//

Enkele "universele" vragen over de Iphone.

Enkele "universele" vragen over de Iphone. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, sinds kort ben ik een beetje apple gek aan het worden maar kom uit de windows hoek. Nu heb ik echter een Iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-09-10, 13:33
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard Enkele "universele" vragen over de Iphone.

Beste mensen, sinds kort ben ik een beetje apple gek aan het worden maar kom uit de windows hoek.
Nu heb ik echter een Iphone 4 en vindt dat dan natuurlijk helemaal te gek!
Afijn, er zijn enkele zaken die ik even na wil vragen en weet niet goed in welk subforum, dacht dat hier wel okee zou zijn.
De vragen die ik heb komen waarschijnlijk uit mijn windowsbased gedachtengang; ook mijn vorige telefoon was een windows mobile (HTC diamond)

Wat ik mij nu afvraag is als ik een programma gebruik en ik sluit dat af......stopt het dan ook echt? Ik druk dan op die onderste knop. Als ik het open, staat het zoals ik het achterliet. Is het niet zo als bij windows dat je nog eens ergens wat dingen uit moet gaan zetten omdat anders alles je geheugen opvreet?

Dan ook het verwijderen van proggie's; ik heb wat van die handel van de app store en sommige dingen waren niets; ik druk op het kruisje, er wordt gevraagd of ik wil verwijderen, ik zeg goed........en dan; is het dan ook echt weg of zit na enkele honderden keren je register vol of is dat van de leg af? (Zoiets iig)

En nog een kleintje; misschien weet iemand toevallig een instelling oid; als ik de phone aan mijn pc leg en itunes opent, dan zegt de phone dat hij niet kan bijladen op deze applicatie (oid). Klopt dat of moet ik een instelling anders zetten?

Alvast enorm bedankt mensen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-10, 13:38
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Nee je moet het uitzetten, 2 maal drukken op de home-knop en dan verschijnen de programma's die op de achtergrond doorwerken. Al moet je dat met een korreltje zout nemen, de meeste programma's maken een screenshot en werken dus niet echt meer door. Wil je ze stoppen dan hou je een programma ingedrukt tot er een rood 'kruisje' overkomt en dan kan je het zo stoppen.

Het is weg maar ook niet volledig, als er opnieuw een ander programma overgeschreven wordt is het volledig weg. Maar in principe is het de eerste keer al 'volledig' weg

Laatste vraag weet ik niet.
  #3  
Oud 04-09-10, 14:33
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

De laatste vraag snap ik niet echt, kan je het wat duidelijker uitleggen
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #4  
Oud 04-09-10, 14:49
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal717 Bekijk bericht
De laatste vraag snap ik niet echt, kan je het wat duidelijker uitleggen
Wel als ik het goed begrijp wilt de iPhone niet opladen als hij hem aansluit op zen PC of wilt iTunes geen verbinding maken met de iPhone.
  #5  
Oud 04-09-10, 15:57
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
Wel als ik het goed begrijp wilt de iPhone niet opladen als hij hem aansluit op zen PC of wilt iTunes geen verbinding maken met de iPhone.
Dat doet de mijnje ook niet. Alleen als ik de iPhone wakker maak door eens op de home button te duwen
  #6  
Oud 04-09-10, 16:04
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Nee, hij laadt niet op als ik hem op de pc aansluit. De truc met de button zal ik even proberen als ik thuis ben.
  #7  
Oud 04-09-10, 18:08
gekkenhuis gekkenhuis is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 13
Standaard

Het laatste probleem had ik eerst ook maar na dat ik mijn iphone aansloot op een andere usb poort op mijn laptop waren alle problemen verholpen.
Geen idee of dit de oplossing is maar bij mij heeft het geholpen.

Mvg,
Gekkenhuis
  #8  
Oud 04-09-10, 21:15
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Okee, opladen lukt weer na het kiezen van een andere usb poort, mijn dank hiervoor. Nog even over die programmas die op de achtergrond blijven lopen; is er niet ergens te zien hoeveel geheugen dat vraagt? Nogmaals mijn dank.
  #9  
Oud 06-09-10, 14:38
baia baia is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 102
Standaard

Ik denk niet dat je dit kunt zien zonder jailbreak, maar dat is ook niet nodig. Je iPhone maakt automatisch geheugen vrij wanneer er niet voldoende voorradig is.
  #10  
Oud 06-09-10, 23:58
Wim Lane Wim Lane is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 22
Standaard

Okee, dan nog een vraag (ik zeur gewoon ff door hoor )

Hoe kan ik nu dingen in mijn agenda zetten zodat ze niet in de normale maar in de verjaardagskalender of een andere komen te staan? Ik heb het rooster van mijn school erin en de verjaarskalender, maar als ik er iets in zet, al staat alleen die ene aan, komt het toch alleen maar in de normale kalender.

Nog een vraagje; ik lees dat sommigen een schermafdruk maken of ergens mappen hebben; hoe doe je dat soort "windowsachtige" dingen? Ik weet niet beter dan dat er gewoon een hoop icoontjes staan en verder kan je er weinig mee of is er een wereld die nog verkend moet worden door mij?

Ook wil ik graag een reservekopie maken maar volgens mij gebeurd dat al steeds als ik de phone aan itunes leg; is dat dan een kopie van alle applicaties of ook van het besturingssysteem zelf? Kan je Uberhaupt een backup maken van het os?
  #11  
Oud 07-09-10, 17:21
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Schermafdruk/foto maken kan door gelijktijdig op de home button (de ronde dus) en bovenop de standby knop te drukken..dus die 2 tegelijk..dan maakt hij een screenshot en zeg het in je fotomap.

Mapjes kun je maken door een applicatie op een andere applicatie te leggen, dan maakt hij er automatisch een mapje van.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 20:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 14:25
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.