//

Iphone4 zeer snel defect, of tijdelijk probleem?

Iphone4 zeer snel defect, of tijdelijk probleem? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb net 2 weekjes mijn nieuwe Iphone, dus meteen screen protectors gekocht voor de voor en achterkant, (moesten vanuit engeland komen) dus vanmiddag binnengekomen... ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-10, 16:25
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard Iphone4 zeer snel defect, of tijdelijk probleem?

Ik heb net 2 weekjes mijn nieuwe Iphone, dus meteen screen protectors gekocht voor de voor en achterkant, (moesten vanuit engeland komen) dus vanmiddag binnengekomen...

voor het plakken adviseren ze je de folie in te sproeien met een combinatie van dreft en water, dus zo gedaan net nat genoeg dus niet overdreven...

nou, de folie zit er perfect op zonder luchtbellen en is nu uit aan het drogen,
maar wat merk ik: het scherm springt de hele tijd aan met de melding:

dit accessoire is niet geschikt voor de iphone.

dus de iphone maar even uitgezet omdat ik verwacht dat er iets van vocht binnen is gekomen, wat blijkt nu: de Touchscreen reageerd bijna niet meer, als ik de telefoon uitzet, gaat hij meteen weer vanzelf aan en als ik van de achterkant kijk is de camera gewoon beslagen van binnen...

dus met andere woorden er is dus van dat beetje water meteen vocht binnengedrongen, mijn vraag is nu:

wat kan ik nu het beste doen?

en is het normaal dat er zo snel vocht naar binnen komt?
kan me voorstellen dat als het regent buiten, en je hebt je telefoon aan je oor, maar een beetje verneveld water?

en een tip voor anderen: pas op met vocht want een beetje (verneveld) water is al genoeg om je iphone4 te ontregelen..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-10, 17:23
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

update: proberen te verwarmen met een fohn met als gevolg zwart beeld, en toen startte ie helemaal niet meer :-(

dus maar alle moed bijelkaar geraapt, en hem opengedraaid (garantie vervalt zowieso als ze vocht constateren)

wat een gepriegel met die mini schroefjes.. accu losgehaald, en nog eens flink gefohnt van binnen... vocht zat aan de binnenkant van de achterste glasplaat...
dus er kan gewoon vocht komen tussen camera/led rand.. verder viel me op dat het glas aan de achterkant heel erg dun is, kan me ook goed voorstellen dat zoiets kapot valt als je hier vaker in het forum leest...

maargoed nog even laten drogen, de hele zooi weer terug gezet, en hij doet het weer gewoon, ook touchscreen , aleen de camera is nog een beetje wazig.. hoop dat dit ook weg trekt na verloop van tijd...

maargoed er is dus vocht binnengekomen, dus vrees voor meer problemen in de toekomst, maar vooralsnog doet hij het weer...
  #3  
Oud 20-08-10, 17:39
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik heb mn 3G wel eens met een nat washandje schoongemaakt, niet al te gek veel met water lopen smeren maar dat ging dus altijd wel goed.
Maar als zo een beetje water al foute boel kan zijn, zal ik iig wel voorzichtig doen met mn nieuwe iPhone
  #4  
Oud 20-08-10, 17:49
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik heb dat destijds ook gedaan met mijn 3G en idd. toen nergens problemen mee gehad, zelfs met natte handen pakken heeft nooit problemen gegeven, dat hoef ik dus met mijn iphone 4 niet meer te doen...
  #5  
Oud 20-08-10, 17:49
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

1 druppel kan genoeg zijn...
Het is en blijft electronica en vocht en electronica gaan helaas niet samen..
  #6  
Oud 20-08-10, 18:22
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Net even snel gekeken naar de vochtsensors, maar volgens mij zijn die allebij nog gewoon wit, aleen onder is hij een beetje roze achtig, maar nog niet rood...

vraag me dan toch af, waarom hij niet meer opstartte op een gegeven moment, schijnbaar is hij dan toch zeer gevoelig voor vocht...

vocht en electronica gaan ook niet samen, maar de meeste telefoons hebben een fatsoenlijke behuizing die het tenminste een beetje tegenhoudt...

normaal gesproken moet je je telefoon toch wel ergens in laten vallen, wil hij helemaal niks meer doen, een beetje vocht krijg je altijd wel, ook met naar buiten gaan (condens)

en dat moet toch wel mogelijk zijn met een telefoon, je gaat niet ergens buiten een half uur je telefoon opwarmen zodat er geen condens komt als je naar binnen gaat..
  #7  
Oud 20-08-10, 19:07
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Hoe moet je dan je scherm schoonmaken? Ik heb zo een cleaning fuild voor pc scherm plasma, lcd scherm kan ik daar niet mijn Iphone mee schoonmaken?
  #8  
Oud 20-08-10, 19:17
larsjeee larsjeee is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Ik zou vloeistof zoveel mogelijk vermijden, ikzelf gebruik een brillenpoets doekje om het scherm schoon te wrijven en dat werkt goed.

heb er nu folie over wat het glas beschermd, dit is ook goed schoon te maken met zo;n brillen poets doekje, maar het originele iphone glas scherm heeft ook een anti-vet laagje, wat je met zo;n cleaning fluid aantast (omdat er meestal alcohol inzit).
  #9  
Oud 20-08-10, 19:39
Hermadrid Hermadrid is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: West-Brabant
Berichten: 633
Standaard

Ooh oke dankje, ja ik heb ook zo een doekje dus dan maar zonder die vloeistof.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone heet en batterij zeer snel leeg bunne iPhone algemeen 11 06-06-11 19:34
Batterij zeer snel leeg - virus? auketenbrink iPhone algemeen 2 26-05-11 23:36
iPhone 3GS zeer snel plat aer0101 iPhone algemeen 2 04-09-10 10:14
iPhone 4 heeft defect...hoe snel krijg ik nieuwe? borgqueenx iPhone algemeen 2 18-08-10 12:20
Paniek!, zeer tijdelijk draadje FWWillem Archief 7 22-12-07 22:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.