iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Camera probleem iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/71941-camera-probleem-iphone-4-a.html)

JustinPeters 15-09-10 11:50

Camera probleem iPhone 4
 
Hallo iPhoneclub

https://forum.iculture.nl/f28/i...pent-niet.html
https://forum.iculture.nl/f28/i...m-iphone4.html

Ik heb dezelfde problemen, deze topics zijn echter redelijk doodgebloed dus ik vroeg me af of er tegenwoordig al een software matige oplossing voor is?
Zo nee, waar kan ik dan het beste de camera laten vervangen? Ik heb mn telefoon bij iphoneshop.nl bestelt maar daar ben ik mn telefoon weer 6 weken kwijt als ik em opstuur, dus dan doe ik het wel zelf.

JustinPeters 16-09-10 12:52

Niemand???

wouter1981 16-09-10 14:29

Herstellen als nieuwe iPhone lost het probleem niet op? Wanneer je je iPhone wilt aanbieden voor garantie dan raad ik je aan dit artikel eens door te lezen. Als je een iPhone hebt met T-Mobile simlock hebt dan kun je terecht bij Solid Vision.

JustinPeters 16-09-10 17:41

Nee dat werkt inderdaad niet.
Ongelofelijk dat geen bedrijf dit probleem kan bevestigen terwijl er toch genoeg klachten op internet staan.
Ik heb net contact gehad met Van Leliveld Services BV en daar zijn ze in ieder geval wel bereid mij te helpen dus daar ga ik em nu maar naar opsturen.
Bedankt voor de link wouter!

Mr_recci 16-09-10 23:34

Mijnen had dat dus ook, ik heb hem terug gestuurd naar ierland (daar had ik hem weg)

tinos 18-09-10 11:06

Mijn iPhone is gisteren opgehaald door Pro Assist . Had hem nog geen week in bezit .
Donderdag middag voor het eerst de camera gebruikt , en de foto's gewoon op mijn iMac gezet en alles goed gegaan . Wil ik erna nog meer foto's maken met me 4g , en wat denk je , zit zo vast als een huis die camera . Wel 5x een herstart gedaan en alles wat er bij hoort , maar niks werkte . Nu maar wachten wanneer ik weer een andere 4g tegemoet kan zien . IK BAAL ALS EEN STEKKER :mad:

JustinPeters 18-09-10 15:04

Ja ik heb dus toestemming gekregen van Van Leliveld Services om hem op te sturen met een usb stick waarop ik zelf laat zien wat er mis mee is aangezien het nog maar af en toe gebeurt.
Maar de laatste 2 dagen doet mn camera het "ineens" weer zonder te blijven hangen, ik snap er geen reet van

tinos 18-09-10 19:33

Justin had je iets gedaan , waardoor hij weer werkte ?

JustinPeters 21-09-10 11:13

Ik heb eigenlijk alles al gedaan maar niets werkte, tot ik op een gegeven moment doorkreeg wat nog enigsinds hielp, ik zal voor je opschrijven wat ik allemaal heb gedaan, misschien heb je er wat aan:
(Dag 1)
- Na het uitpakken van de iPhone gelijk camera getest, werkte niet
- Firmware geupdate naar de laatste versie (4.1) (werkt niet)
- Terug naar fabrieksinstellingen via iPhone (werkt niet)
(Dag 2)
- Rondgelopen met mn iPhone en af en toe proberen of hij werkt, nope
- 's Avonds voor het eerst aangesloten op m'n eigen PC en de backup+data van mn vorige iPhone via iTunes erop gezet.
- Camera getest en shutter ging ineens open (!) Ik helemaal blij, maar toen ik 2x switchte tussen de backcamera en frontcamere bleef die weer hangen op de backcamera, dus mn geluk verging weer snel.
(Dag 3)
- iPhone in restore mode en opnieuw geinstalleerd (werkt niet)
- Op internet gelezen: Camera icoon van 1ste pagina naar de 2de pagina verplaatsen (werkt niet)
- Na intensief zoeken op internet kwam ik ergens een youtube filmpje tegen waar een vrouw haariphone liet zien met hetzelfde probleem, vervolgens hield ze haar vinger goed gedrukt op de backcamera terwijl de iphone vasthing op de gesloten shutter.
Na een seconde of 10 ging de shutter ineens open, dit is wat bij mij ook werkte, heel erg raar, nadeel: je moet de hele tijd 10 seconden je vinger op de camera drukken voordat je uberhaupt een foto kon maken, en steeds als je 2x van camera wisselde (back to front, front to back) bleef die weer hangen en kon je weer 10 seconden de camera bedekken met je vinger, erg frusterend.
Heb deze stap een keer of 30/40 uitgevoerd in de hoop dat die het gewoon goed zou doen.
- M'n iPhone opnieuw oplaten starten d.m.v. het inhouden van het 10 seconden inhouden van de home + uitknop leek af en toe wel te werken, na deze reset ging mn camera regelmatig ineens open, maar soms bleef die ook weer hangen.
(Dag 4)
- 's Ochtends deed mn camera het ineens zonder problemen, en dat is nu 4 dagen later nog steeds zo, snap er niets van. Heb er alles aan gedaan om hem te fixen en bijna niets werkte en tot nu toe doet die het gewoon weer perfect (afkloppen)

jiepie 24-09-10 00:16

Hier idemdito.
Iphone uitgepakt, simkaart erin camera willen testen , noppens.
En dit voor een toestel van meer dan 700€ !
S'avonds nog eens geprobeerd en plots werkte ie wel .
Precies na een week terug geen werkende camera meer .
Toestel is nu binnen voor herstelling bij Mobistar, ben benieuwd naar de herstel tijd .

JustinPeters 24-09-10 13:29

Hoelang heeft ie het goed gedaan bij jou? 1 week?
Hij werkt bij mij nog steeds (dag 8)

jiepie 24-09-10 13:45

Ja juist 1 week !
Nu afwachten maar tot ik hem terug heb


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.