iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   stofje onder scherm iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69296-stofje-onder-scherm-iphone-4-a.html)

Stootle 21-08-10 10:35

stofje onder scherm iphone 4
 
iemand anders last van stof?

heb hem gisteren gekocht, en in de avond ontdekte ik, in het midden van me scherm een klein stofje.

Oke, het is maar de grote van 1 pixel enzo, en enkel te zien op lichte achtergronden, maar zoals meerdere wel weten bij stof/dode pixels. Als je weet dat het er is, focus je er heel de tijd op...

nu zag ik toen ik in een donkere kamer was, dat als je in de audio ingang kijkt bovenaan, je de schermverlichting kan zien diep vanbinnen je toestel.

Lijkt me wel wat "gevaarlijk" zo een opening waar stof direct tot je scherm kan gaan... oftewel gebeurde het al bij de constructie dat het stofje daar kwam.

ik heb bij me iphone een verzekering genomen van mobistar. Heeft er iemand een idee van of dit geval onder de garantie of verzekering valt? dat ik mss een ruiltoestel krijg?

Hermadrid 21-08-10 12:03

Als ik door mijn audio ingang kijk zie ik ook iets wit weet niet wat het is bedoel je dat?

PrittStift 21-08-10 12:50

Je kan er gewoon mee terug naar de winkel hoor, dan zullen ze gewoon een nieuwe voor je moeten bestellen. Ik bedoel, gisteren gekocht en 's avonds al ontdekt, vandaag naar de winkel !
Niet te lang wachten !

Even in het donker de audio ingang bekeken, maar bij absoluut geen lichtje te zien.

kal_el 21-08-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 539586)
Je kan er gewoon mee terug naar de winkel hoor, dan zullen ze gewoon een nieuwe voor je moeten bestellen. Ik bedoel, gisteren gekocht en 's avonds al ontdekt, vandaag naar de winkel !
Niet te lang wachten !

Even in het donker de audio ingang bekeken, maar bij absoluut geen lichtje te zien.

bij mij wel, de zijkanten lichten zowat op als het ware. (jet moet eens je helderheid op max zetten en een wit scherm kiezen.
Verder geen last van stof enzo maar ik vermoed dat het er ooit misschien wel komt.

Hermadrid 21-08-10 13:18

Je hebt gelijk zag het al toen ik beetje helder deed in het midden. Maar toen ik helemaal 100 % deed zie je veel duidelijker maar zijkanten zie ik niks.

PrittStift 21-08-10 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 539623)
bij mij wel, de zijkanten lichten zowat op als het ware. (jet moet eens je helderheid op max zetten en een wit scherm kiezen.
Verder geen last van stof enzo maar ik vermoed dat het er ooit misschien wel komt.


Ik snap wat je bedoeld, maar nog steeds geen lichtje in de duisternis te bekennen. Overigens lijkt het me nog steeds niet mogelijk gezien de opbouw van de iPhone. (even Googlen) Ik bedoel, als ik aan de achterzijde van mijn platte tv kijk, zie ik ook allerlei lampjes, maar stof in mijn scherm kan ik niet ontdekken. Als je op diverse sites kijkt hoe de iPhone 4 is opgebouwd, lijkt het er niet in te zitten dat er stof achter het prachtige schermpje kan komen te zitten.

In geval van het stofje in het scherm van 'Stootle" denk ik dat het puur een fabrieksfoutje is.

Stootle 21-08-10 13:22

aangezien de voorraad iphones zo ontzettend klein is, kan ik me niet voorstellen dat ik een direct een nieuw iphone krijg.

wss verzenden voor garantie en dan paar weken kwijt. Ja vergeet het maar...

Hermadrid 21-08-10 13:23

Je gaat hem toch omruilen voor de pixel niet voor die opening waar licht uit komt

PrittStift 21-08-10 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stootle (Bericht 539653)
aangezien de voorraad iphones zo ontzettend klein is, kan ik me niet voorstellen dat ik een direct een nieuw iphone krijg.

wss verzenden voor garantie en dan paar weken kwijt. Ja vergeet het maar...


Waarom denken in het negatieve scenario? Na het ook gezien te hebben bestellen zij alvast een nieuwe en tot die tijd kan jij met deze spelen. Nog mooier en komt ook veel voor, dat jij de iPhone krijgt en voorrang hebt op iemand die reserveerde. Erg triest voor diegene, maar mooi voor jou. Gewoon even informeren voordat je conclusies trekt, jij bent de baas over jou iPhone 4 dus jij bepaalt ook wat er mee gebeurt.

Stootle 21-08-10 13:35

het is omdat de iphones die hier in belgie worden opgezonden voor garantie bij het bedrijf Dynafix terecht komen.

En dat bedrijf heeft echt een slechte reputatie. Op bijna elk forum die ik lees waar ze het over dynafix hebben is het slecht.

Mensen die hem 1-2 maand kwijt zijn of vaker nog, in een slechtere staat terug krijgen.
Heb het ook al had in het verleden. Gsm viel uit, kreeg hem terug, probleem was er nog steeds en scherm zat vol stof (wss van gsm open te maken)

dus ik ga enkel maar me iphone binnen doen als ik weet dat ik nieuwe krijg of dat het niet naar Dynafix gaat :p

kal_el 21-08-10 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PrittStift (Bericht 539665)
Waarom denken in het negatieve scenario? Na het ook gezien te hebben bestellen zij alvast een nieuwe en tot die tijd kan jij met deze spelen. Nog mooier en komt ook veel voor, dat jij de iPhone krijgt en voorrang hebt op iemand die reserveerde. Erg triest voor diegene, maar mooi voor jou. Gewoon even informeren voordat je conclusies trekt, jij bent de baas over jou iPhone 4 dus jij bepaalt ook wat er mee gebeurt.

Ik vermoed ook dat je zal voorgetrokken worden, aangezien jou iPhone een beetje DOA is (alé, niet echt dead, maar toch met mankementen, dan kan je die normaal onmiddellijk omruilen)

larsjeee 21-08-10 22:58

dat witte puntje in de hoofdtelefooningang is een vochtsensor..

die kleurt roze tot rood, waneer je iphone met vocht in aanraking komt.
(aan de onderkant, in het midden van de dock connector zit ook een vochtsensor)

kal_el 22-08-10 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door larsjeee (Bericht 540136)
dat witte puntje in de hoofdtelefooningang is een vochtsensor..

die kleurt roze tot rood, waneer je iphone met vocht in aanraking komt.
(aan de onderkant, in het midden van de dock connector zit ook een vochtsensor)

ik zie wel degelijk meer dan enkel een vochtsensor hoor ;)
beide kanten zijn lichten op in de iPhone ;)

Stootle 22-08-10 01:37

Kan wel zijn dat er daar een vochtchipje ofzo zit, maar als mijn kamer heel donker is en het enige licht mijn iPhone scherm is, dan zie ik in de audio ingang een klein stukje dat verlicht is als ik er in kijk. En dat is net op de plaats waar het scherm begint bovenaan. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.