//

iPhone 4 met gerammel achter de camera

iPhone 4 met gerammel achter de camera discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi mensen, ondanks dat ik niet nieuw ben op iphoneclub heb ik nooit de moeite genomen om een account aan te maken aangezien ik (bijna) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-10, 13:00
Koentyz Koentyz is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard iPhone 4 met gerammel achter de camera

Hoi mensen,

ondanks dat ik niet nieuw ben op iphoneclub heb ik nooit de moeite genomen om een account aan te maken aangezien ik (bijna) alles heb kunnen met de zoekfunctie danwel google.

Ik heb nu sinds ruim een week de iPhone 4 16gb. Echter viel mij meteen al op dat ik gerammel hoorde bij het neerleggen van de telefoon. Na wat uitgebreider onderzoek kwam ik erachter dat er achter de camera iets los zit. Als ik met mijn vinger op de achterkant van de iPhone tik (in de buurt van de camera) hoor ik iets rammelen. Zodra ik mijn vinger op de camera houd en tik dan hoor ik geen gerammel. Naja oke kan gebeuren na een 10tal telefoontjes met t-mobile vandaag een nieuwe iPhone 4 gekregen en jahoor!! precies hetzelfde gerammel bij de camera.

Ik heb nergens wat kunnen vinden hierover en ben benieuwd of dit nu gewoon bad luck is (al betwijfel ik dit!) of dat er meerdere mensen last hebben van gerammel achter de camera.

Ik zelf dacht eerst aan het los zittende schroefje in de behuizing (Los schroefje in behuizing iPhone 4 - iPhone - iPhoneclub.nl) maar dat verklaard niet waarom het gerammel stopt zodra ik de camera vast heb.

Ik hoor graag of meerdere mensen dit probleem ondervinden.

Groeten Koen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-10, 13:31
jeltef jeltef is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

Hey Koen,

Idd als ik em aantik bij de camera hoor ik het ook rammelen niet als ik de telefoon schud in mijn hand, ook als ik op de achterkant bij de volume knop tik hoor ik dat er ruimte tussen zit heb jij dat ook?

groeten
Jelte
  #3  
Oud 20-08-10, 13:46
Koentyz Koentyz is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Jelte

Dat van de volumeknop heb ik niet. Tmobile heeft me net gezegd dat het een productiefout is en dat er een hele run is met dit/deze proble(e)m(en). Dus als je nog kan en je irriteert je eraan zoals ik doe dan zou ik het asap melden bij tmobile dan kunnen ze nog een nieuwe bestellen.
  #4  
Oud 07-09-10, 15:37
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard Zelfde probleem

Ik heb exact hetzelfde probleem als Koentyz. Ook ik heb een 2e toestel toegestuurd gekregen met dezelfde rammel.
Momenteel zit ik te wachten op toestel nummer 3.
Begin me af te vragen of er ook iphone 4's bestaan die die rammel niet hebben nadat ik laatst een iphone 4 van nog iemand anders in m'n handen had (zelfde probleem, maar die eigenaar had dat niet gemerkt en is dus nu te laat om nog in aanmerking te komen voor toesturing van een nieuw goed toestel).

Iemand hier die die rammel niet heeft?

Grtz

Stan147
  #5  
Oud 07-09-10, 16:04
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Mijne heeft alleen gerammel door de sleepknop van m'n bumper. Als de bumper er af is heb ik niks nada noppes aan gerammel (gelukkig).
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #6  
Oud 07-09-10, 16:08
Koentyz Koentyz is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Lezers
Heb onderhand me derde toestel gekregen. Het blijkt dat het de camera is. Ieder iPhone 4 die ik in min handen heb gehad heeft dit "probleem". Het is een bekend iets bij telefoons. De tmobile medewerker heeft het laten zien bij de galaxy bold9700 en iPhone 4. Oftewel niks om je druk over te maken.

Succes met jullie phones!
  #7  
Oud 07-09-10, 16:11
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Vreemd dan dat Chrisl zegt geen gerammel te hebben en dat de tmobile helpdesk zegt dat het niet goed is en dan ook reageert met het opsturen van een nieuw toestel.
  #8  
Oud 07-09-10, 16:14
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Heb net nog maar ff getest voor jullie, flink mee lopen schudden en tikken met m'n vinger maar nog steeds niks.
  #9  
Oud 07-09-10, 16:15
Dantis Dantis is offline
• iOS 8.3
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oost Souburg (zeeland)
Berichten: 230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stan147 Bekijk bericht
Vreemd dan dat Chrisl zegt geen gerammel te hebben en dat de tmobile helpdesk zegt dat het niet goed is en dan ook reageert met het opsturen van een nieuw toestel.
ik heb ook geen rammel zeker de goede partij!
  #10  
Oud 07-09-10, 16:18
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Mijn goeie partij komt uit Monterey, California ;-)
  #11  
Oud 07-09-10, 16:28
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Wordt Koentyz met een kluitje het riet ingestuurd?
Ik weet genoeg. Ik blijf met tmobile bellen al moeten ze me hun hele voorraad toesturen.
  #12  
Oud 07-09-10, 19:50
keeper keeper is offline
• iOS 14.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 46
Standaard

hebben jullie dat "gerammel" ook als jullie gewoon schudden met iphone?

