iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 kan geen herstel doen .. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71912-iphone-4-geen-herstel-doen.html)

PearLRoX 14-09-10 21:07

iphone 4 kan geen herstel doen ..
 
hey ik heb een probleem met mn iphone 4 .. ik kan geen herstel doen naar een originele FW 4.1 ..alles lukt tot na het middeste van het laad balkje 'herstellen iphone' dan krijg ik een fout melding net als deze gast -> Help: Error 1004 iTunes/iPhone | One More Thing

ik hoop op een oplossing :(

kees1234 11-10-10 20:59

Help
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 561296)
hey ik heb een probleem met mn iphone 4 .. ik kan geen herstel doen naar een originele FW 4.1 ..alles lukt tot na het middeste van het laad balkje 'herstellen iphone' dan krijg ik een fout melding net als deze gast -> Help: Error 1004 iTunes/iPhone | One More Thing

ik hoop op een oplossing :(

Ik heb het zelfde probleem, weet jij al hoe je dit kan oplossen?

Hersanv 15-10-10 20:59

Ik heb dit probleem ook iemand oplossing?

Knidreeg 15-10-10 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586100)
Ik heb dit probleem ook iemand oplossing?

Als je ooit een restore hebt gedaan naar een oudere firmware worden je hosts files aangepast.

Deze files staan in de map:
C:\Windows\System32\drivers\etc

Open het bestandje 'hosts' met kladblok.

waarschijnlijk staat er ergens in het kladblok de regel:
74.208.10.249 gs.apple.com

zet hiervoor een # zodat je krijgt:
#74.208.10.249 gs.apple.com

sla het bestand weer op.

Volgens mij moet je nu je pc ff rebooten en dan zou ie langs error 1004 moeten komen!

Edit:
voor de mac start je finder, vervolgens selecteer je go to folder en typ in /etc. hierin staat het bestand hosts, bewerk deze met TextEditor.

Hersanv 15-10-10 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586104)
Als je ooit een restore hebt gedaan naar een oudere firmware worden je hosts files aangepast.

Deze files staan in de map:
C:\Windows\System32\drivers\etc

Open het bestandje 'hosts' met kladblok.

waarschijnlijk staat er ergens in het kladblok de regel:
74.208.10.249 gs.apple.com

zet hiervoor een # zodat je krijgt:
#74.208.10.249 gs.apple.com

sla het bestand weer op.

Volgens mij moet je nu je pc ff rebooten en dan zou ie langs error 1004 moeten komen!

Edit:
voor de mac start je finder, vervolgens selecteer je go to folder en typ in /etc. hierin staat het bestand hosts, bewerk deze met TextEditor.

Hoe bedoel je pc rebooten? Wat is dat ik snap wel Iphone rebooten? Bedoel je gewoon opnieuw opstarten bij pc.

Knidreeg 15-10-10 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586107)
Hoe bedoel je pc rebooten? Wat is dat ik snap wel Iphone rebooten? Bedoel je gewoon opnieuw opstarten bij pc.

Ja nadat je die host file hebt aangepast door een # voor de desbetreffende regel te zetten moet je even je PC herstarten zodat de PC deze wijzigingen als het ware door kan voeren..

Daarna ga je hem laten restoren door iTunes

Hersanv 15-10-10 21:16

maar als ik opsla met die # ervoor '#74.208.10.249 gs.apple.com' dan zegt die het volgende:
Kan het bestand niet maken, controleer of het juiste pad en de juiste bestandnaam zijn ingevoerd.

Chrisl 15-10-10 21:17

De 1004 melding is trouwens een waarschuwing dat je baseband niet geupdate is, maar dit is goed, hierdoor kun je nog unlocken met ultrasn0w...

Knidreeg 15-10-10 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586112)
maar als ik opsla met die # ervoor '#74.208.10.249 gs.apple.com' dan zegt die het volgende:
Kan het bestand niet maken, controleer of het juiste pad en de juiste bestandnaam zijn ingevoerd.

Dan moet je het host bestand eerst even kopieren naar je bureaublad, vervolgens pas je dit bestand aan en sla je hem op. en dan kopieer je hem terug naar de map /etc. En dan vervang je de oude .host file met de aangepaste op je bureaublad

Hersanv 15-10-10 21:19

Nee ik wil gewoon herstellen maar dan geeft die 1004 fout. Mijn Iphone is gewoon simlock vrij maar na mislukken van jailbreak wil ik herstellen dusja geeft die die fout.

