iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   beller kan mij niet horen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/68674-beller-niet-horen.html)

blingbling 16-08-10 17:24

beller kan mij niet horen
 
Ik heb vandaag mijn iPhone 4 binnen gehad. Ben er heel blij mee, alleen 1 probleem. Als ik iemand bel, of iemand belt mij, dan kan diegene mij niet horen. Tenzij ik hem op de luidspreker zet, dan ben ik wel te verstaan.
De microfoon werkt gewoon. Als ik een video opneem heb ik gewoon geluid, en als ik de dictafoon gebruik ook.

HELP! :(

ruben5 16-08-10 19:34

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn iphone 4 en firmware 4.0.1. Herstellen naar fabrieksinstellingen heeft ook geen zin..

blingbling 16-08-10 20:02

wanneer heb jij hem binnengekregen? Misschien is het een bepaalde batch.

Ik denk trouwens dat het de noise-surpression microfoon is, aangezien je wel te horen bent als je hem op luidspreker zet, de NS microfoon wordt uitgeschakeld.

ruben5 16-08-10 20:52

Ik heb hem sinds zaterdag. Als ik op andere forums lees lijkt het een vaker voorkomend probleem te zijn bij de iPhone 4.

blingbling 16-08-10 21:00

Maar is er ook een oplossing?

ruben5 16-08-10 22:36

Ja, je ruilt hem om voor een nieuwe.. Sommige gebruikers gaven aan dat de microfoon even werkte na een reset(power + homeknop inhouden).

tomdk 29-09-10 10:48

Ik heb hetzelfde probleem. Is er al iemand die hier een oplossing voor heeft? Het toestel is al 2x voor reparatie teruggeweest (nadat het 2 dagen oud was al). Nu heeft het toestel weer hetzelfde probleem, nadat de headset (orig. apple) aangesloten is geweest.

estherv 15-12-11 00:46

Bij mij werkte het om de headset in te pluggen, even te friemelen en daarna de headset te verwijderen, ik weet alleen nog niet hoe lang dit zal werken...

Jcop 15-12-11 09:32

Hab dat voorgehad met de nieuwe 4S. Gebeld naar Apple en een oplossing gevraagd. 15 min later vertelden ze mij dat een nieuw toestel wordt verzonden en het probleem is opgelost.

estherv 15-12-11 16:53

Waar heb je naartoe gebeld? Ik belde zojuist naar authorized apple service maar die zeggen dat de telefoon dan gerepareerd moet worden en dat gaat weer een hoop geld kosten...

Jcop 16-12-11 09:46

Hangt er natuurlijk vanaf waar je je toestel gekocht hebt. Ik heb de mijne bij apple store zelf gekocht en heb een op de website van apple een telefoonnummer gevonden en daar naartoe gebeld.

Geen reparatie gewoon direct omruiling.

therealflurk 08-05-13 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door estherv (Bericht 746305)
Bij mij werkte het om de headset in te pluggen, even te friemelen en daarna de headset te verwijderen, ik weet alleen nog niet hoe lang dit zal werken...

Ik had het zelfde probleem en bij mij is het ook op deze manier opgelost geraakt. Of het is, zoals hierboven reds vermeld, een softwarematig probleem, of het is iets mechanisch, ttz, een kontakt of zoiets dat geen kontakt wil geven waar het moet, op het moment dat je de 3.5mm telefoonjack uitplugged. Ik zal dit laatste zeker nog eens aan een onderzoek onderwerpen.:-)

Steel Dogg 08-05-13 22:34

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ld-worden.html

Ik had hetzelfde probleem, en ik heb mijn iPhone opengemaakt en het zelf gefixt. Als je garantie hebt kun je het beter laten repareren, maar mocht je net als ik geen garantie meer hebben, dan raad ik je dit zeker aan.

therealflurk 10-05-13 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door therealflurk (Bericht 893976)
Ik had het zelfde probleem en bij mij is het ook op deze manier opgelost geraakt. Of het is, zoals hierboven reds vermeld, een softwarematig probleem, of het is iets mechanisch, ttz, een kontakt of zoiets dat geen kontakt wil geven waar het moet, op het moment dat je de 3.5mm telefoonjack uitplugged. Ik zal dit laatste zeker nog eens aan een onderzoek onderwerpen.:-)

ok, ik heb iets te vroeg victorie gekraaid en had bij het eerstvolgende "gesprek" weer net hetzelfde probleem.
Na wat rondzoeken op Youtube vond ik het volgende filmpje.
Fixing the audio IC problem in iPhone 4 - The Computer Room Nottingham - YouTube
Na wel ...tig keer het filmpje te hebben bekeken en heel wat moed verzameld te hebben ben ik er toch aan begonnen en ik moet zeggen dat ik ietwat tros ben op mezelf want niet alleen ben ik er in geslaagd om de telefoon zonder breuken uit elkaar te halen en correct terug in elkaar te steken, the damn thing works ook nog.
Ik zou zeggen gaan met die ananas, in het geval uw telefoon toch uit garantie is. Kapot was hij toch al en volgens mij heb je niet veel meer te verliezen. Ik zou het echter alleen wel aanraden aan de meer technisch aangelegde personen onder ons.
Veel succes en tot iPhone's

Steel Dogg 10-05-13 12:48

Werkt inderdaad, zoals ik ook al aangaf. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.