iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hardlopen met een iPod Touch (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/70049-hardlopen-ipod-touch.html)

oentje13 27-08-10 01:29

Hardlopen met een iPod Touch
 
Ik wil gaan beginnen met hardlopen, en daarvoor mijn iPod Touch gebruiken. Dus, muziek luisteren tijdens het rennen, een app om alles bij te houden, en misschien een GPSmodule, om de hele route op te slaan. Hebben jullie misschien suggesties, welke app(s) je het beste kunt gebruiken, wat een beetje een goede GPS module is, en of je op een iPod Touch überhaupt je route bij kunt houden zonder internet. Het gaat om een 3de generatie iPod Touch, dus met bluetooth. Wie kan mij een beetje op weg helpen? Zoals je kan zien heb ik een jailbreak, dus oplossingen die een jailbreak vereisen zijn ook welkom. Wat is de meest effectieve manier om mijn wilde avonturen mooi bij te houden?

Kwinten 27-08-10 01:45

GPS op een iPod touch is niet mogelijk, er zit namelijk geen GPS chip in dus denk er zelf niet aan een GPS app te kopen, want die zal niet werken! :p

En ik neem aan dat je uithoudingslopen/joggen in plaats van hardlopen bedoelt want ik denk niet dat je een GPS zou nodig hebben voor sprinten. :p

Van een goede app om alles bij te houden, daar weet ik niet erg veel van maar je zou eens in de Healthcare & Fitness sectie van de App Store kunnen kijken en zien wat je aanstaat.

oentje13 27-08-10 01:51

Ik bedoel inderdaad duurlopen/joggen. Gps is wel degelijk mogelijk, maar dan moet je een extern GPS apparaat hebben, helaas heb ik hier geen ervaring mee, en ik vroeg me dus af of iemand anders dat wel had. Ook is het geen probleem als ik een app niet kan installeren omdat hij alleen voor de iPhone is, want ik heb daar zo mijn *kuch* methodes voor :P

Kwinten 27-08-10 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oentje13 (Bericht 546579)
Ik bedoel inderdaad duurlopen/joggen. Gps is wel degelijk mogelijk, maar dan moet je een extern GPS apparaat hebben, helaas heb ik hier geen ervaring mee, en ik vroeg me dus af of iemand anders dat wel had. Ook is het geen probleem als ik een app niet kan installeren omdat hij alleen voor de iPhone is, want ik heb daar zo mijn *kuch* methodes voor :P

Achja, ik denk dat Tom Tom externe GPS ontvangers verkoopt speciaal voor de iPod touch. Ik denk wel dat je iets zal kunnen winden als je eventjes rondneust op die website.

spuji 27-08-10 14:49

is nike plus geen optie?

Kwinten 27-08-10 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spuji (Bericht 546951)
is nike plus geen optie?

Dat is natuurlijk wel vrij kostelijk want daar moet je dan weer speciale Nike schoenen voor kopen waarin je de sensor kan plaatsen.

spuji 27-08-10 17:54

Als je toch gaat hardlopen neem ik aan dat je toch wat paar verslijt dus schaf je dan een nike bowerman series aan. Die bieden plaats voor de chip en zijn zeer degelijk.

Bart274 08-09-10 11:04

dag oentje,

ik ben van plan de nieuwe nike+ gps app of runkeeper pro te gebruiken op mijn ipod touch 3G in samenwerking met de app ontwikkeld op deze site: roqyBluetooth
hiermee zou je uw ipod touch kunnen koppelen aan een bluetooth gps ontvanger (je moet hier wel €8 voor betalen). ik heb dit zelf wel nog niet kunnen testen aangezien mijn bluetooth ontvanger nog onderweg is. momenteel heb ik die nieuwe nike+ gps app al gedownload om eens te testen, normaal gezien zou je die ook kunnen gebruiken in samenwerking met de accelerometer zodat je geen nike+ sensor meer moet kopen, maar dit werkte bij mij gisteren niet (ik heb gisteren 5,43km gelopen met zowel de oude als de nieuwe app actief om zo eens te kijken of die nieuwe app wel accuraat is met die accelerometer, de oude app gaf 5,43km aan op het einde van mijn workout, de nieuwe 0,00km). nu weet ik niet of dit kwam omdat ik mijn ipod touch in een armband had gestoken of misschien kwam dit omdat ik mijn scherm had uitgezet, dan wordt de oude app actief op het lockscreen gezet en misschien dat de nieuwe app daarom geen bewegingen meer registreerde. dat is voor een volgende test :)

en wat die nike+ sensor en nike+ schoenen betreft. ge kunt ook een pouch kopen voor uwe sensor waarbij ge die sensor bovenaan uw schoen hangt aan uw veters, dit werkt even goed als met die nike+ schoenen als ge uwe sensor goed kalibreert en dit bespaart u vele euros :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.