iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 slecht bereik sinds 4.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71455-iphone-4-slecht-bereik-sinds-4-1-a.html)

Vishan07 10-09-10 15:57

iPhone 4 slecht bereik sinds 4.1
 
Hallo, ik ben sinds 5 weken in het bezit van een iPhone 4.
Sinds ik eergisteren heb geupdate naar iOS 4.1 is mijn bereik veel slechter, en heb ik op school bijvoorbeeld helemaal geen bereik meer, waar dat met iOS 4.0.2 wel het geval was.

Hebben jullie hier ook last van?

dennisj2109 10-09-10 17:29

Ja, ik ook, dacht dat ik de enige was. Enig idee wat een oplossing is?

Dennis

oberon11 10-09-10 20:45

Same here.
de Iphone4 soms totaal niet bereikbaar en een minuutje later weer 3 streepjes.
De 3GS en 3G ernaast hebben wel gewoon bereik en kunnen gebeld worden.

Pascal717 11-09-10 00:09

Hier nergens last van, bereik hetzelfde gebleven.

Vishan07 11-09-10 00:43

Ja heel erg vervelend dus. Heb er op 't moment nog geen oplossing voor gevonden. Maar ik denk dat Apple hier in iedergeval heel snel van op de hoogte gesteld moet worden. Dus ik zal morgen maar gaan bellen.

AeronNL 11-09-10 12:27

Wilde ook gaan updaten t weekend, maar als ik dit zo lees wacht ik nog wel even.
Ik hou dit topic zeker in de gaten!

kneep 11-09-10 13:05

Ik heb ook slechter bereik naar mijn idee... Daarnaast krijg ik helemaal geen meldingen meer van gemiste oproepen of dat iemand me voicemail ingesproken heeft! Heeft iemand hier nog meer last van?

rickevitz 12-09-10 09:15

Hier ook problemen na de update
Mijn 3gs heeft na de update naar 4.1 dramatisch slecht 3g bereik. Als ik al bereik heb is het slechts 1 streepje. Terwijl ik hiervoor totaal geen problemen had. Resetten lost het probleem niet op helaas.

denbear 13-09-10 16:18

Ook ik heb dezelfde ervaringen m.b.t. het bereik. Ik heb dit als volgt gedaan.
Probleem met mobiele datanetwerk oplossen - iPhone - iPhoneclub.nl


Na het voltooien van de nieuwe settings, was mijn signaal significant beter/sterker. Ik vraag me alleen af of dit invloed heeft op het gehele garantie verhaal en hoe ik dan eventueel de originele settings (T-Mobile carrier settings) kan terugzetten.


Mijn vraag daarover kun je teruglezen op dit forum, via onderstaande link.
https://forum.iculture.nl/f18/i...tellingen.html

Vishan07 13-09-10 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denbear (Bericht 560149)
Ook ik heb dezelfde ervaringen m.b.t. het bereik. Ik heb dit als volgt gedaan.
Probleem met mobiele datanetwerk oplossen - iPhone - iPhoneclub.nl


Na het voltooien van de nieuwe settings, was mijn signaal significant beter/sterker. Ik vraag me alleen af of dit invloed heeft op het gehele garantie verhaal en hoe ik dan eventueel de originele settings (T-Mobile carrier settings) kan terugzetten.


Mijn vraag daarover kun je teruglezen op dit forum, via onderstaande link.
https://forum.iculture.nl/f18/i...tellingen.html



Dankje, ik zal het even allemaal uit gaan proberen.

tummeke 14-09-10 14:14

Sinds gisteren mijn iPhone 4 in bezit (helaas vanwege vakantie de pre-order gemist). Ik ken hem dus niet anders dan met fw 4.1. Echter heb ik ook enorm last van deze problemen. Daarbij ook verschrikkelijk last van de Deathgrip!

