iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   gaarne advies bij facetime probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71734-gaarne-advies-facetime-probleem.html)

digimate 13-09-10 12:11

gaarne advies bij facetime probleem
 
Wie kan en wil mij helpen?!

Ik heb 'n iPhone 4 met een t-mobile abonnement maar krijg facetime niet aan de praat.

Ik zal jullie even kort meenemen in mijn ervaringen.

iPhone met 4.0.1 ontvangen en kort daarna facetime willen activeren. Lukte niet (uiteraard wel geconnect met zowel het mobiele netwerk van t-mobile en mijn draadloze netwerk (met Apple timestation). Sms-je wordt verzonden maar geen activatie.

Na vele pogingen (en sms-jes (inmiddels meer dan € 20 ;-(), vele telefoontjes met t-mobile (zelfs met tweede lijn) is het probleem er nog steeds.

Wat is er, volgens mij, inmiddels uit te sluiten als veroorzaker.
-Mijn draadloos netwerk. Onze zoon heeft zijn iPhone 4 in dezelfde omgeving wel probleemloos kunnen activeren. Ik heb ook bij mijn schoonzoon waar binnen hij z'n iPhone 4 succesvol heeft kunnen activeren tevergeefse pogingen gedaan. Alle voor facetime benodigde porten staan ook open.
- netwerkinstelllingen op iPhone 4. Deze heb ik inmiddels meerdere keren hersteld naar fabrieksinstellingen
- fouten op iPhone. Ik zit inmiddels via 4.0.2 op firmwareversie 4.1 en heb zelfs een complete herstel gedaan van de iPhone

Ik krijg facetime dus niet geactiveerd op mijn iPhone 4. Inmiddels heb ik een reactie van t-mobile die aangeven:
'Zoals telefonisch overeengekomen stuur ik u hierbij een bevestiging van ons gesprek.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat T-Mobile u met betrekking tot de functie'FaceTime op uw iPhone4 niet verder van dienst kan zijn. De registratie voor FaceTime gebeurt via een procedure die zo is ontworpen door Apple. T-Mobile heeft hier helaas geen invloed op.'

Dus ben ik, naar mijn mening onterecht, naar Apple verwezen

Dus ik met Apple support contact gehad maar die verwijzen mij, terecht, weer terug. Klem dus...

Ik heb met mijn iPhone 3 G(S) destijds ook veel problemen gehad die te wijten waren aan het netwerk van t-mobile. Ik zou niet goed in het netwerk zitten met mijn door hen zo genoemd spooknummer ??

Wie kan mij helpen/adviseren hoe nu verder te gaan.

Zowel technische hulp om facetime alsnog aan de praat te krijgen of juridische of anderszins tips om aandacht voor mijn probleem te krijgen is zeer welkom.

Ik vermoed zelf dus (maar ben geen 3e lijns techneut maar kan wel logisch beredeneren) dat op basis van het kunnen uitsluiten van bovengenoemde oorzaken dat het probleem (nog steeds zit) in het netwerk zit van t-mobile.

Wat denk jij?

O ja, geen idee of dat relevant is maar noem het toch... Ik heb een duo simkaart (dus twee identieke simkaarten).

kal_el 13-09-10 13:11

Laten we nu eerst je telefoon als "probleem" uitsluiten.
Ga naar je lokale t-mobile winkel en koop een t-mobile prepaid kaartje, of gebruik het kaartje van je zoon. (maar misschien beter een nieuw, zodat er zeker nog geen FT-registratie aan dat nummer hangt)

Stop dit in je telefoon, als je nu zonder problemen kan facetimen; dan lijkt het mij duidelijk dat het een simkaart probleem is.
Als dat zo is zou ik naar Tmobile gaan en een nieuwe sim vragen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.