//

iPhone 4 batterij probleem: 48% verbruikt in vliegtuigmodus

iPhone 4 batterij probleem: 48% verbruikt in vliegtuigmodus discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds vorige week donderdag mijn nieuwe iPhone. Zeer tevreden, maar ... Gedurende de nacht sluit ik alle programma's af , schakel ik WiFi/3G ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-09-10, 08:09
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard iPhone 4 batterij probleem: 48% verbruikt in vliegtuigmodus

Ik heb sinds vorige week donderdag mijn nieuwe iPhone. Zeer tevreden, maar ...
Gedurende de nacht sluit ik alle programma's af , schakel ik Wi-Fi/3G uit en zet ik mijn iPhone in vliegtuigmodus. Groot was dan ook mijn verbazing toen hij van 58% gisterenavond naar 10% vanmorgen was gegaan. Nog iemand die dat aan de hand heeft gehad?

Ik heb in het forum ook gelezen dat de batterijduur beter is indien je van een fresh install i.p.v. een back-up van je vorige iPhone (in mijn geval een 3GS) start, maar dit kan bovenstaand probleem toch niet verklaren vermoed ik.

Laatst gewijzigd door BfromB; 06-09-10 om 08:12.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-09-10, 15:55
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Je geeft aan de programma's te sluiten. Doe je dit door op de home knop te drukken en het programma dus te verlaten?
Ik weet niet of het hierdoor komt, maar sinds ik alles regelmatig sluit doe ik langer met de batterij.

Dubbelklip op de home button en je ziet onderin de openstaande programma's. Door 1 van hen te selecteren (aanwijzen en vasthouden), verschijnt er een minteken. Klik vervolgens op het min teken en programma zal uit de multitask balk verdwijnen. Doe dit bij alle iconen die zichtbaar zijn.

Ik heb zelf het idee dat eea anders op de achtergrond blijft 'draaien' en dus batterij kost.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
  #3  
Oud 07-09-10, 16:09
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Bedankt, maar dat was al de methode die ik gebruikte om mijn programma's te sluiten.

Ik vermoed dat een bepaalde applicatie de oorzaak is, een die zelfs op die manier van sluiten toch nog iets actief kan houden ....
  #4  
Oud 07-09-10, 19:21
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Hoi,
Het enige wat ik nog ben tegengekomen is dat Twitter for iPhone bij nogal wat mensen de batterij heeft "leeg gezogen". Misschien draait dit op de achtergrond?? Blue tooth aan??
Anders ben ik bang dat je het beste een fresh install kan maken....
  #5  
Oud 09-09-10, 10:15
Gen00b Gen00b is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik heb sinds vorige week een iPhone en had dit probleem ook. Het scheen te liggen aan het feit dat ik mijn iPhone niet als nieuw toestel had ingesteld, maar de backup van mijn 3G had teruggezet. En welja: na een restore met het instellen als nieuw toestel had ik er geen last meer van.

Echter, nu ik heb geupdate naar OS 4.1 heb ik er opnieuw last van. Het is zelfs zo erg dat het toestel volledig opgeladen de volgende ochtend niet meer haalt. Helemaal op. 0%.

Ik wil eigenlijk niet opnieuw een restore uitvoeren. Iemand tips?

Laatst gewijzigd door Gen00b; 09-09-10 om 10:29.
  #6  
Oud 09-09-10, 14:03
nicolas4 nicolas4 is offline
• iOS 6.1.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Leuven
Berichten: 99
Standaard

BfromB, waarom zet je je iPhone trouwens gewoon niet uit snachts?
  #7  
Oud 10-09-10, 08:07
BfromB's schermafbeelding
BfromB BfromB is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België (Antwerpse Kempen)
Berichten: 256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gen00b Bekijk bericht
Ik heb sinds vorige week een iPhone en had dit probleem ook. Het scheen te liggen aan het feit dat ik mijn iPhone niet als nieuw toestel had ingesteld, maar de backup van mijn 3G had teruggezet. En welja: na een restore met het instellen als nieuw toestel had ik er geen last meer van.

Echter, nu ik heb geupdate naar OS 4.1 heb ik er opnieuw last van. Het is zelfs zo erg dat het toestel volledig opgeladen de volgende ochtend niet meer haalt. Helemaal op. 0%.

Ik wil eigenlijk niet opnieuw een restore uitvoeren. Iemand tips?
Bij mij heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, als het zich nog eens voordoet doe ik een recover, maar nu nog niet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
BfromB, waarom zet je je iPhone trouwens gewoon niet uit snachts?
Ingeval ik 's nachts een dringend telefoontje moet doen (zijn er andere op dat tijdstip) wil ik niet eerst mijn iPhone moeten opstarten. En de gebruiksgegevens willen wel al eens verdwijnen als je de iPhone afzet.
  #8  
Oud 10-09-10, 14:57
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolas4 Bekijk bericht
BfromB, waarom zet je je iPhone trouwens gewoon niet uit snachts?
Doe ik ook niet, ik werk ook met de vliegtuigmodus.
Met mijn iPod Touch 2g heb ik de ervaring opgedaan dat de batterij het langer bleef doen door 'm gewoon te laten "slapen" dan door almaar opnieuw te laten opstarten. Blijkbaar trekt het opstartproces iets meer stroom dan de standby/slaap verbruikt.

Ik had laatst wel dit fenomeen (ik ga dit nog peilen of ik dit gedrag vaker zie): had opgeladen (100%) aan stopcontact, en de iPhone liep na afkoppelen gelijk al terug naar 99%.

De keer daarop werd hij opgeladen via usb aan de computer, en bleef hij daarna heel lang op 100% voordat hij ging teruglopen?!
  #9  
Oud 12-09-10, 12:15
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Mm, heb net weer via stopcontact opgeladen en blijft keurig een hele poos op 100%.

Dat was dus blijkbaar toeval laatst. Of kan het ermee te maken hebben dat ik 'm 's avonds aan het stopcontact legde en 's morgens eraf pakte. Stopt hij misschien met laden bij vol en maakt hij geen gebruik van druppelstroom ofzo (dus als hij vol is gaat hij vervolgens langzaam weer leeglopen?).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 batterij probleem osj iPhone algemeen 2 13-08-10 14:45
Iphone 2G batterij probleem YBinnenweg iPhone algemeen 7 29-08-09 09:45
iPhone sneller met vliegtuigmodus (probleem) kefjeuh93 iPhone algemeen 0 05-07-09 11:43
Vliegtuigmodus als batterij op 20% springt appleerik iPhone algemeen 3 07-05-09 18:13
Iphone batterij probleem homie Archief 4 24-12-08 15:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:06.