//

Wel of niet kopen?

Wel of niet kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit zwaar te twijfelen of ik de iPhone 4 zou kopen of niet. Ik heb een iPod Touch gehad dus ik weet wat ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-09-10, 00:58
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard Wel of niet kopen?

Ik zit zwaar te twijfelen of ik de iPhone 4 zou kopen of niet.
Ik heb een iPod Touch gehad dus ik weet wat ik koop.
De iPhone 4 is echter een zeer duur apparaat en ik twijfel dus toch wel. Een vriend van me heeft er al 1 en ik vond het een degelijk apparaat maar ik had toch niet het 'wauw' gevoel. Ook hoor ik van veel mensen dat de batterij niet lang meegaat?

En hoeveel GB heb je effectief bij de 16GB, want je verliest altijd wat aan OS ed. Aangezien ik al wel Navigon (EU) gekocht heb zal ik toch een iPhone moeten kopen. Maar Navigon + apps + muziek vult die 16GB heeel snel. Zeker als je weet dat ik door al die gratis apps aanbiedingen van tegenwoordig, ik al voor minstens 6GB aan apps heb. Trouwens, als je iPhone tot op het randje vol zit gaat dit dan ten koste van de prestaties?

Hoe groot is de kans dat Apple na september met een hardware verbeterde iPhone komt tov dat antenneprobleem? Al geloof ik vrij weinig daarvan want heb het al uitgetest bij een vriend en ik kreeg er niet veel af. Het gaat bij elke gsm, wat logisch is als je het volledig omsluit.

Dusja zijn de voordelen aanzienlijk tov de 3GS? Zijn er dingen die jullie er echt super of slecht aan vinden?
Wat is jullie ervaring met een verzekering? Weggesmeten geld of zeer handig? (enkel voor iphone 4 natuurlijk)

(Excuses aan de mensen die vinden dat ik hier een nutteloos topic open en beter gewoon dit forum doorlees, maar ik heb dit forum al doorgelezen, ik volg het ookdagelijks dusja. Ik zit gewoon met wat vragen en twijfels.)


EDIT:
Zou ik mss ook beter wachten tot de officiële apple resellers ook de iPhone 4 verkopen omdat de service daar nu eenmaal veel beter is dan bij Mobistar of is dat beetje overbodig?

Laatst gewijzigd door nicolas4; 02-09-10 om 01:15.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-10, 01:21
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ik geloof dat je uiteindelijk tussen de 12-14 GB kan gebruiken. Bij het 32 GB model kan je uiteindelijk ook maar 29,3 GB gebruiken. En als-ie vol zit is het niet alsof het sloom wordt ofzo. Hij is lekker snel.

Het scherm is echt een groot voordeel. Je kijkt er elke dag naar dus is eigenlijk ook het beste. Daarnaast natuurlijk het mooie design wat echt high-end aanvoelt. Daarnaast is de camera 100x beter dan bij de 3GS en heb je natuurlijk flits en de mogelijkheid om in HD te filmen. Dat zijn van mij toch de grootste voordelen (ik stap over van een 3GS). Dan zijn er nog wat andere dingetjes zoals een beter GPS signaal, een goede batterij (iPhone 4 heeft de beste batterij van alle smartphones), front facing camera, beter en luider speaker geluid.

De 3GS is niet slecht, maar de i4 is zoveel beter.
  #3  
Oud 02-09-10, 01:36
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Ik heb beide iphones (3GS en i4 in 32GB) Ik moet toegeven dat de camara en scherm van de iphone 4 veel beter is. Maar (persoonlijk) qua degelijkheid lijkt de iphone 3GS beter, omdat de i4 geheel uit glas bestaat en dus eerder kapot kan gaan dan het plastic van de 3GS. Tenminste zo zie ik het.
  #4  
Oud 02-09-10, 01:36
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Oke als je maar 12 a 14GB werkelijk hebt dan zal ik die 110€ extra moeten betalen dan spijtig genoeg.
En is het speaker geluid ook wel echt luid? Want ik heirnner me van een vriend (iphone 3GS) dat die speaker echt niet veel geluid maakte. Mijn iTouch maakte meer geluid bv.

