iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in de wasmachine! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71008-iphone-de-wasmachine.html)

Henri 06-09-10 15:15

iPhone in de wasmachine!
 
Ik wilde het volgende even delen, wellicht heeft iemand er een keer iets aan!

Met mijn badjas en wat handoeken is mijn iPhone 3GS meegewassen, programma 40 graden, na halve programma, klonk-klonk-klonk, toch maar stilgezet, pompen en deurtje open!

Goed balen natuurlijk, in alle haast iFixit uitleg erbij gepakt, gereedschap en de boel zoveel mogelijk uit elkaar gehaald (incusief de stevig vastgeplakte batterij onderin de case, en direct de fohn op de onderdelen gezet.

Alles zag er goed uit maar in de haast helaas de connector van het LCD beschadigd, niet meer te redden vrees ik dus een nieuwe besteld via eBay voor een verassend laag bedrag, 35 euro incl verzendkosten!

Nu wachten op het lcd maar ondertussen wel alvast de rest weer in elkaar gezet en tadaaaa, wordt keurig herkend door iTunes, maar even een backup gedaan en alle foto's eraf gehaald.

Wijze les; blijf altijd kalm!

BfromB 06-09-10 15:29

En nu heb je een witte iPhone? :D

Misschien een goede aanpak voor wie niet kan wachten tot de witte iPhone 4 beschikbaar is ...

TheStijg 06-09-10 18:15

*TheStijg drukt op Vind ik leuk*

Henri 16-09-10 12:33

Wiehoe!!!
 
Schermpje uit HongKong is binnengekomen, geplaatst en tadaaa, de iPhone leeft weer als vanouds!

Dat is een hele opluchting kan ik je vertellen, 10 dagen met een Nokia was geen pretje als je al drie jaar een iPhone gewend bent! ;)

remundo7000 24-11-12 13:47

@Henri: hoe lang heeft jouw 3GS gewerkt na de wasbeurt?
Ik heb dinsdag de mijne "gewassen", na uitdrogen met kattegrid en rijst werkt hij weer!
Maar als ik in de dock connector kijk zie ik groene troep, ik vermoed oxidatie.

Ik weet dat mijn iPhone leeft op geleende tijd, ik ben benieuwd hoe lang hij het nog doet...

Henri 15-02-13 23:43

Hoe lang nog...
 
Sorry voor de late reactie Remundo.

De 3GS heeft het nog lang uitgehouden, hij doet het nog steeds, da's inmiddels 2,5 jaar!

Ik denk dat het volledig uit elkaar halen van belang is geweest, dan pas is de stroom er echt af en kan er bijna geen enkel punt oxidatie plaatsvinden.

Hoe is het me die van jou afgelopen?

Francofranco 16-02-13 01:45

Water afstoten maken: "Wanneer je mobiele telefoon per ongeluk in de wasbak valt, hoeft dat niet langer een probleem te zijn. Even schudden en je kan gewoon weer verder bellen. Althans, dat is de belofte die we van twee bedrijven kregen op CES 2012. Een nanocoating kan je mobiele telefoon immers perfect waterafstotend maken." CES 2012: Nano-coating maakt smartphone waterproof - YouTube

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 februari 2013 om 01:48 ----------

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 februari 2013 om 01:55 ----------

Ik heb toch twijfel over de warmte geleiding (ivm gecalcurleerde koeling) van deze nano coating!, die de life cycle van de iPhone negatief zal beinvloeden: Ross Nanotechnology's NeverWet superhydrophobic spray-on coating - YouTube

remundo7000 17-02-13 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri (Bericht 878728)
Sorry voor de late reactie Remundo.

Bedankt voor je antwoord, tweeëneenhalf jaar: dat is een eeuwigheid!

Met de mijne is het ook goed afgelopen.
Ik gebruik hem ook al weer drie maanden, het lijkt alsof er niks aan de hand is.

Goed spul, die iphones!

Starscreamer 18-02-13 12:35

Ik trok mijn iPhone uitelkaar en tadaa doet niks meer :(
Was een afgeslotenbak rijst niet de oplossing?

anske12345 18-02-13 20:49

tada tada mak altijd je zakken leeg voor je de was in de maschine doet tada


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.