iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   heel veel pech (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/68781-heel-veel-pech.html)

neophron 17-08-10 11:36

heel veel pech
 
Peepzz,
Ik heb weer eens zo ontzettend veel geluk gehad.... NOT.
Toen ik afgelopen weekend een kaarsje aan wou steken, viel er een druppeltje vanuit het kaarsje loeiheet, PRECIES in het gleufje vanwaar je geluid komt uit je Ipheun als je hem aan je oor hebt, de box die je tegen je oor houdt zeg maar.

lekker is dat, snel een doekje gepakt maar natuurlijk al lang gestold.. die prut.

gevolg : het gaasje zit vol met kaarsvet, nauwlijks meer geluid te horen als er gebeld wordt.
gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin, ik heb haar, omdat het mijn fout is wel toegezegd het te fixxen.

en dan nu de hamvraag : is dat te doen? en zo ja hoe? ik zie op youtube / internet allerlei handige filmpjes maar de meeste gaan over het vervangen van de LCD, en het liefst zou ik toch alleen de ''ear piece'' vervangen, danwel een nieuw gaasje erin zetten.

iemand hier ervaringen mee? alvast bedankt!

freestyle4all 17-08-10 11:53

Op z'n kop houden boven een kaarsje.
Drupt die zooi er vanzelf weer uit. Wel oppassen dat je iPhone niet wegsmelt dan. :)

Dus misschien kun je alles afplakken met een stukje alu-folie eronder, en dan het gaatje openhouden.

perryhendrikx 17-08-10 11:54

kaarsvet
 
Lijkt me het beste als je het kaarsvet gewoon voorzichtig weer laat smelten. Het toestel met het scherm naar beneden houden en voorzichtig met een aansteker het vet laten smelten. Het zal er dan gewoon uitvallen. Eventueel met een wattenstaafje voorzichtig bijwerken.

Veel succes!

bjklifatih 17-08-10 12:24

Al was ik je vriendin had ik die iphone tegen je hoofd gegooid :mad:
Gewoon doen wat perry zegt :)

evmw 17-08-10 12:33

Totaal niet aan te raden, dan beschadigd je glas en/of touchscreen zoiezo en ben je nog verder van huis.

gekkenhuis 17-08-10 13:22

Ik zou een naald aan de put van een soldeerbout doen zodat je alleen het gebied opwarmt waar het nodig is zodat er geen nieuwe schade ontstaat.
Je hebt niet veel warmte nodig om kaarsvet te doen smelten.

Met vriendelijke groet,
Gekkenhuis

Jennimal 17-08-10 13:58

Alsnog met je voet er ook nog op gaan staan en via jouw verzekering een nieuwe voor haar kopen!

S¡mon 17-08-10 14:20

Het is absoluut niet aangeraden om er iets heel heets bij te houden. Technologie houdt namelijk niet van hitte (net zoals het niet van water houdt).

Is de iPhone misschien verzekerd? Dan kan je daar nog gebruik van maken. Of heb je zelf een verzekering die schade binnenshuis opvangt.

Stefan9876 17-08-10 14:34

Succes....

Mysteriousgirl_ 17-08-10 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neophron (Bericht 534217)
Peepzz,

gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin


Zou juist balen als het de telefoon van iemand anders was!!!

Tomtje 17-08-10 15:19

Je moet het heel erg langzaam opwarmen... 30-40 graden is al genoeg om het kaarsvet te doen smelten...

nebilem 17-08-10 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 534662)
Zou juist balen als het de telefoon van iemand anders was!!!


Inderdaad ik vind het ook erg aso om er zo over te denken.

apotheosis 17-08-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neophron (Bericht 534217)
Peepzz,
Ik heb weer eens zo ontzettend veel geluk gehad.... NOT.
Toen ik afgelopen weekend een kaarsje aan wou steken, viel er een druppeltje vanuit het kaarsje loeiheet, PRECIES in het gleufje vanwaar je geluid komt uit je Ipheun als je hem aan je oor hebt, de box die je tegen je oor houdt zeg maar.

lekker is dat, snel een doekje gepakt maar natuurlijk al lang gestold.. die prut.

gevolg : het gaasje zit vol met kaarsvet, nauwlijks meer geluid te horen als er gebeld wordt.
gelukkig is het niet mijn Iphone, maar van een vriendin, ik heb haar, omdat het mijn fout is wel toegezegd het te fixxen.

en dan nu de hamvraag : is dat te doen? en zo ja hoe? ik zie op youtube / internet allerlei handige filmpjes maar de meeste gaan over het vervangen van de LCD, en het liefst zou ik toch alleen de ''ear piece'' vervangen, danwel een nieuw gaasje erin zetten.

iemand hier ervaringen mee? alvast bedankt!

Het grappige is je zegt; gelukkig is het de mijne niet :rolleyes:. Ik zou het liever bij m'n eigen iphone hebben dan bij iemand anders zenne. Het schuldgevoel alleen al en de miserie die je die persoon aandoet + het kan zijn je nog mee zware koste kan zitten als het probleem zelf niet opgelost raakt of de garantie niet dekt.
En zelfs al los je het zelf op; die speaker is gevoelig merk ik, zelfs mensen die deze nog maar net hebben mankeerde er al wel wat aan, de vraag is dan ook nadien; hoelang gaat die speaker meegaan dan?

S¡mon 17-08-10 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 534933)
Het grappige is je zegt; gelukkig is het de mijne niet :rolleyes:. Ik zou het liever bij m'n eigen iphone hebben dan bij iemand anders zenne. Het schuldgevoel alleen al en de miserie die je die persoon aandoet + het kan zijn je nog mee zware koste kan zitten als het probleem zelf niet opgelost raakt of de garantie niet dekt.
En zelfs al los je het zelf op; die speaker is gevoelig merk ik, zelfs mensen die deze nog maar net hebben mankeerde er al wel wat aan, de vraag is dan ook nadien; hoelang gaat die speaker meegaan dan?

Inderdaad. En als je er iets van vuur bijhoudt ofzo en in de toekomst gaat er iets kapot, dan kunnen ze dat bij de garantie zien (waardoor dat dus niet kan worden gemaakt).

ButcherJF 17-08-10 18:36

Kaarsvet in kleding haal je er uit door met een strijkbout over een stuk toilet- of keukenpapier te gaan. Het papier neemt het kaarsvet op, en je kunt met de strijkbout beginnen op de laagste -minst warme- stand. Lijkt me een stuk minder risicovol dan met een aansteker te gaan klooien...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:27.