iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ik hoor mensen niet als ze mij bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69787-hoor-mensen-niet-bellen.html)

bilal2307 24-08-10 23:46

Ik hoor mensen niet als ze mij bellen
 
Tijdens het bellen, kan ik mensen niet horen maar zij mij wel. Zodra ik hem op de luidspreker zet kan ik de mensen wel horen. Betekent dit dat mijn speaker kapot is of is dit een ander probleem? Ik hoop op een paar nuttige reacties.

Alvast bedankt

`Glenn 24-08-10 23:50

Heb ik ook gehad,
Gewoon even opnieuw opstarten hielp bij mij

PrittStift 25-08-10 10:35

Eeeeernie !!! Haal die banaan uit je oren !!!!! :D

Pizza Luigi 25-08-10 11:31

Ik heb hetzelfde probleem. Hoor je wel een kiestoon of ook dat niet? Heb hem al meerdere malen opnieuw opgestart, simkaart erin en eruit. Niks werkt. Word vandaag gebeld door de reparatieservice.

robijnv 25-08-10 15:44

Als je telefoon gaat hoor je dan wel je beltoon?

Hermadrid 25-08-10 16:52

Ik heb het ook gehad maar dan met me IPhone 4 en jij heb een 3gs? Maar heel raar in ieder geval mijn ipod deed het toen ook niet allleen als ik oordopjes in deed. Dus muziek deed het alleen met oordopjes erin deed maar gaat moeilijka ls je moet bellen.
Dus dit is wat ik heb gedaan weet niet of het helpt maar raar genoeg bij mij wel.

Ik ging gewoon naar instellingen naar me Beltonen en ging daar even kijken of die uit stond. Stond bij mij toen gewoon op 'Marimba' dus ik ging kijken of die het wel deed en als ik daar op klikte deed opeens geluid het wel.
Dus ik legde hem neer en wist niet dat die gemaakat was totdat ik gebeld werd en hoorde ik weer iemand.

Rare oplossing maar mis lukt het je?

robijnv 25-08-10 16:58

Als je wel geluid hoort via je headset en niet via je speaker komt dit meestal door stof in de hoofdtelefoon aansluiting.
Dit kan je testen door het volume harder of zachter te zetten, staat er "belsignaal" is het goed, staat er "hoofdtelefoon" (denk ik) dan heeft het met stof te maken.
Ook kan je je iphone een keer resetten, wil nog wel eens effect hebben.

Hermadrid 25-08-10 17:00

Ooh oke dan komt er wel snel stof in:O doe hem altijd netjes wegstoppen maarja als die het maar doet.

robijnv 25-08-10 17:01

Ik weet ook niet zeker of er bij de iPhone 4 al gevallen bekend zijn. Bij mijn 2G moest ik behoorlijk vaak met de jackplug "wiebelen" omdat er weer eens wat stof in de aansluiting zat.

Lotjelotje 24-08-11 23:00

Ik heb dus het zelfde probleem, ik heb mijn Iphone nu 2 maanden. Als ik bel of gebeld wordt dan hoor ik niets, maar de andere kant mij wel.
Alleen als ik hem op de luidspreker zet kan ik een gesprek voeren.

Ik heb hem al:
een keer of 4 gereset
Geupdated met 4.3.5

Wat kan ik nog meer doen om weer normaal een gesprek te kunnen voeren.

dank je wel,
Charlotte

wimmeke 25-08-11 07:25

Heb het zelfde voorgehad, binnen gedaan bij mobistar en na 3 dagen een nieuwe iphone gekregen onder garantie.

Groeten wim

Yilmaz81 25-08-11 09:27

instellingen/algemeen/stel opnieuw in/ herstel alle instellingen.

Als dat niet werkt terug naar de winkel...

Lugtigheid 25-08-11 09:45

Denk ook even aan het knopje aan de zijkant....

xcript 19-10-11 19:43

Hallo,

Heb precies hetzelfde probleem gehad.
Was bij de smartphone repairshop in amsterdam voor het laten repareren.
Zij testen de oorspeaker door wat in te spreken in de dictafoon en dan terug te spelen en in het dictafoonprogramma de luidspreker uit te zetten.
Als je dan wel wat hoort uit de oorspeaker, is deze dus niet kapot.
Volgens hen ligt het dan aan de chip/chipsoftware die de oorspeaker aanstuurt.
Ze hadden regelmatig iemand op bezoek met dit probleem.
Zelf konden ze de chip niet repareren.
Advies: terug naar de leverancier voor eventuele garantie.
Omdat ook de chipsoftware werd genoemd en ik toch moest updaten naar ios5, waarbij de hele iphone nieuwe software krijgt (waarschijnlijk inclusief de oorspeaker chip), heb ik ios5 geinstalleerd.
Het probleem is daarmee verholpen!

Sterkte !

Pieterjan 19-10-11 19:50

Heb ik ook al gehad.
Alles eraf gesmeten en gereset.
Iets daarna had ik het weer... Het kan ook aan het percentage van je batterij liggen.
Even helemaal opladen en hij werkte bij mij weer.

josteeuwen 30-01-13 17:14

heb het zelfde probleem als ze mij bellen horen ze mij wel maar ik hen niet heb alles geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:18.