Maar het scherm is idd prachtig. Op mijn huidige gsm kan ik de pixels zelfs tellen dusja

Mijn voornaamste reden om de iPhone te kopen zijn dat ik dan een MP3 heb, GSM en een deftige GSM. Als ik dat appart koop zit ik toch ook al tegen de 800€ dusja...
Ik ben dus niet een fanboy/hypevolger (niet dat daar iets mis mee is), het is prijs/kwaliteit/functionaliteit gezien gewoon de beste optie voor mij lijkt me
Ik twijfel eigenlijk vooral net omdat ik niet het nieuwste wil/moet hebben, en omdat men vrienden me heel raar zullen aankijken, het is absurd maarja


@ Pinokkia, ik zou er sowieso een screenprotector op doen en mss een case kopen, dus ik denk dat het niet snel kapot zal gaan. Ik ben ook zeer voorzichtig met mijn spullen. Al kost het 5€, ik draag er gewoon zorg voor altijd. Het glas is enorm sterk zegt men dusja...
  #5  
Oud 02-09-10, 01:45
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Oke als je maar 12 a 14GB werkelijk hebt dan zal ik die 110€ extra moeten betalen dan spijtig genoeg.
En is het speaker geluid ook wel echt luid? Want ik heirnner me van een vriend (iphone 3GS) dat die speaker echt niet veel geluid maakte. Mijn iTouch maakte meer geluid bv.

Maar het scherm is idd prachtig. Op mijn huidige gsm kan ik de pixels zelfs tellen dusja

Mijn voornaamste reden om de iPhone te kopen zijn dat ik dan een MP3 heb, GSM en een deftige GSM. Als ik dat appart koop zit ik toch ook al tegen de 800€ dusja...
Ik ben dus niet een fanboy/hypevolger (niet dat daar iets mis mee is), het is prijs/kwaliteit/functionaliteit gezien gewoon de beste optie voor mij lijkt me
Ik twijfel eigenlijk vooral net omdat ik niet het nieuwste wil/moet hebben, en omdat men vrienden me heel raar zullen aankijken, het is absurd maarja


@ Pinokkia, ik zou er sowieso een screenprotector op doen en mss een case kopen, dus ik denk dat het niet snel kapot zal gaan. Ik ben ook zeer voorzichtig met mijn spullen. Al kost het 5€, ik draag er gewoon zorg voor altijd. Het glas is enorm sterk zegt men dusja...
Lach niet. Ik heb de orginele screenprotecter van de Iphone 4 erop zitten. En ik durf zowat de i4 niet vast te pakken. Bang dattie valt en net er zo uit ziet als 1 van de mensen hier. Die de i4 hebben laten vallen. Ik verwacht binnen 5 dagen mijn switch-easy nude case met screenprotectors binnen te krijgen. Bij de 3GS heb ik een easy switch vulcan met screenprotector vanaf dag 1 erop.
  #6  
Oud 02-09-10, 01:53
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Lach niet. Ik heb de orginele screenprotecter van de Iphone 4 erop zitten. En ik durf zowat de i4 niet vast te pakken. Bang dattie valt en net er zo uit ziet als 1 van de mensen hier. Die de i4 hebben laten vallen. Ik verwacht binnen 5 dagen mijn switch-easy nude case met screenprotectors binnen te krijgen. Bij de 3GS heb ik een easy switch vulcan met screenprotector vanaf dag 1 erop.
Naja ik begrijp je wel hoor
Als je 750€ betaalt dan wil je niet dat zoiets kapot gaat door stomweg te laten vallen. Ik zou het zelf wel niet zo ver drijven dan weer
Ik hoop dat Apple snel iets bekend maakt over hoe het zit na september. (Bumper/vernieuwde i4?)
  #7  
Oud 02-09-10, 08:47
Sjord Sjord is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Naja ik begrijp je wel hoor
Als je 750€ betaalt dan wil je niet dat zoiets kapot gaat door stomweg te laten vallen. Ik zou het zelf wel niet zo ver drijven dan weer
Ik hoop dat Apple snel iets bekend maakt over hoe het zit na september. (Bumper/vernieuwde i4?)
Als Apple slim is maken ze dat nu nog niet bekend maar doen ze dat ook daadwerkelijk pas aan het einde van september/begin oktober. Anders koopt niemand meer de Iphone nu, Verder kost een losse Iphone op dit moment in Belgie 640 euro. Je kan dus overwegen om er daar een te halen.
  #8  
Oud 05-09-10, 16:47
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard

Ik heb nu nog een htc hero,mijn iphone4 is na één dag al terug binnen voor herstelling,die van mijn vriend ook na 1 dag :/
Android vind ik leuk om mee te werken,bestaan er op de iphone widgeds want die mis ik daar wel ook kon ik icoontjes plaatsen die werkten als aan en uit knop voor Wi-Fi of 3g waar je ook kon zien of die aan of uit stonden,kan dat met iphone ook ?
Android phones zijn ook veel goedkoper dan iphone en ze kunnen ook alles
  #9  
Oud 05-09-10, 23:40
Jeroenmo's schermafbeelding
Jeroenmo Jeroenmo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia Bekijk bericht
Lach niet. Ik heb de orginele screenprotecter van de Iphone 4 erop zitten. En ik durf zowat de i4 niet vast te pakken. Bang dattie valt en net er zo uit ziet als 1 van de mensen hier.
Volledig te begrijpen. Ik heb em 2 dagen 'kaal' gebruikt. Zo'n mooi ding... echt onwijs gaaf maar nu toch een case(incipio) en een screenprotector erop. Hij ziet er nog steeds strak uit en ligt goed in de hand. Het blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp .
__________________
Iphone 4 32GB (Frankrijk) @ Vodafone
Ipad 2 32GB (Nederland)
  #10  
Oud 06-09-10, 10:00
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kriss Bekijk bericht
Ik heb nu nog een htc hero,mijn iphone4 is na één dag al terug binnen voor herstelling,die van mijn vriend ook na 1 dag :/
Android vind ik leuk om mee te werken,bestaan er op de iphone widgeds want die mis ik daar wel ook kon ik icoontjes plaatsen die werkten als aan en uit knop voor Wi-Fi of 3g waar je ook kon zien of die aan of uit stonden,kan dat met iphone ook ?
Android phones zijn ook veel goedkoper dan iphone en ze kunnen ook alles
Als je hem jailbreakt, dan kun je er ook veel meer, zoals inderdaad supermakkelijk Wi-Fi/3g etc. aan en uitzetten (SBSettings).. Maar je kunt dan veel meer hoor.
  #11  
Oud 06-09-10, 15:05
kriss kriss is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: turnhout
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dejive Bekijk bericht
Als je hem jailbreakt, dan kun je er ook veel meer, zoals inderdaad supermakkelijk Wi-Fi/3g etc. aan en uitzetten (SBSettings).. Maar je kunt dan veel meer hoor.
Is gejailbreaked,heb maar één dag kunnen proberen en hopelijk snel terug van herstelling
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel kopen maar nog niet downloaden Jered iPhone Apps 1 06-05-11 19:26
wel of niet iphone kopen (antillen) BananaBart Koopinformatie Rest van de wereld 4 29-12-09 22:46
iPhone, Wel / Niet kopen in Londen? nouska1976 Koopinformatie Rest Europa 4 30-07-09 16:03
wel een iphone kopen? borgqueenx Koopinformatie Nederland 11 23-04-08 14:41
iphone nu wel of niet in us kopen ? kiddah001 Koopinformatie USA 7 27-01-08 00:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.