Hersanv 15-10-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586114)
Dan moet je het host bestand eerst even kopieren naar je bureaublad, vervolgens pas je dit bestand aan en sla je hem op. en dan kopieer je hem terug naar de map /etc. En dan vervang je de oude .host file met de aangepaste op je bureaublad

oke het is gelukt nu ga ik even opnieuw opstarten, je hoort het na paar minuten wel.

Hersanv 15-10-10 21:30

nu zegt die opeens als ik op herstellen druk: Er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met de iphone softwareupdate ?

EDIT: Hij zegt gewoon dat er geen verbinding kan worden gemaakt met internet terwijl Itunes store het wel doet:S

Knidreeg 15-10-10 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586126)
nu zegt die opeens als ik op herstellen druk: Er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met de iphone softwareupdate ?

EDIT: Hij zegt gewoon dat er geen verbinding kan worden gemaakt met internet terwijl Itunes store het wel doet:S

Probeer eens precies hetzelfde maar maak nu de host file helemaal leeg (gewoon alle tekst die erin staat verwijderen), wel even een BACKUP!!! maken van je oude!!!!

dan weer ff rebooten en nog eens proberen te herstellen.

Hersanv 15-10-10 21:46

Wacht heb nu weer verbinding met Itunes ik ben nu aan het herstellen.

Knidreeg 15-10-10 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586140)
Wacht heb nu weer verbinding met Itunes ik ben nu aan het herstellen.

Succes, vond het ook al vreemd.

Hersanv 15-10-10 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586141)
Succes, vond het ook al vreemd.

haha dankje, tot nu toe gaat het goed maar niet te vroeg juichen.

Edit: Het is gelukt::D hartstikke bedankt;) in het vervolg niet meer jailbreak voor mij. Want alles ging mis wat er mis kon gaan. Maar nogmaals bedankt he;) Ben nu alles kwijt denk ik of niet.

Knidreeg 15-10-10 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hersanv (Bericht 586144)
haha dankje, tot nu toe gaat het goed maar niet te vroeg juichen.

Edit: Het is gelukt::D hartstikke bedankt;) in het vervolg niet meer jailbreak voor mij. Want alles ging mis wat er mis kon gaan. Maar nogmaals bedankt he;) Ben nu alles kwijt denk ik of niet.

Na het restoren kan je hem mits er nog restore files beschikbaar zijn opzetten als nieuwe iPhone of als iPhone van <jenaam>, met geluk heb je dus alles er weer op staan.

Haha jailbreak, snap dat je het niet nog eens durft maar het is niet moeilijk en er kan weinig mis gaan. Vooral met programma's als limera1n of greenp0ison.

Hermadrid 16-10-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586151)
Na het restoren kan je hem mits er nog restore files beschikbaar zijn opzetten als nieuwe iPhone of als iPhone van <jenaam>, met geluk heb je dus alles er weer op staan.

Haha jailbreak, snap dat je het niet nog eens durft maar het is niet moeilijk en er kan weinig mis gaan. Vooral met programma's als limera1n of greenp0ison.

Bij mij kreeg ik het volgende probleem: Had Winterboard erop gezet, en thema gedownload opeens zijn al mijn standaard apps verdwenen uit mijn homescreen.

Brumemail 16-10-10 23:26

Ik krijg heb ook de 1004 error en heb al een # voor 74.208.10.249 gs.apple.com in mijn hosts file gezet, maar nu krijg ik steeds een foutmelding dat iTunes geen verbinding kan maken.

Wat moet ik doen?

Edit: Probleem al opgelost met RecBoot :)

dhrvanosch 23-10-10 02:49

Bedankt
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knidreeg (Bericht 586104)
Als je ooit een restore hebt gedaan naar een oudere firmware worden je hosts files aangepast.

Deze files staan in de map:
C:\Windows\System32\drivers\etc

Open het bestandje 'hosts' met kladblok.

waarschijnlijk staat er ergens in het kladblok de regel:
74.208.10.249 gs.apple.com

zet hiervoor een # zodat je krijgt:
#74.208.10.249 gs.apple.com

sla het bestand weer op.

Volgens mij moet je nu je pc ff rebooten en dan zou ie langs error 1004 moeten komen!

Edit:
voor de mac start je finder, vervolgens selecteer je go to folder en typ in /etc. hierin staat het bestand hosts, bewerk deze met TextEditor.

bedankt is super van je


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.