iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tijdens bellen per ongeluk iemand anders bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69685-tijdens-bellen-per-ongeluk-iemand-anders-bellen.html)

escobarro 24-08-10 11:29

Tijdens bellen per ongeluk iemand anders bellen
 
Tijdens een gesprek (Iphone 4) heb ik waarschijnlijk met mijn wang het scherm aangeraakt en daarmee iemand anders gebeld. Dacht dat ik een wisselgesprek kreeg wat nogal verwarrend was. Bij mijn Iphone 3 heb ik dit probleem nog niet gehad omdat het scherm automatisch zwart wordt als je het bij je oor houdt, maar met deze telefoon dus niet. Herkend iemand dit en is er verder iets over bekend? Kon geen topic vinden op het forum in elk geval...

Michel15 24-08-10 11:31

Bekend probleem, ligt aan de proximity sensor.

Ik zie ook af en toe het scherm aangaan naast mijn hoofd

escobarro 24-08-10 11:33

Is dit sinds de nieuwe update het geval?

Bomans 24-08-10 11:38

Probleem zou verholpen worden in iOS 4.1

nukenine 24-08-10 12:38

De prox sensor zit nu boven het speaker 'sleufje' en niet meer links ervan (zoals op de 3GS) - daar zit nu de camera. Wat er dus gebeurd is dat je de phone niet 'goed' tegen je hoofd houdt en de prox het scherm laat aangaan. Dan kan je ophangen/bellen etc.
Houd de bovenkant van de I4 beter tegen je oor en je hebt het probleem niet.
Ligt niet aan de sensor maar aan de positie van de sensor (en je hoofd :cool: ).
Niet fijn, maar wel een feit.

Burgler 02-10-10 16:56

Ik heb dit probleem ook, je kan moeilijk de iphone compleet tegen je gezicht aanplakken als je loopt te bellen.

Ik kreeg van de week zelfs een e-mail reply, schijnbaar heb ik iemand zelfs gemailed tijdens het bellen met de tekst "OPPOOPOOPLLOO".

En terwijl het scherm zwart is (Ik vermoed dat het scherm wel donker is maar nog wel actief) voert ie zelfs nog acties uit, erg vervelend!!!

Maar een paar mensen met dit probleem? Lijkt me dat meer mensen hier last van moeten hebben.

Sultan 02-10-10 20:26

Ja, hier ook hetzelfde probleem, erg irritant

Kristelnl 07-10-10 08:22

Ik heb dezelfde probleem. Het is gisteren 2 keer gebeurt dat tijdens gesprek per ongeluk met mijn wang op Facetime drukte. Kreeg ineens iemands anders van buitenland (die ik niet ken !!) aan de telephone, die vroeg mij waarom ik hem belde. De duitse man uitlegde dat hij toen met iemand van Frankrijk aan de lijn was. Heel verwarend !

Burgler 08-10-10 16:38

Dit gaat toch echt verder als het sensortje...
ik had het net weer, terwijl mijn scherm op zwart gaat voer ik met mijn wang allerlei dingen uit.

Het scherm dus zwart maar wel actief zonder dat je het ziet, zou elke iphone dit hebben of heb ik wellicht toch een defect?

dcl! 09-10-10 15:38

Ik kan met mijn wang het gesprek beeindigen terwijl het scherm zwart is. Iemand met een 3gs had dit ook trouwens dus blijkbaar is dit iPhone eigen helaas.

Sultan 09-10-10 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcl! (Bericht 580158)
Ik kan met mijn wang het gesprek beeindigen terwijl het scherm zwart is. Iemand met een 3gs had dit ook trouwens dus blijkbaar is dit iPhone eigen helaas.

Ik heb er eerder nooit last van gehad, met mijn 3G niet en ook met mijn 3GS niet,
ik gebruik nu mijn Iphone 4 en mijn dochter mijn 3GS, zij heeft nergens last van en ik zowat bij elk gesprek.

terror 11-10-10 12:38

Ik word er helemaal gek van de prox sensor. Wat kun je hieraan doen? heeft iemand tips?

defcon 13-10-10 00:46

Ik heb ook verschrikkelijk veel last van dit probleem! Ofwel mic op mute, ofwel op speaker, ofwel ophangen.. Gęnant! Ik betwijfel of dit met software te fixen valt. Heeft er iemand misschien tips over hoe hem vast te houden? Stom ja ik weet het. 2 van mijn vrienden hebben hier totaal geen last van,ik dus natuurlijk weer wel. :(
Verder leuk ding, maar als ja al niet meer kan bellen?! Terugbrengen? Dit is erger dan antennagate hoor..

dcl! 13-10-10 16:35

Ik hou bovendeel tegen mijn oor en onderdeel schuin weg van mijn wang...dan gaat het goed.

defcon 13-10-10 18:56

ja das logisch; als je idd het scherm niet aanraakt, kan je er ook niet op drukken he ;)
Maar het is alleszins onpraktisch. Ik heb al getest (in een donkere omgeving zie je dit goed) in de spiegel tijdens het bellen; en dan zie je gewoon het scherm op (schijnbaar) willekeurige momenten oplichten! Ik vind er echt geen logica in!
Soms gaat het de eerste minuten wel ok, maar vanaf er een iets langer gesprek is dan gebeurt het sowieso!!! Hoe hard ik het toestel ook tegen mijn oor/wang druk. pff stressy gebeuren allemaal, dat bellen! hoort zo toch niet te zijn? het gaat zo ver dat ik al bang word wanneer ik telefoon krijg.

En dit betreft dan nog grotendeels privégesprekken: ik kan me voorstellen dat het voor zakenmensen gewoon onbruikbaar wordt..

mcowly 21-10-10 11:13

Ja, heb zelf Callguard gekocht.
Die zet je snl aan na start telefoongesprek, krijg je een scherm zonder knoppen.
Beetje omslachtig, maar kan je gewoon weer bellen...

Sultan 21-10-10 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcowly (Bericht 589330)
Ja, heb zelf Callguard gekocht.
Die zet je snl aan na start telefoongesprek, krijg je een scherm zonder knoppen.
Beetje omslachtig, maar kan je gewoon weer bellen...

Is dat een app?

mcowly 01-11-10 11:39

jep, te koop in de Apple store.
Zorgt voor zwart scherm tijdens bellen.
Dus eerst bellen en dan snel dubbelklik home button en dan starten.
Beetje omslachtig, maar helpt prima!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:44.