iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 herstellen met zelfde firmware versie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/70308-iphone-4-herstellen-zelfde-firmware-versie.html)

Gokkiee 29-08-10 19:10

iPhone 4 herstellen met zelfde firmware versie
 
Ik heb een iPhone 4 uit de U.K die gelockt is aan het orange netw.

Toestel is simlockvrij gemaakt dmv jailbreakme.com/ultrasn0w en draait op firmware versie 4.0.1. Hier heb ik geen SHSH van.

Nu wil ik de toestel herstellen met fw 4.0.1 maar dat lukt maar niet, krijg error 3194 in iTunes (DFU modus). Heeft dit te maken met het feit dat ik mijn SHSH niet eerder opgeslagen heb of is dit iets anders? Ik kan me herinneren dat de SHSH alleen nodig was als je wilt downgraden?

fonta 29-08-10 19:18

shsh is nodig wanneer je een andere dan de laatste versie van Apple wil installeren. Als je nou cydia opstart, staat daar geen "this device has SHSHs on file for iphone OS / iOS: ... ... ...?
Gewoon je hosts file aanpassen.
Staat wel ergens een guide op ipc... ff zoeken.

Gokkiee 29-08-10 19:23

Hmm helaas, This device has a pending TTS request en verder niks, dus het beste is wachten op FW4.1 en dan meteen mn SHSH opslaan voor de volgende keer.

thnx

fonta 30-08-10 00:49

misschien dat je je shsh blob kan opslaan met umbrella maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

wouter1981 30-08-10 09:36

Met TinyUmbrella kun je je SHSHs ook opslaan.

glaantje 30-08-10 10:57

Nee, ook met TinyUmbrella kan je niet de 4.0.1 opslaan. Die wordt immers niet meer gesigneerd door Apple.

wouter1981 30-08-10 12:37

Och ja. Tuurlijk. Scherp!

Sahbey 05-09-10 01:39

Ik heb dat probleem ook.
Ik heb iphone 4 met iOS 4.0 ik heb jailbreak uitgevoerd. Tiny umbrella heeft alleen shsh vor 4.0.2
Als ik een fout doet kan ik niet meer 4.0 of 4.0.1 gebruiken.

Weet iemand misschien hoe ik het moet opslaan.
ik heb zelf 4.0 en ik wil in de toekomst misschien weer terug naar 4.0
Ik wil mijn shsh files van mijn huidige firmware opslaan lukt niet.

Tiny umbrella is geen oplossing.

glaantje 05-09-10 12:48

Zoals je hierboven kan lezen, kan dat niet. Apple signeert alleen 4.0.2

corne64 05-09-10 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 549059)
Nee, ook met TinyUmbrella kan je niet de 4.0.1 opslaan. Die wordt immers niet meer gesigneerd door Apple.

Ben ik niet met je eens. Ik heb dan wel geen iphone 4 maar van mijn 3GS is ook nadat Apple niet meer signeert de SHSH opgeslagen via TinyUmbella.
Ook van een 3GS van een maat die nooit gejailbreakt was geweest is me dat vrijdag gelukt. Gewoon proberen dus zou ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis.

Sahbey 05-09-10 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 553724)
Ben ik niet met je eens. Ik heb dan wel geen iphone 4 maar van mijn 3GS is ook nadat Apple niet meer signeert de SHSH opgeslagen via TinyUmbella.
Ook van een 3GS van een maat die nooit gejailbreakt was geweest is me dat vrijdag gelukt. Gewoon proberen dus zou ik zeggen. Niet geschoten is altijd mis.

Het is helemaal waar
Iphone 4 Kan je niet
Iphone 3gs wel. TinyUmbrella googelt en bij 3gs krijg je van os 4.0, 4.0.1 en 4.0.2 gelijk shsh files dat wilde ik ook op iphone 4 lukt niet.

namelijk heb ik op meerdere iphone 4 geprobeert.

oop op meerdere iphone 3gs ook geprobeert.

glaantje 05-09-10 16:14

Een SHSH kun je niet Googlen, die is per UDID (en andere hardware) opnieuw aangemaakt en voor iedereen anders. Op de site van TinyUmbrella zelf kun je ook lezen dat het gewoon NIET kan.

Dat een SHSH door iemand anders al (zij het per ongeluk) eerder is opgeslagen of dat je een refurbished hebt die opgeslagen is door iemand is misschien jouw geluk, normaal gesproken kun je een SHSH niet krijgen nadat Apple stopt met signeren.

Een SHSH is ook niet afhankelijk van de firmware die JIJ erop hebt staan, maar alleen van welke firmware Apple signeert.

corne64 05-09-10 16:17

Ok duidelijk. Dan heb ik dus geluk gehad.

Sahbey 05-09-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 553814)
Een SHSH kun je niet Googlen, die is per UDID (en andere hardware) opnieuw aangemaakt en voor iedereen anders. Op de site van TinyUmbrella zelf kun je ook lezen dat het gewoon NIET kan.

Dat een SHSH door iemand anders al (zij het per ongeluk) eerder is opgeslagen of dat je een refurbished hebt die opgeslagen is door iemand is misschien jouw geluk, normaal gesproken kun je een SHSH niet krijgen nadat Apple stopt met signeren.

Een SHSH is ook niet afhankelijk van de firmware die JIJ erop hebt staan, maar alleen van welke firmware Apple signeert.

Ik ben echt niet gelukkig.

Ik heb zelf iphone 4- os 4.0 zelfs jailbreak op maar ik heb alleen nog voor 4.0.2 SHSH

:)

johnhage 28-12-10 10:00

weet iemand ook of je weer terug kan van 4.2.1. naar 4.0
ik wil de jailbreak er graag op maar weet niet of dit met 4.2.1 wel gaat lukken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.