//

iPhone 3g en ios 4.1 (geen 3gs)

iPhone 3g en ios 4.1 (geen 3gs) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier een iPhone 3G met 3.1.3 en een met 4.1. 4.1 mag dan een fractie sneller zijn dan 4.0.2, maar het haalt het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09-09-10, 08:09
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb hier een iPhone 3G met 3.1.3 en een met 4.1.

4.1 mag dan een fractie sneller zijn dan 4.0.2, maar het haalt het zeker niet bij 3.1.3.

SMS nog altijd langzaam.
Duurt lang voordat MobileMe agenda gesync is.
Telefoon app langzaam.

Ik probeer het nog een paar dagen, maar anders weer snel terug naar 3.1.3
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 09-09-10, 10:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Werk er nu een weekje mee en heb zelfs spotligt weer aangezet. Mijn 3G is weer lekker vlot. Veto's je niet in je herinnering: ik heb ook trage momenten gekend onder 3.1.3 hoor. Dan begon ik maar met een nieuwe herstel zonder terug plaatsen van een backup. Een beetje wat je elk jaar met een Windows pc moet doen ;-)
Hij is nu snel genoeg voor de UI. Games als Angry Birds hikken en stotteren nog steeds echter. dat is wel balen.
Navigatie werkt ook e i n d e l i j k weer goed (Navigon)

Ik overweeg zelfs een JB (als die uit is) voor multitasking, nu het zo soepel loopt.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-09-10 om 10:07.
  #23  
Oud 09-09-10, 12:15
t-kroon t-kroon is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Ik had 4.0 erop gezet. Na een week werd ik er zo gek van met mijn 3G dat ik heel snel 3.1.3 er weer op gezet heb, dan maar niet de extra's van 4.0. Ik heb net geüpdate naar 4.1 en ik moet zeggen dat het een fractie langzamer is, maar niet vervelend. Wel weer de voordelen van 4.1 Ben weer tevreden!
  #24  
Oud 09-09-10, 14:01
vsb focus vsb focus is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Na het lezen hier blijf ik bij de 3.1.2, ik kan alles wat ik wil kunnen met deze software dus waarom veranderen hé.
  #25  
Oud 09-09-10, 14:50
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

@ Vsb Focus,

Ik ben het met je eens. Er zullen mensen zijn die tevreden zijn over de snelheid van 4.1 op de 3G. De extra functies voegen echter zo weinig toe tov 3.1.3. dat ik niet over ga op 4.1.

Na een halve dag merk ik dat sommige apps onder 4.1 sneller draaien dan 4.0. Het blijft echter verre van optimaal. Over een tijdje ga ik voor de iPhone 5. Tot die tijd doe ik het met de oude software.

Het blijft wel schandalig dat Apple 3G gebruikers 'dwingt' om 4.0 te installeren op de 3G en niet een mogelijkheid schept om terug te gaan naar 3.0. Ik begrijp dat je zo nu en dan je hardware moet vervangen, maar ik vind dat Apple een goed werkend apparaat (iPhone 3G) niet kapot mag maken door er te fancy software op te zetten. Ze hadden bij de introductie van iOS 4 gewoon moeten zeggen: "Helaas 3G gebruikers, jullie moeten het doen met wat jullie hebben en als je meer wilt een nieuwe iPhone 4 kopen."
  #26  
Oud 09-09-10, 16:37
Royspaanpl@@t Royspaanpl@@t is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1
Standaard

Ik twijfel nog om te updaten. Zit nu nog op 3.1.3 maar ik moeten zeggen dat ik nog erg weinig ervaring van mensen (3g gebruikers..) lees over 4.1
  #27  
Oud 09-09-10, 16:46
icepeek icepeek is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 46
Standaard

Ik heb deze morgen de upgrade gedaan van 3.1.3 naar 4.1
Het verschil met de 4.0.X releases is groot en ik merk nu geen verschil met de 3 firmware
Ik vind zelfs dat de standaard apps sneller reageren

Hopen dat dit zo blijft en dan ben ik tevreden
  #28  
Oud 09-09-10, 16:54
Spank Spank is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 2
Standaard

