09":
IPHONE 3G COMPLETE BACK HOUSING ASSEMBLY BRAND NEW! UK! - eBay, Other Mobile Phone Accessories, Other Mobile Phone Accessories, Mobile Phone Accessories, Mobile Home Phones. (Eindtijd 28-aug-10 08:10:38 CEST)
(niet bedoeld als spam, ik heb geen zakelijke of andere relatie met deze verkoper)

De "operatie":
Ik moet zeggen dat de hele operatie me alleszins is meegevallen. Met anderhalf uur was ik klaar en dit had zeker een half uurtje sneller gekund als ik niet pas ná het complete proces pas had ontdekt dat één schroefje voor het mechanisme van de simtray holder los zat (was al gemonteerd, dus niet mijn schuld), waardoor hij weer even open moest.
Het is iets dat ik zo weer zou aandurven. Ik ben redelijk handig met electronica, maar heb daar geen speciale opleiding voor gevold. Volgens mij kan iedereen die wel eens kleine klusjes doet en niet compleet twee linkerhanden heeft dit succesvol volbrengen.

Belangrijk voor je begint:
Aandachtspunten wat mij betreft:
  • Bekijk de instructievideo van DirectFix.com YouTube - iPhone 3G Back Case / Housing Replacement Directions By DirectFix.com om vóór je aan dit alles begint eens te zien wat het allemaal inhoudt.
  • Zelf heb ik de stappen in deze handleiding van iFixit.com gebruikt Installing iPhone 3G Rear Panel - iFixit Daar kon ik diverse handelingen van overslaan doordat op mijn vervangende achterkant al zoveel onderdelen gemonteerd/bijgeleverd werden
  • Cruciaal is het hebben/aanschaffen van het juiste gereedschap! Je hebt bovenal een goede en goed passende precisieschroevendraaier maat Philips #00 nodig. Zonder is het een vrij kansloze operatie. Verder zijn absoluut handig en aan te raden: iPhone opening tool/spudger en een zuignapje. Zelf vond ik het openen van de iPhone zonder zuignap bijna ondoenlijk, pas mét zuignap lukte het vrij vlot. Klein pincetje voor al die priegel schroefjes en onderdeeltjes is ook erg fijn (ik heb het pincetje van mijn zwitsers zakmes gebruikt.
  • Ook cruciaal: een vervangende achterkant van voldoende kwaliteit. Ik ging bijna het schip in doordat dat ene schroefje van het simtray-mechanisme een halve millimeter teveel uitstak. Daardoor paste de simtray aanvankelijk niet. Zo nauw kan het dus echt komen. Ik kan me levendig voorstellen dat een achterkant die minder van kwaliteit was dan de mijne je in grote problemen brengt.
Kwaliteit van de achterkant:
Achterkant is geen origineel door Apple vervaardigd onderdeel. Desondanks heel behoorlijke kwaliteit. Pasvorm is prima. Paar kleine puntjes van kritiek: Power button "klikt" niet zo lekker als op een echte. Precisie van openingen/kieren rond diverse knoppen en simtray is net een fractie minder dan bij Apple, je ziet de kiertjes net wat meer. Er zat al voor het installeren een minuscuul haarscheurtje in de behuizing tussen headphone jack en de chrome bezel. De openingen voor microfoon en speaker hebben in deze behuizing geen "gaasje" ervoor zitten, zoals bij het origineel wel het geval is. Mijn vrouw heeft nu volgens het opschrift aan de achterkant een iPhone 3G, wit, 8(!)GB, terwijl de iPhone toch echt nog 16GB opslagcapaciteit heeft.

Conclusie:
Concluderend is het me allemaal alles meegevallen. Ik zou het zeker aanraden voor degenen die niet té onhandig zijn en die niet té bang zijn hun iPhone 3G te beschadigen.
Wel ben ik uiteraard erg benieuwd hoe de nieuwe behuizing zich nu gaat houden in het dagelijks gebruik. Hij is pas nu net geïnstalleerd, dus daar kan ik nog niets over zeggen.
En, nogmaals: koop een behuizing van goede kwaliteit en zorg voor goed gereedschap!

Ik hoop dat er iemand zijn voordeel kan doen met mijn ervaringen.
Succes!

Laatst gewijzigd door iWilco; 14-08-10 om 15:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-08-10, 23:53
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Erg interessant, ja. Wat een gedoe trouwens. Bij de iPhone 4 is het wel wat makkelijker: twee schroefjes losdraaien, stukje omhoog duwen en dan gewoon loshalen.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 15-08-10 om 00:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
nieuwe achterkant DrDecibel iPhone accessoires en onderdelen 20 23-08-11 15:18
Nieuwe Hyves vrienden worden bij contacten gezet libia iPhone Apps 1 06-07-10 11:00
Touch screen werkt niet meer na nieuwe erop te hebben gezet nielsbrooimans iPhone algemeen 1 21-06-10 18:05
Nieuwe achterkant help iPhone algemeen 30 25-01-10 01:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.