Ik bedoel, als ik hem echt goed schud hoor ik helemaal niets enkel wanneer ik met men vinger iets harder tik in de buurt van de camera hoor ik ook een klein "getik" en als ik elders tik heb ik dat geluidje niet.

Kheb ook gehoord dat dit normaal zou zijn en ik kan dat ergens ook wel aannemen, het is een telefoon volledig in glas en op die bepaalde plaats zit dan ook nog eens de camera. Camera op zich werkt supergoed dus ik denk ni dat we daar van moeten wakkerliggen.
  #13  
Oud 07-09-10, 19:58
Koentyz Koentyz is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Standaard

Me vader, broertje, vrienden etc hebben het ook allemaal. Dus dont worrie. Je kan een nieuwe blijven vragen maar zal niks veranderen. Heb er nu drie gehad en allemaal hebben ze hetzeldfde
  #14  
Oud 07-09-10, 20:43
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koentyz Bekijk bericht
Me vader, broertje, vrienden etc hebben het ook allemaal. Dus dont worrie. Je kan een nieuwe blijven vragen maar zal niks veranderen. Heb er nu drie gehad en allemaal hebben ze hetzeldfde
Goede reden om me er bij neer te leggen? Lijkt me niet. Als iedere iPhone het had zou ik zeggen tja, maar nu blijkt dat het een productiefoutje is in de hele serie zeg ik doe mij maar een goeie. Het is niet zo dat het een koopje is ofzo. Voor dat geld moet het gewoon goed zijn zonder prullerig geluidje achter de camera. Daarbij is ook wel duidelijk hoe het fout is gegaan. Die fabrieken kunnen de vraag niet aan. Ga ik geen genoegen mee nemen.
  #15  
Oud 08-09-10, 13:18
Hooligan123 Hooligan123 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Etten-leur
Berichten: 17
Standaard

Lijkt me niet iets om druk om te maken.
had dit ook al bij mijn 3gs en die heeft het altijd goed gedaan.
heb er al vaker over gelezen op het internet en daar word gezegd dat het de gyro of accelerometer is die het tikkend geluidje maakt.
  #16  
Oud 08-09-10, 13:25
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Hoe verklaar jij dan dat er toestellen zijn die het gerammel niet hebben? Hebben ze daar vergeten die gyro- en of accelerometer erin te monteren misschien?
  #17  
Oud 08-09-10, 13:27
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Tussen haakjes, ik vind het ook niet iets om me druk over te maken hoor. Ik vind het echter wel iets voor t-mobile om zich druk over te maken.
  #18  
Oud 08-09-10, 13:38
Hooligan123 Hooligan123 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Etten-leur
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stan147 Bekijk bericht
Hoe verklaar jij dan dat er toestellen zijn die het gerammel niet hebben? Hebben ze daar vergeten die gyro- en of accelerometer erin te monteren misschien?
Heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt?
Ik geef alleen maar aan dat ik dat heb gelezen. Heb dus geen verklaring aangezien het niet mijn bevindingen zijn.
En met niet druk om maken bedoel ik dat het zonde zou zijn om je telefoon keer op keer op te laten sturen terwijl 99 van de 100 toestellen hetzelfde hebben.
  #19  
Oud 08-09-10, 13:49
Stan147 Stan147 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 8
Standaard

Geen gevoelige snaar, maar wel ietwat verbaasd aangezien je, gezien de inhoud van de posts, off topic reageerde.
Over opsturen telefoon kan ik melden dat het zo niet werkt als je binnen 8 dagen na ontvangst het probleem meldt. Tmobile stuurt een telefoon op en als je daarmee geholpen bent stuur je je oude telefoon pas terug.
Reageren

Labels
camera, gerammel, getik, iphone 4, los



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beveiliging met iPhone-camera Doblie iPhone Apps 1 12-05-11 19:59
MSN met IPhone 4 camera belgiumboy iPhone Apps 20 14-04-11 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.