//

na inschakelen 3g: geen service

na inschakelen 3g: geen service discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn gegevens: Iphone 3Gs 32Gb (officieel T-mobile maar is via code unlocked na 1 jaar) huidige provider: KPN OS: 4.0.2 - originele ROM niet gejailbracked ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-08-10, 15:09
gjhuisman gjhuisman is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard na inschakelen 3g: geen service

Mijn gegevens:
Iphone 3Gs 32Gb (officieel T-mobile maar is via code unlocked na 1 jaar)
huidige provider: KPN
OS: 4.0.2 - originele ROM niet gejailbracked OID

zodra ik 3g activeer via:
algemeen -> netwerk -> schakel 3G in

nadat 3g ingeschakeld is geeft de iphone de volgende melding:
Het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar.
In 'instellingen' kunt u een ander netwerk kiezen.

ook bij het handmatig instellen van het KPN netwerk geeft de Iphone dezelfde melding, maar als de 3g modus uitschakeld wordt (algemeen -> netwerk -> schakel 3G in) dan heeft de Iphone binnen een paar seconden weer ontvangst!

Hebben jullie een idee hoe ik mijn telefoon wel in 3g modus kan zetten?
ook eventueel zonder verlies van de garantie?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-08-10, 20:11
tomboli tomboli is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan bij T-mobile. Heb al verscheidene keren met T-mobile gebeld, maar ze wisten mij geen oplossing te vertellen. Loop nu al een maand rond met prima bereik, maar dus geen 3G. Inderdaad precies op het moment dat je 3G inschakeld via instellingen vervalt het bereik van de provider.

Ben wel van plan om gewoon met de klantenservice van Apple te bellen, het lijkt me namelijk zeer sterk dat wij de enigen zijn die hier last van hebben!
  #3  
Oud 30-08-10, 21:45
roymeer roymeer is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 124
Standaard

Nee hoor hier het zelfde, maar het gekke is dat de ene keer ik wel bereik heb met 3.g en de andere keer niet. En ik zit toch echt bij mij thuis.
Tmobile wil niet meer doen dan twee maanden korting geven op je internet maar ik ga daar niet mee accoord. De rest van de tijd blijft het ook k*t.
  #4  
Oud 30-08-10, 21:47
tomboli tomboli is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

ja die koolance van een maand geen abonnementskosten heb ik ook gekregen, dat is echter geen oplossing van het probleem inderdaad.
  #5  
Oud 31-08-10, 11:13
gjhuisman gjhuisman is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

ja ok, de meeste van jullie hebben t-mobile en dat zou te wijten kunnen zijn aan hun dekking. Maar ik heb hiervoor een nokia n97 mini gehad en deze had vol bereik op 3g (de mast staat hier 75 meter vandaan...) als iemand een idee heeft dan graag!
  #6  
Oud 31-08-10, 11:27
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

'Herstel netwerk instellingen' al geprobeerd.
  #7  
Oud 31-08-10, 12:52
gjhuisman gjhuisman is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

jazeker ook dat is al geprobeerd
  #8  
Oud 17-03-11, 23:17
Marionne Marionne is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb sinds vanmorgen exact hetzelfde probleem.

iPhone 3GS, 32Gb (geen jailbreak)
Provider: Vodafone
IOS: 4.2.1.


Ik heb deze iPhone al een jaar, inclusief Vodafone abonnement, nooit problemen gehad, tot vanmorgen, toen mijn iPhone ineens 'geen service' aangaf. Alles geprobeerd en het enige dat hielp was 3G uitzetten.
Nu kan ik weer bellen en gebeld worden, maar zodra ik 3G weer activeer, krijg ik de melding
'Het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar'.

Het heeft duidelijk met de 3G functie te maken want als ik mijn simkaart in een oude Nokia stop, is er niets aan de hand.

Ik durf voorlopig niet te upgraden naar IOS 4.3, maar een iPhone zonder 3G is ook niet iets waar ik vrolijk van word.

Is er inmiddels meer bekend over dit probleem?
Alvast bedankt voor de reacties.
  #9  
Oud 18-03-11, 00:42
gjhuisman gjhuisman is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Beste forumgebruiker,

Ik heb na lang wikken en wegen toch besloten het toestel op te sturen via een KPN businesscenter. De reparatietijd was op dat moment 6,5 week maar na die tijd kreeg ik een vervangende iPhone terug! Deze werkt echt perfect.

Het is niet echt een directe oplossing maar ik heb wel weer een werkend toestel..... Met 3G!
  #10  
Oud 18-03-11, 08:05
oxxi oxxi is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 25
Standaard

hier precies het zelfde probleem met 3GS, wanneer 3G werd ingeschakeld. valt bereik weg en staat er GEEN SERVICE. maja iphone is verzekerd, dus opsturen. na 2 weken komt iphone weer netjes terug en wat denk je, GEEN SERVICE( hebben die m*goolstjes er een nieuwe scherm in gezet.....
  #11  
Oud 20-02-13, 09:23
ESF ESF is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 4
Standaard

Denk toch dat het een software of hardware probleem is en niet aan de provider ligt. Ik heb namelijk KPN en ook daar zelfde euvel.

Zodra ik 3G inschakel, direct 'geen service' en verschijnt 'zoeken...' in de linker bovenhoek. Dit duurt soms uren en daarna staan beide pas weer aan.

Wanneer je bij Netwerkselectie > Automatisch uitschakelt, verschijnen er wel een aantal providers, maar toch is geen verbinding te maken. De melding is dan 'geen netwerk meer'. Herstarten, handmatige aanbieder, niets lijkt te helpen.

iPhone 3GS. Zowel met iOS 5, iOS 6 en beide versies met en zonder JB.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3.1.2. restore, blackra1n, Cydia crasht, geen SSH en geen AFC2 service nickster46 Jailbreak 13 29-11-10 11:29
iPhone 4: Help...Na Unlock met Ultrasn0w fouten als 'geen service' 'geen simkaart' T-mobile freediver007 Unlock 9 17-08-10 19:27
"Dit is geen iPhone App. Vliegtuigmodus inschakelen; ja/nee" victorswell iPhone Apps 8 06-01-10 21:51
Ik krijg geen verbinden (GEEN SERVICE na unlocken) speakerleader Unlock 7 19-10-09 19:48
t-mobile (geen service/no service) ebbe Odido (T-Mobile) 17 19-12-07 14:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:55.