iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   hulp gevraagd? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69735-hulp-gevraagd.html)

jimmyneutron 24-08-10 18:39

hulp gevraagd?
 
Ik heb een iPhone 3gs gekocht
er zat een t-mobile lock op

ik heb deze simvrij laten maken en heb een vodafone prepaid kaartje gehaald.
ik wil mobiel internetten

maar wat blijkt nu
ik kan de instellingen van t-mobile die zijn opgeslagen in de iphone niet wijzigen?



wat moet ik nu doen?

als ik naar instellingen ga en dan naar netwerk krijgt ik dit te zien:

*schakel 3g in
*mobiele date
*dataroaming
*(hier hoort nog een instelling die er bij mij dus niet staat,hier kun je je internetinstellingen blijkbaar wijzigen)
*vpn
*Wi-Fi



wat moet ik nu doen?
moet er misschien een nieuwe software op?
help me aub ik kan hier niet tegen!! haha

Gr Jimmy

Smarzzz 24-08-10 19:47

even herstellen lijkt mij idd de beste oplossing

jimmyneutron 24-08-10 19:58

hetstellen via de tel? of via itunes?

ik heb herstellen via itunes gedaan!
en nu zit er gewoon weer een SIMLOCK op die ik er vanmiddag af heb laten halen!!

Smarzzz 24-08-10 20:16

Dan heb je hem niet simlockvrij laten maken, dan hem laten unlocken met een JB.
Dan staat je SHSH file op de server van Saurik, dus kun je terug naar 4.0.1

download deze firmware hier.
regel een tmobile simkaartje (prepaid bijvoorbeeld, of iemand die een abbo heeft).
activeer je iphone,
ga naar JailbreakMe
download via cydia ultrasn0w.

jimmyneutron 24-08-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smarzzz (Bericht 543457)
Dan heb je hem niet simlockvrij laten maken, dan hem laten unlocken met een JB.
Dan staat je SHSH file op de server van Saurik, dus kun je terug naar 4.0.1

download deze firmware hier.
regel een tmobile simkaartje (prepaid bijvoorbeeld, of iemand die een abbo heeft).
activeer je iphone,
ga naar JailbreakMe
download via cydia ultrasn0w.

dus die jongen in de belcompany heeft me gewoon genaaid.hij heeft em niet simvrij gemaakt maar gewoon gejailbraked?



morgen heeft ie echt een probleeem

ik heb hier een t-mobile kaartje
ik ga even proberen wat je net hebt uitgelegd

ik heb de 4.01 gedowload maar hoe importeer ik die in itunes?

Smarzzz 24-08-10 21:52

shift ingedrukt houden terwijl je op herstellen drukt, dan 4.0.1 selecteren

lees anders dit door: Downgrade iOS 4.1 to iOS 4.0 / 3.1.3 / 3.1.2 iPhone 4, 3GS, 3G and iPod touch [How to Guide] | Redmond Pie

shapezzz 25-08-10 01:46

Vul bij mobiele data eventje het volgende in als je Vodafone-sim in je iPhone zit:

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Daarna moet internet werken mits je een actief data-abonnement hebt uiteraard.

Bovenstaande posts zijn tevens onzin en hebben niets met je probleem te maken ;)

Smarzzz 25-08-10 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 543841)
Vul bij mobiele data eventje het volgende in als je Vodafone-sim in je iPhone zit:

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Daarna moet internet werken mits je een actief data-abonnement hebt uiteraard.

Bovenstaande posts zijn tevens onzin en hebben niets met je probleem te maken ;)

Behalve dat ff een restore het mobiele data kopje terugbrengt, zoals TS aangeeft wat zijn probleem is

shapezzz 25-08-10 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smarzzz (Bericht 543843)
Behalve dat ff een restore het mobiele data kopje terugbrengt, zoals TS aangeeft wat zijn probleem is

Een herstel van de netwerkinstellingen of een herstart meestal ook.

glaantje 25-08-10 09:35

Lijkt me sterk dat je hem nog opnieuw kan unlocken nu, niet via Jailbreak iig, want 4.0.1 werd niet meer gesigneerd door Apple op het moment van jailbreaken en daarom heb je geen SHSH kunnen opslaan.

Smarzzz 25-08-10 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 543957)
Lijkt me sterk dat je hem nog opnieuw kan unlocken nu, niet via Jailbreak iig, want 4.0.1 werd niet meer gesigneerd door Apple op het moment van jailbreaken en daarom heb je geen SHSH kunnen opslaan.

Als die vent bij belcompany hem niet simlockvrij heeft gemaakt maar geunlockt, staat 4.0.1 "gesigned" op de server van saurik, dus kun je via aanpassing van je .hosts bestandje gewoon activeren

glaantje 25-08-10 10:40

4.0.1 staat niet signed daar want hij wordt niet meer signed. (dat zeg ik net :p)
Niemand die de iPhone nu krijgt kan nog de SHSH opslaan, dus iedereen die hem nu nog uitgeleverd krijgt moet maar bidden dat hij niet crashed na jailbreak :)

Smarzzz 25-08-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 544034)
4.0.1 staat niet signed daar want hij wordt niet meer signed. (dat zeg ik net :p)
Niemand die de iPhone nu krijgt kan nog de SHSH opslaan, dus iedereen die hem nu nog uitgeleverd krijgt moet maar bidden dat hij niet crashed na jailbreak :)

dat is een compleet andere discussie. Als je nu een iPhone uitgeleverd krijgt ben je de sjaak. Maar als je hem unlocked had op 4.0.1 kun je gewoon weer restoren naar 4.0.1 omdat je SHSH al opgeslagen is. Het maakt dan niets meer uit of hij nu nog gesigned wordt of niet!

glaantje 25-08-10 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smarzzz (Bericht 544055)
dat is een compleet andere discussie. Als je nu een iPhone uitgeleverd krijgt ben je de sjaak. Maar als je hem unlocked had op 4.0.1 kun je gewoon weer restoren naar 4.0.1 omdat je SHSH al opgeslagen is. Het maakt dan niets meer uit of hij nu nog gesigned wordt of niet!