De software wordt niet geïnstalleerd.... hij is alleen een uur bezig met synchroniseren. Heb het al drie keer geprobeerd. Iemand dezelfde ervaring en wat hieraan te doen?
  #29  
Oud 09-09-10, 17:13
icepeek icepeek is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spank Bekijk bericht
De software wordt niet geïnstalleerd.... hij is alleen een uur bezig met synchroniseren. Heb het al drie keer geprobeerd. Iemand dezelfde ervaring en wat hieraan te doen?
Ik had dit ook. Lange sync tijden blijken een probleem te zijn met corrupte data van een app.
De mijne deed er minimum telkens 2 uur over.
Ik heb alle apps verwijderd op de phone, een reset gedaan en dan alle apps terug gesynct via itunes.
Als ik nu sync duurt dit ongeveer 1 minuut !

Nadien werkte de upgrade perfect.
  #30  
Oud 09-09-10, 17:21
Phyt Phyt is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 23
Standaard

Hi all,

Ik zie positieve berichten over de 3g met 4.1.
Ikzelf heb nu de Iphone 4, maar mijn voor mijn vriendin wil ik nu een 3g regelen.
Nu kan ik er 1 overnemen van een familielid voor 160euro, 2 jaar oud 16gb.
Kan de 3g een dag halen met zijn accu ?
Mijn vriendin zal er alleen mee bellen en thuis Wi-Fi, zullen vast ook games opkomen als ze de appstoren heeft ontdekt .
Ze heeft geen i-net abbo.

Graag hoor ik jullie reactie of dit verstandig is en hoe het met de accuduur is gesteld.
Is dat duur om te laten vervangen voor nieuwe batt.?
Ze komt dan van een windows mobile / flashed met android maar werkt niet lekker.
  #31  
Oud 09-09-10, 17:50
PaneVino PaneVino is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Nieuw-Vennep
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phyt Bekijk bericht
Hi all,

Ik zie positieve berichten over de 3g met 4.1.
Ikzelf heb nu de Iphone 4, maar mijn voor mijn vriendin wil ik nu een 3g regelen.
Nu kan ik er 1 overnemen van een familielid voor 160euro, 2 jaar oud 16gb.
Kan de 3g een dag halen met zijn accu ?
Mijn vriendin zal er alleen mee bellen en thuis Wi-Fi, zullen vast ook games opkomen als ze de appstoren heeft ontdekt .
Ze heeft geen i-net abbo.

Graag hoor ik jullie reactie of dit verstandig is en hoe het met de accuduur is gesteld.
Is dat duur om te laten vervangen voor nieuwe batt.?
Ze komt dan van een windows mobile / flashed met android maar werkt niet lekker.
Ik heb dezelfde iPhone als jij voor je vriendin wilt aanschaffen. Mijn vrouw heeft nu een anderhalf jaar mijn oude iPod Touch en is er helemaal verslaafd aan. Ik zou voor haar zeker een 3G kopen voor dat geld!

Mijn 3G 16GB redt het makkelijk een dag en ik gebruik hem intensief. Heel intensief.

Ik draai nu IOS 4.1, maar merk, net als anderen al opmerken, niet veel voordelen t.o.v. 3.1.3, die ik hiervoor had. Nadelen zijn er ook niet echt, behalve dat het jailbreaken nog niet gaat en ik mijn zelf gemaakt IPCC file nog niet werkend heb...

Het apparaat op zich, de iPhone 3G 16GB, is een prima apparaat. Ik zou het doen.
  #32  
Oud 09-09-10, 17:52
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Nou, mijn iPhone hangt aan de update. Geeft nu aan al een tijd aan (zonder enige verandering) dat ie een reservekopie aan het maken is.

Zal mij benieuwen.


Edit: oh, er is een streepje bij gekomen. In dit tempo gaat dat nog een uur of 8 duren. Hoe lang duurde de update bij jullie op een 3G?

Laatst gewijzigd door iPeppel; 09-09-10 om 17:56.
  #33  
Oud 09-09-10, 17:56
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Als je alleen thuis internet gebruikt komt ze de dag wel door, of ze moet de hele dag Wi-Fi tot haar beschikking hebben. Hoe meer je gebruik maakt van een internetverbinding (80% van de Apps, Safari en Mail) hoe sneller die leeg gaat. Alleen bellen kost niet zo veel stroom.