Als ik de telefoon voor mijn normaal vasthoud, met de pink bij het beruchte streepje, of zelfs met de linkerhand waarmee de muis van de hand dit gebied raakt, zakt het bereik werkelijk compleet van vol bereik naar 0!

Hebben jullie nu ook last van de deathgrip? was dit eerder niet het geval? Ik ben toch wel enorm teleurgesteld nu, nadat de berichten gingen dat in NL dit probleem niet zo erg was...

SwooZy 14-09-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tummeke (Bericht 560928)
Sinds gisteren mijn iPhone 4 in bezit (helaas vanwege vakantie de pre-order gemist). Ik ken hem dus niet anders dan met fw 4.1. Echter heb ik ook enorm last van deze problemen. Daarbij ook verschrikkelijk last van de Deathgrip!

Als ik de telefoon voor mijn normaal vasthoud, met de pink bij het beruchte streepje, of zelfs met de linkerhand waarmee de muis van de hand dit gebied raakt, zakt het bereik werkelijk compleet van vol bereik naar 0!

Hebben jullie nu ook last van de deathgrip? was dit eerder niet het geval? Ik ben toch wel enorm teleurgesteld nu, nadat de berichten gingen dat in NL dit probleem niet zo erg was...

Heb al sinds 30 juli 2010 een iphone 4 en bij de death grip kan inderdaad het 3G netwerk wat wegvallen maar heb in al die tijd nog nooit een gesprek gehad dat is weg gevallen.

Vishan07 14-09-10 17:11

zelfs na de tip van Denbear werkt het nog niet.
Ik ben bang dat hij terug moet:(
Maar erg raar dit allemaal, want een vriend van me heeft inmiddels ook 4.1, maar heeft nergens last van. Ik lijk de enige te zijn..

Vishan07 16-09-10 21:24

Iemand nog tips? want het rare is dat ik soms wel gewoon vol bereik heb. Ik ben daarom ook bang dat ik van T-Mobile te horen krijg dat er niks aan de hand is als ik hem ter reparatie opstuur.

rowiemax 27-09-10 17:19

ik moet mijn iphone 4 terug sturen vanwege bereik.
Nu krijg ik een nieuwe toegestuurd.

tummeke 30-09-10 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rowiemax (Bericht 571515)
ik moet mijn iphone 4 terug sturen vanwege bereik.
Nu krijg ik een nieuwe toegestuurd.

Kun je aangeven wat je problemen waren? Ik krijg de indruk dat mijn telefoon misschien ook wel aan indivuele problemen lijdt..

En hoe snel krijg je je nieuwe gestuurd?

rowiemax 30-09-10 12:13

ik had last van mijn bereik als ik hem vast hield ook was het op een duur als ik hem gewoon op tafel lag

tummeke 30-09-10 16:40

Alleen bij het aanraken van het beruchte zwarte stripje of ook bij anders vasthouden?

En kun je nog even laten weten of een andere iphone het probleem oplost? Ik vraag me namelijk af of dat de oplossing is...

edgar1974 28-03-11 16:37

Bij mijn Iphone 4 met Vodafone-netwerk is het zelfs zo gek. als ik 2 straten van mijn huisadres verwijderd ben dan er helemaal geen verbinding meer is.
En vaak geeft hij dan automatisch aan ander netwerk zoeken.
terwijl als er iemand naast mij staat ook met Vodafone, gewoon vol bereik heeft.
Dan hoef ik niet eens de telefoon in mijn hand te houden, dan zie je met moeite 1 blokje gaan knipperen.

Met mijn niet - Iphones nooit geen problemen mee gehad.
Het zelfde als mobiele netwerken in het Buitenland, mobiel Internet over de grens met deze Iphone is echt een ramp.
Ook de eerder beschreven reset procedure uitgevoerd, kijken of het enig verschil uitmaakt.

Het is net alsof het netwerk zo is afgesteld, alsof het alleen voor thuis gebruik is bedoeld.
Ergens anders is het bereik veel minder stabiel


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.