Nee dat maakt wel uit, want op het moment van unlocken had hij idd 4.0.1, maar die werd toen al niet meer signed (ervan uitgaande dat hij dit heeft laten doen na de 19e natuurlijk (wat logisch lijkt aan de hand van de postdatum)), hij heeft hem toen dus niet kunnen opslaan, en dat is wat je niet meeneemt in je verhaal. :)

markzijlstra 25-08-10 11:16

Voor zover ik het begrijp kun je dus wel bellen/sms'en met je vodafone kaart erin? In dat geval mis je enkel de optie om de juiste mobiele internetinstellingen in te voeren.

In dat geval raad ik je aan om eens deze discussie te bekijken:
https://forum.iculture.nl/f18/i...verdwenen.html

met name de opties in post #2 kunnen je wellicht verder helpen. Succes!

glaantje 25-08-10 11:25

Hij is nu weer simlocked dus hij kan helemaal niks toch, of heb ik dat fout begrepen?

Mijns inziens heb je nu gewoon dikke pech. Je zit aan de simlock vast tot je 120euro aan T-Mobile doneert in ruil voor officiële unlock of tot er een nieuwe jailbreak komt voor 4.0.2 of hoger.

jimmyneutron 25-08-10 14:04

beste mensen
ik was naar de belcompany geweest en daar zei hij dat hij em SIMLOCK vrij zou maken voor 20 euro?
ik heb hier verder geen verstand van en dacht 20 euro is wel een normaal bedrag,
hij zei ik maak em simlock vrij
hij zei nix over een unlock.
als hij mij wellicht had verteld dat het om eeen softwarematige unlock ging had ik dit NIET gedaan.


maar het dataknop om de vodafone instellingen in te stellen die was zoek.
hij zei dat t-mobile dit zelf had ageschermd.
ik dacht dus misschien als ik me iphone reset komt de dataknop wel weer vrij.

maar dit was niet zo
sterker nog,
opeens was de simkaart die er in zat niet meer goed.
dus was de unlock weer gedeactiveerd,

zolang de dataoptie niet vrijkomt kan ik niet mobiel online

glaantje 25-08-10 14:59

Heb je vóór 19 augustus je telefoon bij Belcompany simlockvrij (=unlocken) laten maken?
Zo nee, dan kun je in mijn vorige post je opties vinden.

Zo ja, dan is het mogelijk dat je mazzel hebt en de SHSH opgeslagen blijkt te zijn. Dit kun je checken met TinyUmbrella. Als die SHSH opgeslagen is kun je teruggaan naar 4.0.1, opnieuw jailbreaken en opnieuw softwarematig simlockvrij maken.

robijnv 25-08-10 15:17

Volgens mij is het antwoord heel eenvoudig.

Ga naar Unlockit - APN Changer for your iPhone

Voer de gegevens van Vodafone in:

APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Sla het profiel op

Internet met je iPhone

glaantje 25-08-10 15:22

Zijn telefoon is toch simlocked dus het heeft geen zin om naar die site te gaan!!

robijnv 25-08-10 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 544543)
Zijn telefoon is toch simlocked dus het heeft geen zin om naar die site te gaan!!

Dat klopt, maar in zijn eerste post nog niet. Als hij dat meteen had gedaan had hij nu zijn vodafone kaartje met internet op 4.0.1 gehad.
Nu maar wachten op een jailbreak vrees ik.

glaantje 25-08-10 15:25

Ja precies, als je reply op de 1e post was dan lukte het idd vast wel, maar nu is TS nog veel verder van huis als eerder!

jimmyneutron 25-08-10 16:14

heb me telefoon er 2 dagen geleden laten unlocken.

maar ik kom net trug van de belcompany

en ik zeg ja heb me tel hier laten unlocken en nu zit er weer een lock op .
hij zegt dat is ONMOGELIJK
ik zeg ja kijk dan maar eens even want hij doet et niet met vodafone.
ja zegtie ik kan em wel weer unlocken kost je 20 euro want je hebt je tel gereset en dat mag niet!

ik zeg dan moest je mij dat maar vertellen.
dan had ik dat niet gedaan.en ik had me tel gereset in d ehoop dat de dataoptie weer vrij zou komen.maar was was niet het geval..

ja oke oke zegtie ik doe em wel opnieuw gratis unlocken

hij wou dit proberen maar dit ging niet omdat ik em ook had geupdate naar 4,0,2


toen zei doe oke je krijgt je geld wel terug.

nu zit ik weer met een tel met t-mobile lock:S:S

glaantje 25-08-10 16:29

Zoals ik al zei je opties staan in mijn vorige posts!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:19.