iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 update en herstelt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/70754-iphone-4-update-herstelt-niet.html)

wessie17070 03-09-10 14:14

iPhone 4 update en herstelt niet
 
Hallo mensen,

ik probeer het bericht zo duidelijk mogelijk te maken nu, in de hoop op wat tips en anders een gevalletje RMA :(

Gisteren iPhone 4 ontvangen geseald, fabrieksuit simlockvrij.

Gekoppeld aan iTunes, gesynchroniseerd en de nieuwste versie erop zetten. 'Fout', kon niet geupdate worden (exacte foutmelding weet ik niet meer).

iPhone moest hersteld worden. Dus middels de herstel knop in iTunes de iPhone proberen te herstellen.

Proberen idd, want tijdens het laden 'iPhone firmware herstellen' (laadt net tegen het einde van apple logo) komt deze foutmelding:

De iPhone 'iPhone' kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voor gedaan (9).

Nu is mijn iPhone 4 dus totaal onbruikbaar geworden, kan niet opstarten en niet herstellen.

DFU geprobeerd, mag ook niet baten. Weet zeker dat hij in DFU staat, het scherm blijft zwart in het begin, en zie dus geen connect to itunes scherm.

Ik werk vanaf een MacBook Pro. Vanaf begin van het aankoppelen aan iTunes.

Gistermiddag aan een pc gehangen met itunes, ook dit werkte niet. Exact zelfde problemen.

Thuis op de MacBook nieuwe gebruikersaccounts aangemaakt, en via 'nieuwe' iTunes waarbij hij de iOS 4.02 opnieuw download geprobeerd, niets helpt.

Ik zie dat het nog een heel verhaal is geworden, maar zo is het gegaan en tot op heden nog geen succes.

iPhone is orrigineel, dus geen cydia of iets dergelijks, niet gejailbreakt, allene van Apple uit officieel simlockvrij.

Wie o wie heeft nog een tippie, anders stuur ik hem vandaag RMA (liever niet natuurlijk;))

Dank voor de tijd die u genomen heeft in het lezen van dit zeer spannende verhaal en wellicht uw reactie:P

wessie17070 03-09-10 14:17

ohja, en ik heb de meegeleverde dockkabel gebruikt, en mijn 'oude' van de 3GS geprobeerd. Ook beide USB poorten gebruikt op de Mac en PC, dus daar ligt het ook niet an:)

Dat hoorde er nog bij

wessie17070 03-09-10 16:36

nou, het is een gevalletje RMA geworden, heb hem na talloze keren geprobeerd te hebben retour verstuurd.

Het heeft toch niks te maken met mijn vorige iPhone? Bedoel, er kunnen toch wel meerdere iPhones met dezelfde iTunes werken?

Ik ben nu haast gewoon bang om mijn 3GS met 4.02 up te daten straks naar 4.1:S

crazywarning 03-09-10 16:51

Er kunnen inderdaad meerdere iPhones met dezelfde iTunes werken. Ik ben, met hetzelfde iTunes account, van een iPhone 3G Firmware 3. nog wat naar een iPhone 4 firmarwe 4.0.1 gegaan.

Ik zie dat je het in DFU mode hebt geprobeerd ik neem ook met recovery mode?

Hoe dan ook, hopelijk dat het bij de volgende in een keer goed gaat, en goed blijft!

wessie17070 03-09-10 17:27

Ja, de recovery mode uiteraard ook. Ten minste, dit is toch de 'gewone' mode als je niks aan het toestel doet? Dus dat je het scherm ziet met de dock kabel en een pijl naar iTunes?

Dan heb ik dat inderdaad ook tal van keren geprobeerd.

Als ik volgende week mijn gerepareerde of nieuwe iPhone krijg word ik gewoon bang haast om het aan iTunes te koppelen en de update doen. Ik zal het uiteraard wel doen, aangezien zo'n duur en kwalitatief toestel het gewoon zou moeten doen!

Bedankt voor je reactie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.