iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71837-mobiele-datanetwerk-activeren-niet-mogelijk-melding.html)

dennis3 14-09-10 11:43

Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk MELDING
 
Ik heb hier al een tijdje naar gezocht en nergens vind je een concrete oplossing.

Wat moet je doen als je buitenhuis (wanneer je geen Wi-Fi hebt) 100 keer deze melding krijgt:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

???

Scooter 14-09-10 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis3 (Bericht 560763)
Ik heb hier al een tijdje naar gezocht en nergens vind je een concrete oplossing.

Wat moet je doen als je buitenhuis (wanneer je geen Wi-Fi hebt) 100 keer deze melding krijgt:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

???

Zit je toevallig bij Mobistar?

Royofzo 14-09-10 15:58

Is inderdaad handig om te weten welke provider je hebt. Ik zelf heb een keer de verkeerde gegevens ingevoerd bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk.

Als je deze gegevens dus verkeerd invult krijg je de melding sowieso. :)

dennis3 14-09-10 16:33

Proximus.

Er zijn geen gegevens ingevult, en mobiele data afzetten helpt ook al niet...
Is gejailbreakt.

PrittStift 14-09-10 17:44

Heb je dit al geprobeerd ???

Probleem met mobiele datanetwerk oplossen - iPhone - iPhoneclub.nl

Antal 17-09-10 07:21

Sinds de update naar 4.1 krijg ik geregeld dezelfde melding. Behoorlijk vreemd. Ik heb de netwerkinstellingen hersteld, ook de site bezocht zoals hierboven staat beschreven voor de settings, allemaal niet geholpen. Vreemde is, is dat ik ondanks deze melding gewoon kan internetten. (bereik lijkt wél minder dan voorheen)
Ik heb mijn provider T-Mobile NL al gebeld maar die kunnen me ook niet helpen.

Iemand nog tips/ideeën? Is terugzetten naar de fabrieksinstellingen de enige overgebleven optie?

bisebaer 17-09-10 07:57

Ben ook eens benieuwd wat hiervan de oorzaak is - ik had het dit weekend tijdens het navigeren; ik moest toevallig zes keer dezelfde route afleggen, en kreeg de melding altijd op identiek hetzelfde punt op de route, maar ondanks de melding werkte de dataverbinding wel nog goed (zit bij Mobistar).

Antal 17-09-10 08:06

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Vreemde is, is dat toen ik net m'n nieuwe iPhone had, dit ook de eerste dag gebeurde. Op een gegeven moment kreeg ik een melding of ik verbeterde settings van mijn operator wilde accepteren (weet de exacte tekst niet meer) waarna hij het deed als een zonnetje.
Je zou toch zeggen dat T-Mobile mij dan diezelfde verbeterde settings zou kunnen sturen/pushen, maar toen ik dat aan iemand van de technische helpdesk vertelde wist ie absoluut niet waarover ik het had. Wat zou er verkeerd ingesteld kunnen staan? Kan het iets zijn bij T-Mobile, of is het mijn toestel?

16MRB06 17-09-10 08:14

Ik heb hier van de week ook even last van gehad, na wat speurwerk op internet zou het volgens velen aan een 3G netwerk storing liggen. Dit klinkt mij logisch in de oren aangezien je nog wel kon bellen en internetten via safari. Een hoop apps werkte niet, waarschijnlijk omdat ze optimaal op 3G draaien.

Antal 17-09-10 08:19

Zou logisch zijn gezien de symptomen. Maar zouden ze daar bij de provider niet van op de hoogte moeten zijn? Die wist van geen storing af :) (ligt er natuurlijk ook aan wie je spreekt daar)

Scooter 17-09-10 11:09

Ik zit bij Mobistar en heb dit probleem ook sinds vorige week!!
Ik moet regelmatig rebooten want internet doet het niet altijd !! probleem is begonnen na laatste update

waiming 18-09-10 22:54

Ik heb tzelfde probleem. Netwerk herstellen werkt niet. Apn changer geprobeerd , help.Benm.at geprobeerd maar werkt ook niet. Restore en nu iOS 4.1 werkt nog steeds niet.

Scooter 18-09-10 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door waiming (Bericht 564282)
Ik heb tzelfde probleem. Netwerk herstellen werkt niet. Apn changer geprobeerd , help.Benm.at geprobeerd maar werkt ook niet. Restore en nu iOS 4.1 werkt nog steeds niet.

toestel eens rebooten kan helpen maar is ook geen deftige oplossing eigenlijk

waiming 18-09-10 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 564284)
toestel eens rebooten kan helpen maar is ook geen deftige oplossing eigenlijk

Reboot helpt ook niet

Photubias 22-09-10 13:18

Zelfde probleem hier, de APN kan vanalles zijn (Mobistar): internet.be iphone.mobistar
Deze hangt af van je abonnement, maar geen van allen werkten bij mij, de winkel vertelde me om naar een Nr in Brussel te bellen, speciaal voor deze soort problemen (enkel Mobistar): 02 / 7459681 .
Ze spreken gelukkig wel Nederlands.

Bij mij bleek de activatie op mijn Simkaart zélf het probleem, die was niet goed uitgevoerd en hij deed het opnieuw en toen lukte alles wel (na een reboot van de iphone).

Hooligan123 22-09-10 13:57

had hetzelfde probleem.
is bij mij opgelost nadat ik bij instellingen -> aanbieder -> automatisch had aangevinkt.
bij mij was het probleem denk ik dat mijn bereik elke keer eventjes wegviel en dat de iPhone daarom zei mobiele data netwerk activeren niet mogelijk waardoor ik weer opniew mijn netwerk moest selecteren.

xxMartenxx 12-10-10 19:29

Als ik me instellingen goed invul dan doet me internet het, reboot ik me iPhone dan krijg ik daarna alleen nog maar de melding: mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk of geen internetverbinding.
En krijg dit niet meer weg.. Ook als ik de instellingen opnieuw invoer doet ie niks meer.
Wat ik ook doe niets werkt; custom APN, de goede instellingen erin zetten, restoren, backup niet terugzetten, netwerk instellingen gereset.
Sinds iOS 4.1 is deze ellende begonnen!:@ heb vodadone & een iPhone 4 uit frankrijk met simlock.. Maar die heb ik eraf gehaald met Ultrsn0w.

Iemand een oplossing?

Benn 12-10-10 19:52

kheb net hetzelfde voor! sinds 4.1 krijg ik elke keer deze melding in de sms app, ookal heeft die geen internet nodig..

echt vervelend!

Scooter 12-10-10 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benn (Bericht 583810)
kheb net hetzelfde voor! sinds 4.1 krijg ik elke keer deze melding in de sms app, ookal heeft die geen internet nodig..

echt vervelend!

idem hier en ik zit bij Mobistar

Otterlo 13-10-10 23:59

Ga naar instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.... Iphone start opnieuw op en hij doet het.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.