Ik denk alleen dat ze er snel genoeg achter komt dat een iPhone zonder data abonnement geen EUR 160 waard is. Ik zou dan lekker een 'normale' telefoon kopen en even doorsparen voor de nieuwste iPod Touch....maar dat ben ik.

Als je meer reacties hierover wilt hebben, kan ik je adviseren een nieuw topic aan te maken.
  #34  
Oud 09-09-10, 18:12
joeyodijk joeyodijk is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Arnhem
Berichten: 8
Standaard

FF een vraagje ik heb een JB op 3.1.3 (standaard t-mob simlock, dus geen unlock gedaan) als ik de update doe dan gaat hij toch moeiteloos over naar 4.1? en ik lees net dat er voor 4.1 ook al een exploit is gevonden dus dat zou betekenen dat ik 4.1 ook lekker kan JBén.

Ik hoor het graag!
  #35  
Oud 09-09-10, 18:28
vsb focus vsb focus is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeyodijk Bekijk bericht
FF een vraagje ik heb een JB op 3.1.3 (standaard t-mob simlock, dus geen unlock gedaan) als ik de update doe dan gaat hij toch moeiteloos over naar 4.1? en ik lees net dat er voor 4.1 ook al een exploit is gevonden dus dat zou betekenen dat ik 4.1 ook lekker kan JBén.

Ik hoor het graag!
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord vd kenners maar bij mijn weten is je JB weg na het updaten en voor de 4.1 is er de eerste maanden nog geen JB
  #36  
Oud 09-09-10, 18:36
Phyt Phyt is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 23
Standaard

@PaneVino
Bedankt voor de reply. Dat is goed nieuws .

@Jap74 bedankt voor je reply.
Ik heb even genoeg info zo. en ja data abbo komt er wel .
Maar een gewone telefoon is al net zo duur als die iphone 3g voor dat geld.
En over een jaar krijgt ze toch mijn Iphone 4, want dan ga ik voor de 5 als die er is .

Bedankt beide ! en ik zal dit topic ff in de gaten houden ivm de performance.
  #37  
Oud 09-09-10, 20:37
Shmet Shmet is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb sinds enkele dagen de 3G met firmware 3.1.3. en deze bevalt me tot nu toe zeer goed. Is het best om up te daten of niet ?
  #38  
Oud 09-09-10, 20:40
vsb focus vsb focus is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shmet Bekijk bericht
Ik heb sinds enkele dagen de 3G met firmware 3.1.3. en deze bevalt me tot nu toe zeer goed. Is het best om up te daten of niet ?
als je tevreden bent ervan laat het dan, ik heb op 4.0.2 gezeten en ben vree gelukkig dat ik terug op 3.1.2 zit nu.
  #39  
Oud 09-09-10, 21:55
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Toch weer even een update van mij.....en om het verwarrend te maken: ik heb de iphone met 4.1 twee keer opnieuw opgestart en moet terugkomen op mijn eerste reactie. 4.1 heeft er voor gezorgd dat de 3G de snelheid er weer redelijk in heeft zitten. Ik heb nog steeds een andere 3G die 3.1.3 draait om 4.1 mee te vergelijken.

4.1 heeft nog altijd moeite met de sms app. Dat duurt echt nog te lang. De telefoon app is sneller geworden dan 3.1.3! En ook Mail start sneller op!

Mijn tip voor 4.1. Twee keer opnieuw opstarten en de snelheid zit er weer in ( hoog niveau kwakzalverij, maar bij mij heeft het geholpen).
  #40  
Oud 09-09-10, 22:29
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht

Edit: oh, er is een streepje bij gekomen. In dit tempo gaat dat nog een uur of 8 duren. Hoe lang duurde de update bij jullie op een 3G?
Na 5 kwartier de update stil gezet. Morgen op kantoor even opnieuw proberen, 9 uur de tijd, moet lukken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS iOS 4.1 JB geen netwerk? saninl Jailbreak 16 18-10-10 13:45
3GS en IOS 4.0.2 geen internet hvrossum Odido (T-Mobile) 1 30-09-10 23:43
iPhone: jailbreak Iphone 3GS iOS 4.0.1 rtienkamp Jailbreak 1 24-07-10 23:54
iPhone: iPhone 3Gs (old bootrom) iOs 4 ::Help... BGP Jailbreak 5 01-07-10 22:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.