iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone verkopen met applicaties? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71719-iphone-verkopen-applicaties.html)

johnnybt 13-09-10 09:23

iPhone verkopen met applicaties?
 
Ik heb een vraag waar ik niet direct een antwoord op kan vinden met de zoekfunctie.

ik krijg woensdag met nieuwe iPhone 4 binnen en mijn broer wil graag mijn oude iPhone overnmen. maar het liefst wil hij alle apps er ook op houden. is er een mogelijkheid om alleen mijn account te verwijderen en zijn account toe te voegen?

en het gaat echt niet om allemaal betaalde apps ofzo. het gaat gewoon om de jailbreak en diverse andere applicaties. ik heb er meer dan 150 opstaan. dus puur om tijd te besparen.

Maar ik wil absoluut niet dat mijn accountgegevens erop blijven staan.

bedankt voor de hulp.

p.s. : mocht het niet mogelijk zijn wat is dan de beste methode om de hele foon leeg te halen maar wel de jailbreak te behouden?

shapezzz 13-09-10 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johnnybt (Bericht 559826)
is er een mogelijkheid om alleen mijn account te verwijderen en zijn account toe te voegen?

p.s. : mocht het niet mogelijk zijn wat is dan de beste methode om de hele foon leeg te halen maar wel de jailbreak te behouden?

Op je eerste vraag is het antwoord nee.

Wat betreft je 2e vraag kun je 'm het beste herstellen en laten activeren en daarna opnieuw jailbreaken voor de nieuwe eigenaar.

johnnybt 13-09-10 12:23

maar hou ik dan wel firmware 4.01 als ik em hersteld in iTunes?

shapezzz 14-09-10 06:29

Nee, als je dat perse wil zit er niets anders op dan handmatig alles van je iPhone te verwijderen, tenzij je de SHSH-bestanden van je toestel hebt opgeslagen, in dat geval kan je met een aangepast hostst-bestand op je pc gewoon herstellen naar 4.0.1.

Je moet jezelf ook afvragen of je het toestel wel gejailbreaked aan je broer wil geven. Stel dat het toestel een keer vastloopt (boot-loop bijv.) zul je 'm weer voor je boer moeten herstellen en opnieuw moeten jailbreaken want hij wil uiteraard weer een jailbreak.

Wat ik kort probeer te zeggen: jailbreaken is leuk alleen moet je er wel de nodige kennis voor hebben, heb je dit niet zou ik me er niet aan wagen, zeker niet als het om een nieuwe eigenaar gaat die de iPhone zonder jailbreak heus niet minder zal vinden ;)

johnnybt 14-09-10 07:26

dank je Shapezzz..... ik denk dat je gelijk hebt.

gewoon 4.1 erop zetten dan istie in ieder geval (hopelijk) sneller en mocht hij em willen jailbreaken dan kunnenw e dat later altijd doen.

dank je voor je reacties

wouter1981 14-09-10 08:46

4.1 is op een 3G toch met redsn0w te jailbreaken?

shapezzz 14-09-10 12:59

Ja klopt maar als bovenstaand persoon niet als persoonlijke helpdesk wil blijven fungeren voor zijn broer kan je 'm beter niet jailbreaken, dat is mijn persoonlijke ervaring althans.

wouter1981 14-09-10 13:34

Haha! Helemaal waar. Known problem here.

johnnybt 14-09-10 14:07

ach ja... it's family...... tevens verwacht ik dat mijn broer al heel snel meer van jailbreaken weet dan ik en dat de rollen snel omgedraait zullen worden....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.