iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone4 kan niet hersteld worden in DFU modus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69323-iphone4-niet-hersteld-worden-dfu-modus.html)

carlsanou 21-08-10 14:33

Iphone4 kan niet hersteld worden in DFU modus
 
afgelopen zondag was ik de trotse bezitter van een iphone4. de firmware was 4.01 en ik heb hem gejailbreakt via jailbreakme. Woensdag haalde ik hem uit mijn zak en stond hij op zwart. Recovery mode deed het niet maar ik kreeg hem wel in de DFU modes. Toen ik hem echter wilde herstellen (4.02) kreeg ik na een tijdje de foutmelding :onherkenbare fout 1601. Na even googlen bleek dat ik alles van Apple van mijn compie moest halen en op nieuw moest installeren. dit had echter geen resultaat. Ik heb het ook op andere computers geprobeerd echter met het zelfde negatieve resultaat. Het leek wel alsof hij tijdens het herstellen opnieuw op moest starten en daarvoor geen genoeg stroom kreeg (via usb). Hierna aan het stopcontact gehangen en hij sloeg direct aan. Ik hem toen alle instellingen gewist om hem terug te krijgen naar fabrieksinstellingen. De batterij stond op 77% dus hij was kennelijk niet leeg. Zodra ik de kabel uit het stopcontact trok viel hij uit. Ik kan hem nu dus niet herstellen. Het toestel komt uit Belgie zat nieuw geseald in doos maar door de jailbreak (de zichtbaarheid daarvan) zal ik waarschijnlijk geen garantie hebben en hoef ik de rit naar België niet te maken..... wie o wie heeft een idee het lijkt erop of de accu of batterij defect is.... maar op internet zie ik hier zeer weinig problemen mee. ben ik dan de eerste in Nederland???????? kortom help !!! maandag wil ik hem wegbrengen naar een Apple gecertificeerd reparatiecentrum Solid Vision in Rijswijk maar mocht iemand ideeën hebben hou ik mij aanbevolen.

kal_el 21-08-10 14:57

sowieso heb je nog steeds garantie ook al stond er een jailbreak.
Ik heb mijn iPhone al 3 keer binnengegeven waaorp telkens nog een jailbreak stond ;)
bovendien is jailbreaken helemaal niet illegaal.

De usb-poorten die je probeert, zitten die vooraan op je pc? Aangezien deze vaak niet genoeg stroomleveren om een firmware te installeren, je hebt er nodig die rechtstreeks op je moederbord zitten (achteraan dus :p )

Wat bedoel je met: "hij valt meteen uit"?
als je de stroomkabel uittrekt, dan valt die gewoon direct uit? want dan lijkt het mij inderdaad dat je batterij niet of verkeerd is aangesloten.

ohja, zou je in het vervolg alinea's kunnen gebruiken, het verbetert namelijk de leesbaarheid ;)

carlsanou 21-08-10 15:02

sorrie voor de alinia's zal er voortaan aan denken.

Heb ook de achterpoorten geprobeerd maar dat maakt niets uit.
Zodra ik hem aan het stopcontact leg dan zie ik het Apple logo. (hij loopt nuu echter niet meer verder omdat ik denk dat hij nog steeds qua firmware door de war is omdat telkens het herstellen niet lukt.

In DFU modus aan de compie dan hoor je die piepjes van de usb (herkenning) als hij dus weer aan moet gaan lijkt het alsof hij dat niet doet... daarna geeft hij die fout melding. Het lijkt dus inderdaad een accu probleem maar zoveel kennis heb ik er niet van.

verkeerd aangesloten lijkt mij moeilijk omdat hij het wel 4 dagen gedaan heeft (ook opgeladen). lijkt dus een spontaan defect.
:mad:

o ja p.s de vorige jailbreaks waren moeilijk waar te nemen als het toestel het niet deed. de laatste zie je die beroemde streepjes dus erg makkelijk waar te nemen..... ik vrees dus grote vrezen....

kal_el 21-08-10 15:04

Normaal gezien wanneer je je geluidje hoort van USB, dan moet iTunes openspringen met de melding dat er een iPhone is gevonden in herstelmodus.

