//

Niet kras bestendig.

Niet kras bestendig. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Deze vraag is eigenlijk bestemd voor Iphone 4 owners. Ik lees op vele fora dat de IP4 juist niet zo glas bestendig is. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-08-10, 16:05
sennalonso sennalonso is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard Niet kras bestendig.

Hallo mensen,
Deze vraag is eigenlijk bestemd voor Iphone 4 owners.
Ik lees op vele fora dat de IP4 juist niet zo glas bestendig is.

Mensen klagen erover dat ze al na een dag krasjes hebben,zowel op het scherm als de achterkant van het toestel.
Enigste wat ze doen,in een broekzak steken wat helemaal leeg is,en alsnog krasjes krijgen..

Ik vind dit toch best een probleem waar je bezorg om moet zijn.Ik gebruik mijn toestellen altijd zonder case,maar ik behandel het als mijn kind En toch nog krasjes erop krijgen zo mij zomaar depressief kunnen maken,aangezien ik er bijna 1000 euro aan uit geef.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-10, 16:11
I-Travel I-Travel is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik kan me die verhalen nauwelijks voorstellen. Hoe kun je nu een iPhone in een lege broekzak stoppen, en hem er dan met krassen uithalen? Gaat er bij mij niet in.
Ik heb er een invisible shiled omheen, maar daarvoor 2 weken zonder gebruikt. Geen kras te bekennen. Gewoon een beetje zuinig mee zijn, het is tenslotte een toestel van ruim € 700,00. Als ik mijn auto door de struiken rij zit er ook een kras op, niet doen dus...
  #3  
Oud 20-08-10, 16:13
sennalonso sennalonso is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik vond het ook vaag,maar op apple.discussion zijn er zat gebruikers die er problemen mee hebben.
  #4  
Oud 20-08-10, 16:15
iwob iwob is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb inderdaad op de achterkant na 1 dag een kras iets meer dan een cm. Voorkant is na een maand nog kras vrij. Het is bij die ene kras gebleven, die redelijk zichtbaar is. maar zie al wel langzaam wat meer helle lichte krasjes ontstaan, maar dat hou je altijd
  #5  
Oud 20-08-10, 16:21
SwooZy SwooZy is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Ik heb ook een tijd zonder screenprotectors gebruikt en ook nog geen krasje er op. Daarbij ben ik dus wel extreem zuinig op het toestel. Heb er inmiddels wel screenprotector op zitten, gewoon voor de zekerheid.
  #6  
Oud 20-08-10, 16:25
spuji spuji is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 60
Standaard

Hoe het komt weet ik niet maar het is inderdaad mogelijk om krasjes te krijgen door je iphone in een lege broekzak te steken. Ben ervaringsdeskundige
__________________
Best signature evah
  #7  
Oud 20-08-10, 16:53
iwob iwob is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 17
Standaard

Bovendien, oppassen met het neerleggen op gladde oppervlakte. Had hem op een piano neer gelegd, daar glee hij langzaam af. Gelukkig zag ik het optijd.
  #8  
Oud 20-08-10, 17:33
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iwob Bekijk bericht
Bovendien, oppassen met het neerleggen op gladde oppervlakte. Had hem op een piano neer gelegd, daar glee hij langzaam af. Gelukkig zag ik het optijd.
Was je zeker een heftig stuk aan het spelen
  #9  
Oud 20-08-10, 17:35
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spuji Bekijk bericht
Hoe het komt weet ik niet maar het is inderdaad mogelijk om krasjes te krijgen door je iphone in een lege broekzak te steken. Ben ervaringsdeskundige
Moeten ze niet zo veel in de zandbak gaan spelen.

Ik heb geen krasjes en hij verhuisd regelmatig mijn broekzak in en ik leg hem ook nooit koud op tafel. Heb er altijd iets onder.
  #10  
Oud 20-08-10, 19:34
tapijtkever's schermafbeelding
tapijtkever tapijtkever is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: den haag
Berichten: 180
Standaard

Yeb hier wel een probleem ben gaan shoppen en de gehele dag iPhone 4 in de broekzak en niet beld en ja hoor s'avonds ff cleanen ( ik ben dus ook superzuinig) twee krassen en over het hele scherm van links naar rechts op voorzijde en achter diverse kleintjes!?
Ik baal als een stekker dit was de eerste keer dat ik hem de gehele dag niet hebt gebruikt. What to do?
__________________
Problemen zijn er om op te lossen!
  #11  
Oud 20-08-10, 19:42
zackary zackary is offline
• iOS 8.3
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tapijtkever Bekijk bericht
Yeb hier wel een probleem ben gaan shoppen en de gehele dag iPhone 4 in de broekzak en niet beld en ja hoor s'avonds ff cleanen ( ik ben dus ook superzuinig) twee krassen en over het hele scherm van links naar rechts op voorzijde en achter diverse kleintjes!?
Ik baal als een stekker dit was de eerste keer dat ik hem de gehele dag niet hebt gebruikt. What to do?
Misschien zijn die krassen ontstaan tijdens het cleanen?
Ik heb hem gelijk een invisible shield omgedaan, neem geen enkel risico.

