iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone Update Vermijden Tijdens Herstel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/68888-iphone-update-vermijden-tijdens-herstel.html)

buildingfutures 18-08-10 12:05

iPhone Update Vermijden Tijdens Herstel
 
Hi,

Vraagje; ik heb een oudere iPhone 3G die ik simlock-vrij wilde verkopen. Ik heb toen het volgende toegepast Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen..

Dit kon ongeveer 2 uur duren, maar, rara, uiteindelijk stond hij heel de nacht vast, big surprise there.

Vervolgens heb ik de iPhone gereset en kwam het iTunes icoontje in beeld, heb de iPhone aangesloten en iTunes gaf gelijk aan dat ik de iPhone moest herstellen.

De melding die je dan echter krijgt is dat alle inhoud gewist wordt en de LAATSTE VERSIE van de iPhone wordt geinstalleerd, waardoor ik hem dus niet zou kunnen unlocken.

Is er een manier om dit te vermijden tijdens het herstellen?

Ik hoor het heel graag!

Bomans 18-08-10 12:11

- Download 4.0.1
- Sluit je iphone aan op iTunes en klik shift (klavier) + herstellen (iTunes)
- Je kan nu je net gedownloade firmware selecteren en installeren.

buildingfutures 18-08-10 12:13

Bedankt Bomans,

Maar voor zover ik weet kun je de iPhone niet unlocken met 4.0.1 toch? Daarom heb ik op die iPhone geen update toegepast..

Als een niet-simlockvrije iPhone hier ook goed verkoopt is dat natuurlijk ook prima ;)

Bomans 18-08-10 12:14

4.0.1 kan je perfect unlocken met ultrasn0w

Vanwaar komt die iPhone?

buildingfutures 18-08-10 12:16

Super, thanks!

Bedoel je in welke stad ik me bevind? Rotterdam.. iPhone 3G Zwart 16GB in vrijwel nieuwe staat afgezien van lichte beschadiging op de achterkant.

buildingfutures 18-08-10 13:04

Op deze site wordt aangegeven dat 4.0.2 op de iPhone 3G ook geunlocked kan worden met ultrasn0w..

Iemand hier ervaring mee?

UltraSn0w

wouter1981 18-08-10 15:26

Moet geen probleem zijn met een 3G. Kijk maar eens hier: iPhone & iTouch Jailbreak / Unlock Matrix | jailbreakmatrix.com

buildingfutures 18-08-10 18:51

Hier was ik toch bang voor.. hij is nu gejailbreaked en unlocked maar nu is mn Wi-Fi grijs en kan hem niet selecteren.

Meerdere malen netwerkinstellingen gereset en de iPhone opnieuw opgestart maar no luck..

Ik weet dat talloze mensen dit probleem hebben maar zijn er al meerdere oplossingen voor gevonden?

Hij MOET simlockvrij zijn om te kunnen verkopen.

c0n3 18-08-10 22:33

Waarom zet je niet gewoon firmware versie 3.1.2. of 3.1.3. op je 3G, dat draait echt veel beter vind ik persoonlijk!
Gewoon losse firmware downloaden en updaten via itunes met de shift key 'herstellen' :)

buildingfutures 23-08-10 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door c0n3 (Bericht 536525)
Waarom zet je niet gewoon firmware versie 3.1.2. of 3.1.3. op je 3G, dat draait echt veel beter vind ik persoonlijk!
Gewoon losse firmware downloaden en updaten via itunes met de shift key 'herstellen' :)

Thanks, heb dat gedaan. Draait inderdaad wat sneller dan IOS4 op de iPhone 3G. Unlocked met blackra1n, duurt echt 2 minuten. Top!

Nu 50 posts sparen hier ;)

buildingfutures 10-09-10 16:28

Toch nog niet gelukt..

Probeerde hem weer naar 3.1.2 over te zetten omdat Wi-Fi grijs was, veelvoorkomend probleem maar ik krijg nu:

"De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)."

Iemand enig idee hoe ik hiervan afkom?

Alvast bedankt

buildingfutures 10-09-10 19:40

Iemand? Sorry voor de double-post maar ik probeer het vandaag nog op te lossen, dat zou top zijn :)

WDS001 10-09-10 19:46

Zet je iPhone in DFU en probeer dan nog eens te herstellen.

buildingfutures 11-09-10 11:29

Het duurde even om mn iPhone in DFU te krijgen aangezien de meeste sites het gewoon verkeerd uitleggen. Eindelijk een site gevonden die het goed uitlegde en het is nu gelukt.

Nice, thanks!

buildingfutures 11-09-10 11:32

#!%(*!#%!(*

Toch niet gelukt... hij stond in DFU mode omdat ik een wit scherm kreeg en hij deed gewoon dingen die hij normaal gesproken niet deed.. maar alsnog.. als hij bijna klaar is weer die verdomde error.

Ik heb het gevoel dat ik hier niet meer van afkom.. zijn er nog meer opties?

WDS001 11-09-10 11:34

In DFU krijg je normaal geen wit scherm. Je scherm moet gewoon zwart blijven. Volg de handleiding in de iPhoneclub-wiki eens en probeer dan nogmaals.

buildingfutures 11-09-10 11:35

Het scherm bleef inderdaad zwart, maar als de herstel dan begint wordt hij heel even wit en wordt dan meteen weer zwart.

De vorige keren dat ik het probeerde had ik gewoon constant het iTunes koppeling beeld en stond hij niet in DFU, ik ben er vrij zeker van dat het net wel goed ging... Ik zal even naar de wiki kijken

*EDIT* Zie dat de images in de wiki van de site komen waar ik het ook gevonden had, dus ik heb al precies gedaan wat daar staat dus het moet goed gegaan zijn...

buildingfutures 13-09-10 11:12

Bump..

Iemand enig idee waarom ik niet kan herstellen, ook niet in DFU mode?

shapezzz 13-09-10 11:33

Nog steeds error 1015 ?

Probeer dan eens recovery-mode.

buildingfutures 13-09-10 11:34

Nog steeds 1015 inderdaad.

Wat is recovery-mode? Ben daar niet mee bekend..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.