Sowieso is het raar dat je hem zonder aan de stroom te hangen niet kan opstarten. (al dan niet met enkel het apple logo zichtbaar omdat je firmware "kapot" is).

Ikzelf heb ook geen technische kennis van de batterij é van iPhone aansluitingen maar ik heb zo'n vermoeden dat er wel degelijk een defect is. Tenzij je natuurlijk niet echt in DFU staat, maar in de gewone recovery mode.
In DFU lukt bij mij het herstellen altijd terwijl in de gewone recovery mode het vaak faalt met allerlei foutcodes.

EDIT
in DFU blijft je scherm zwart en komt er geen '"connect to iTunes", in de gewone recoverie mode wel.
En wees maar gerust, jailbreaken is lang niet illegaal in belgië, dus je garantie heb je sowieso.


carlsanou 21-08-10 15:12

Dat openspringen van itunes dat doet hij wel. dan druk ik op herstellen dan zegt hij iets te checken met Apple dat gaat ook allemaal goed software uitpakken of downloaden ook allemaal. alleen dan zegt hij voorbereiden op herstellen. daarna hoor ik dat piepje weer alsof hij uitslaat (reboot) en dan slaat hij niet meer aan.

Bij mijn 3gs hoor je daarna weer een piepje en gaat hij daadwerkelijk installeren. Ik weet zeker dat ik in de DFU modus sta (gekeken bij mijn usb aansluitingen dat staat er dan bij)

Stonehedge 21-08-10 16:40

Even voor de zekerheid: je hebt je iphone in DFU mode gezet en daar lijkt hij dus niet meer uit te komen na het plaatsen van een firmware en een error 1601?

Je zou kunnen proberen je iphone te laten doorstarten met het programma TinyUmbrella The Firmware Umbrella met de optie "Kick Device Out Of Recovery". Heeft mij al een paar keer gered na het terug plaatsen van een oude firmware. Succes!

carlsanou 21-08-10 16:45

Volgens mij hadden we dat al geprobeerd maar omdat hij echt in de DFU modus staat blijft dat vakje lichtgrijs, dat kan ik dan ook niet indrukken..... maar als mijn maatje vanmiddag langs komt (die heeft hem nu mee) zal ik het nogmaals proberen voor de zekerheid.

bedankt voor je tip.

carlsanou 21-08-10 17:12

Ik heb in ieder geval gelezen dat jailbreaken in Belgie niet illegaal is. Het is dus de moeite waard als ze hem maandag niet kunnen maken om toch even heen en weer naar Belgie te rijden. Hij is gekocht bij Krefel, iemand hier ervaringen mee?:confused:

carlsanou 21-08-10 20:59

nou na een hoop zweten en duimen en het ongelooflijk geduld van mijn maatje was het kennelijk het volgende probleem. de batterij was waarschijnlijk los geschoten. oplossing opengemaakt en aangedrukt en hij sloeg direct weer aan.
dit topic kan dus gesloten worden. ik hoop dat anderen er ook iets aan hebben....

martijn.wes.J 22-08-10 08:37

Iphone, herstel modus
 
ik heb sinds een tijdje de iphone 3g.
maar die was kapot gegaan kan ik echter nog wel maken maar geen zin in.:P
dus heb ik de 2g gekocht,

eenmaal thuis hem aan de computer gedaan wou die niet synchroniseren.
er stond firmware 3.1.3 op. leek me te nieuw voor de tel.
dus ik heb op herstel gedrukt. maar nou geeft die het itunes teken aan. als ik hem in itunes doe zegt ie dat hij de simkaart niet ondersteund.
maar ik krijg wel gwn berichten binnen, en heb bereik.

wie kan mij helpen?
aub in stapjes.

groetjes,
martijn

carlsanou 22-08-10 08:45

Hoi Martijn mogelijk is het beter om een nieuwe topic te beginnen. ik had gevraagd om deze te sluiten.

De kans zit erin dat ze dat doen en dat je vraag dan verdwijnt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.