iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   microfoon uit tijdens het bellen Iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/69975-microfoon-tijdens-bellen-iphone-4-a.html)

rkbreda 26-08-10 14:42

microfoon uit tijdens het bellen Iphone 4
 
Ik heb sinds kort een Iphone 4. Hiervoor had ik een Iphone 3.
Prima apparaat en een stuk sneller.
Grote probleem wat ik nu heb is dat als ik aan het bellen ben de telefoon steeds de microfoon uit zet waardoor degene die mij belt me niet hoort.
Heel irritant omdat het steeds gebeurd.
Ik weet dat ik de telefoon verder van mijn gezicht moet houden om het probleem te voorkomen echter bij mijn andere iphone had ik dat probleem niet.
Wie heeft er tips of oplossingen voor dit probleem?

iPhone3G_Olé 26-08-10 15:11

Misschien iets te maken met noise cancellation ofwel de sensor die weet of je aan het bellen bent (zo gaat het scherm uit) die niet functioneert en dan zou je tijdens het bellen per ongelijk met je kaak op mute kunnen drukken.

rkbreda 26-08-10 15:26

Bedankt voor je bericht! Hoe kom ik er achter of het aan mij sensor ligt?

iPhone3G_Olé 27-08-10 18:15

Als je scherm niet uitgaat tijdens bellen...

vhrgamer 28-08-10 11:53

Ik heb er nu ook een hoop last van, zou het met de volgende software update verholpen worden?

Vonk06 01-09-10 20:48

Ik heb dit dus ook.. en kan er dus niet meer bellen.. zeer irritant.. iemand raad?!

Teovm1 07-10-10 12:38

Microfoon uit....
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rkbreda (Bericht 545899)
Ik heb sinds kort een Iphone 4. Hiervoor had ik een Iphone 3.
Prima apparaat en een stuk sneller.
Grote probleem wat ik nu heb is dat als ik aan het bellen ben de telefoon steeds de microfoon uit zet waardoor degene die mij belt me niet hoort.
Heel irritant omdat het steeds gebeurd.
Ik weet dat ik de telefoon verder van mijn gezicht moet houden om het probleem te voorkomen echter bij mijn andere iphone had ik dat probleem niet.
Wie heeft er tips of oplossingen voor dit probleem?

Ik heb hetzelfde probleem, wilde dat ik mn 3 nog had. Bijna met elk gesprek gaat het wel een keer mis, soms 2-3 keer in één gesprek.....
Als iemand de échte oplossing heeft hoor ik hem heel graag!

gr. Teo

ButcherJF 08-10-10 05:34

Updaten naar 4.1 gaat als het goed is helpen. Dat heb je volgens je profiel nog niet gedaan. In (een van) de laatste update(s) is het probleem met de proximity-sensor verholpen.

lions90 27-10-10 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 579258)
Updaten naar 4.1 gaat als het goed is helpen. Dat heb je volgens je profiel nog niet gedaan. In (een van) de laatste update(s) is het probleem met de proximity-sensor verholpen.

Vergeet het maar deze update werkt hier niet voor. Ik heb die phone sinds een week, met 4.1 erop en ook dit probleem. Grote misser van Apple! Los dit snel op Apple anders word ik heel boos.....

userone 28-10-10 16:06

Ik ervaar het probleem ook onder 4.1. Wat een verschrikkelijke ergernis :mad:. Hopelijk in 4.2 wel echt opgelost.

KK001 28-10-10 17:03

Vandaag mijn iPhone 4 binnen gekregen wat een geweldig apparaat tov mijn iPhone 3G, dat het bereik weg valt krijg ik niet voor elkaar (gelukkig) maar dat mijn scherm aanblijft tijdens het bellen is wel heel ergelijk, hoop dat het opgelost wordt in de 4.2 update. weet iemand wanneer die ongeveer komt?

lions90 28-10-10 21:30

Als jij het weet laat het me dan ook weten! Ja het is een super phone..zeker als je komt van een Samsung Starrrrrrr........

thomvandermeulen 14-01-11 13:26

Ik heb versie 4.2.1 en heb dagelijks het probleem dat ik met m'n wang de knop geluid uit of juist luidspreker aan aan klik.
Het is voor mij bijna een reden om een andere telefoon te kopen. (ik heb echt elk gesprek hier last van)

Is er al een oplossing voor?

pinokkia 14-01-11 13:31

Gelukkig heb ik hier geen last van. Zowel op de iphone 4 32GB T-Mobile NL simlockt versie 4.01. Als op mijn iphone 4 16GB UK neverlocked versie 4.21

dudematters 27-01-11 14:54

Ik heb hier ook veel last van, zowel van de mute knop die automatisch wordt aangeklikt alswel verbindingen die verbreken (vodafone) plus dat het soms lang duurt voordat een toestel overgaat als je iemand belt (soms wel 8 sec). Dit was echt veel beter op de 3GS.

Het is zelfs zo irritant dat ik bijna weer terug wil naar mijn 3GS, het lijkt erop dat de smartphone functies naast het bellen veel hogere prio hebben dan het bellen op een iPhone. Dit is toch echt een basis functie, die zou foutloos moeten werken...

userone 28-01-11 12:06

Ik heb er inmiddels mee leren leven. Door het hoorgedeelte (met daarboven de sensor) iets hoger in je oorschelp aan te zetten doet ie het wel. Het geluid blijft goed.

Op Cydia is een betaalde app te krijgen, CallLock. Dat zorgt ervoor dat je lockscreen automatisch intreedt als je gaat bellen. Maar ophangen gaat dan niet vanzelf, dan moet je eerst je screen unlocken. Dat vond ik niks. Ik bel nu met de iphone iets hoger aan mijn oor en dat went :rolleyes: ...

Helen19 03-03-11 15:53

Hai,

ik heb sinds kort een Iphone 4. Als iemand mij belt, hoor ik haar of hem niet. De persoon aan de andere kant hoort mij wel.
Als ik het oortje in doe, werkt het ook niet. Weet iemand wat het probleem is? Of moet ik het echt ter reparatie sturen. Ik heb het sinds 2 dagen. Verder doet alles het. Alleen ik hoor niets.

S¡mon 03-03-11 20:32

Is dat bij iedereen? Anders is je speaker denk ik kapot.

Guest-20180409093718 04-03-11 09:29

LOL @S¡mon :d Het gaat erom dat velen problemen hebben met de nabijheidssensor waardoor je dus per ongeluk het scherm gaat aanraken en dat is niet de bedoeling.
Ik wil even bevestigen wat userone zegt, namelijk dat je ermee leert leven. CallLock is te downloaden uit Cydia maar wat vreselijk irritant is is dat je je scherm steeds moet gaan slide-to-unlocken vooraleer je kan inhaken of dergelijke.

Helen19 04-03-11 15:11

Simon dank je wel. Het gebeurt dus bij iedereen. Telefoon is nu ter reparatie aangeboden. Nu maar wachten. Lekker lol gehad van mijn Iphone, maar niet heus.:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.