Succes iig

Laatst gewijzigd door zackary; 20-08-10 om 19:46.
  #12  
Oud 21-08-10, 00:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

iPhone 4 is niet krasbestendig. Er komen alleen minder snel krasjes op dan bij zijn voorgangers.
  #13  
Oud 21-08-10, 01:47
PrittStift PrittStift is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Gelderland
Berichten: 397
Standaard

Raar hoor, krasjes op je scherm gekregn door hem in een lege broekzak te doen???
Dan moet er toch echt een kruimel of korreltje in hebben gezeten. Stof krast echt niet. Bijv. jarenlang een 3G in een sleeve gehad en nooit 1 krasje van mogen krijgen.
  #14  
Oud 22-08-10, 10:43
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb op de achterkant een Zaag Invisible Shield zodat ik hem zonder krasrisico kan neerleggen. De voorkant is onbeschermd en nog helemaal krasvrij. De iPhone zit altijd alleen in de linkerbroekzak, vaste plek en komt niks bij.
Ik denk dat velen zich niet realiseren wat er 'standaard' wordt meegeleverd in een nieuwe broek. Voel bij een nieuwe spijkerbroek maar in de broekzak, vaak zit daar een hoop troep (zand? steentjes?) in, ik vermoed van de wassing? Goed leegschudden voor gebruik......
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #15  
Oud 22-08-10, 12:07
SwooZy SwooZy is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Plak er gewoon een screenprotector op voor en achter en je hebt geen zorgen meer. Vind het een heerlijk idee dat wanneer de screenprotectors er om welke reden dan ook af moeten dat het scherm en de achterkant hoogstwaarschijnlijk geheel krasvrij zijn.
  #16  
Oud 22-08-10, 15:39
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard

Gewoon in een 'sleeve' stoppen, kan al veel helpen hoor. Op die manier is hij alvast beschermd als hij in je broek zit, en als ge hem nodig hebt dan haalt ge uw iPhone er gewoon uit he. Op die manier heb ik mijn 3G toch altijd nagenoeg krasvrij kunnen houden.
  #17  
Oud 22-08-10, 17:13
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iwob Bekijk bericht
Bovendien, oppassen met het neerleggen op gladde oppervlakte. Had hem op een piano neer gelegd, daar glee hij langzaam af. Gelukkig zag ik het optijd.
Haha ik had het ook vanochtend! Hij lag op mn leren map en ik ging even iets verderop staan en ik hoor me toch een harde klap! Alsof er duif vol gas tegen een raam aanvloog ofzo, maar het was dus mn telefoon die plat op zn scherm viel. Mooi geluid..dat zeker.

Maare, als je 1000euro neer kunt leggen voor een telefoon kun je ook wel 70euro neerleggen voor een nieuw achterkantje als hij echt niet meer mooi is.
  #18  
Oud 24-08-10, 11:44
Zhane Zhane is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: NL
Berichten: 63
Standaard

YouTube - iPhone Torture Tests -- Will it Survive?

Jammer dat er niet zulke videos van de iPhone 4 zijn. Ben wel beniewd hiernaar.
  #19  
Oud 24-08-10, 12:08
The Herminator The Herminator is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard

Alleen van een broekzak kan ik me niet voorstellen (misschien je sleutels ff naar de andere broekzak verhuizen). Ik heb 'm nu een week zonder verder protector of sleeve en hij ziet er nog als nieuw uit. Broekzak in, broekzak uit en als ik 'm neerleg is dat altijd op een papiertje bijvoorbeeld (wel eerst ff de korreltjes eraf vegen).

Heeft iemand al ervaring met die doorzichtige protectors aan de zijkant? Had begrepen dat die na een week of 2 al loslieten.
  #20  
Oud 24-08-10, 18:04
west2u west2u is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard Na 3e dag achterkant kras 1 cm

Zo irritant, mensen die hier schrijven dat je niet zuinig op je spullen bent en je moet je sleutels enzo er niet bij doen.... duh, zo slim zijn wij ook nog wel.

Ik ontdek net ook op de achterkant een krasje van iets meer dan 1 cm en baal er enorm van omdat ik net zoals diverse andere hier superzuinig ben op mijn iPhone 4. Ik draag al jaren mijn iPhone 3G en nu deze in mijn linker (voor) broekzak. Ook als ik het op tafel leg, leg ik het bvk op iets of veeg even daar waar ik het ga leggen.

Van mij had de achterkant niet van glas hoeven te zijn, liever iets wat mooi blijft.

Maar waarschijnlijk is er ergens een zandkorreltje geweest?? Of zou het stiekum een barstje kunnen zijn??

Misschien een gek idee, maar zou CarGlass /Autotaalglas zoiets niet voor weinig kunnen/willen fixen? Ik ga eens langs van de week: misschien met 1 druppeltje ofzo.

Mijn iPhone 3G kwam na bijna 2 jr. net nog voor het eerst 1 krasje op.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 dikke kras KevinTjan iPhone algemeen 4 05-01-11 04:06
Kras op scherm MitziPhone iPhone algemeen 8 10-09-10 12:08
kras op scherm Hoppieee iPad algemeen 15 27-08-10 08:17
Kras op scherm iphone 4 McNRiQ Odido (T-Mobile) 4 23-08-10 12:58
Kras op mijn iPad atonba iPad algemeen 8 19-04-10 01:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.