//

iPhone 4 multitasking

iPhone 4 multitasking discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo misschien een stomme vraag maar ik zit nu met een iphone 4 maar de multitasking blijft maar groeien naarmate ik het apparaat meer gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-08-10, 12:23
mr P.iemel mr P.iemel is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard iPhone 4 multitasking

hallo misschien een stomme vraag maar ik zit nu met een iphone 4
maar de multitasking blijft maar groeien naarmate ik het apparaat meer gebruik op de dag. ik sluit natuurlijk de nodige programmas af
maar is het mogenlijk met of zonder jailbreak een soort van begrenzer er op te zetten dat die en dat programma niet in multitask mode komen(zoals bellen en sms bijv) en dat er bijv maar een x aantal programmas tegelijk kunnen draaien zoals een stuk of 6?

voor de rest super tevreden

alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-10, 13:40
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Waarom zou je dat willen? De programma's blijven niet actief. Ze gaan in een soort van standby. Je hebt er toch geen last van :-/
  #3  
Oud 16-08-10, 13:43
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 Bekijk bericht
Waarom zou je dat willen? De programma's blijven niet actief. Ze gaan in een soort van standby. Je hebt er toch geen last van :-/
denk je echt dat "de soort van standby" geen batterij verbruikt?
  #4  
Oud 16-08-10, 13:53
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Je kunt nu je favoriete programma's van andere fabrikanten uitvoeren en onmiddellijk tussen deze progamma's schakelen, zonder dat de programma's op de voorgrond langzamer worden of de batterij onnodig wordt gebruikt.
Alsjeblieft, direct van de Apple website.
  #5  
Oud 16-08-10, 13:56
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Ik merk bij mij geen verschil wanner ik alles handmatig sluit of alles "open" laat staan. Je kunt dit zelf makkelijk proberen.
Sowieso zijn het maar enkele processen die op de achtergrond mogen draaien, niet de hele app.
Ik heb enkele games en apps die multitasking ondersteunen (navigon, twitter, we rule, god finger). Die laat ik altijd in de multitask bar staan en hebben geen merkbare invloed op de accu.
En de 90% van de andere apps staan wel in de multitask bar maar ondersteunen niet eens multitasking, dus die kunnen sowieso geen invloed op de accu hebben.
  #6  
Oud 16-08-10, 14:36
marco_sire marco_sire is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zuid-holland
Berichten: 170
Standaard

voor mij is multitasking nieuw (had nog een oudere 3g...) dus misschien kunnen jullie mij iets uitleggen:
- door de home-button snel in te drukken zie je de openstaande apps. nou zijn dat er best veel bij mij en wil ik er een aantal cancellen (kruisje klikken om proces te beëindigen als het ware), maar hoe doe ik dat?
  #7  
Oud 16-08-10, 15:25
Jp2x Jp2x is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Je kunt nu je favoriete programma's van andere fabrikanten uitvoeren en onmiddellijk tussen deze progamma's schakelen, zonder dat de programma's op de voorgrond langzamer worden of de batterij onnodig wordt gebruikt.
Dit vindt ik juist het probleem, favoriete programma's zijn niet al mijn programma's die ik ooit geopend hebt. Vindt dat apple daar wel iets aan mag doen, dat je zelf een lijstje kan maken wat je favoriete programma's zijn. Daarom werkt 'backgrounder' een stuk fijner..
  #8  
Oud 16-08-10, 15:50
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Installeer even remove recents. Zorgt ervoor dat alleen echte multitask apps die door Apple zijn goedgekeurd in de multitask blijven draaien (bv Skype,tomtom enz) en de niet multitask apps sluit ie af.
Enorm handig en volgens mij precies wat je zoekt.

Er zijn ook een aantal programmaas die het hele multitasken uitschakeld, maar weet niet of je dat wilt.

@Bubbly ..Hier heb ik 512 mb, maar door alle apps die ik open had, stond er op een bepaald moment nog 43 mb open. Dus ja..het vreet geheugen, al zegt Apple van niet.
Toen ik mijn gehele multitask had gesloten kwam ik niet onder de 150 mb!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #9  
Oud 16-08-10, 16:03
Jp2x Jp2x is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Installeer even remove recents. Zorgt ervoor dat alleen echte multitask apps die door Apple zijn goedgekeurd in de multitask blijven draaien (bv Skype,tomtom enz) en de niet multitask apps sluit ie af.
Enorm handig en volgens mij precies wat je zoekt.

Er zijn ook een aantal programmaas die het hele multitasken uitschakeld, maar weet niet of je dat wilt.

@Bubbly ..Hier heb ik 512 mb, maar door alle apps die ik open had, stond er op een bepaald moment nog 43 mb open. Dus ja..het vreet geheugen, al zegt Apple van niet.
Toen ik mijn gehele multitask had gesloten kwam ik niet onder de 150 mb!!
Bedankt
  #10  
Oud 16-08-10, 23:02
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Er is een verschil tussen geheugen vreten en batterij leeg gaan. Als je 1000 liedjes hebt op je iPhone i.p.v. 0 gaat de batterij ook niet opeens sneller leeg.

Maar goed. Die multitask-bar is niet echt een multitask bar. De meeste apps ondersteunen nog geen eens multitasking. In die multitask-bar zie je gewoon alle apps die je hebt geopend, en de apps die je het meest recent geopend hebt staan vooraan. Maar hoe het bij de meeste apps werkt is zo: zodra je een app afsluit wordt er eerst een screenshot van gemaakt, die wordt opgeslagen en dan wordt de app afgesloten. Zodra je de app weer opent laat hij gewoon eerst de screenshot zien en dan start hij op vanaf die plek.

Programma's als TomTom blijven natuurlijk wel in de achtergrond tenzij je de TomTom in de app zelf afsluit of als je de multitask bar opent en het vanaf daar afsluit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 multitasking werkt niet meer? spyhunter iPhone algemeen 6 11-12-10 21:07
MultiTasking iPhone Erg vervelend kal_el iPhone algemeen 18 05-08-10 14:46
Multitasking Iphone cyberchase iPhone algemeen 3 15-07-09 13:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:10.