iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3GS power knop werkt niet altijd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72026-iphone-3gs-power-knop-werkt-niet-altijd.html)

snverhallen 15-09-10 23:13

iPhone 3GS power knop werkt niet altijd
 
Hoi,

Ik heb net een iPhone 3GS van iemand gekocht en de aan/uit knop doet het niet altijd. Soms doet hij het wel goed, en soms kan ik 4x drukken zonder dat er iets gebeurd. Ik vrees dat het erger gaat worden, want ik heb andere forumberichten gelezen waar het op een gegeven moment helemaal niet meer werkt.

Het gaat om een toestel dat oorspronkelijk uit Italië komt en hij heeft nog 2 weken garantie, want op het factuur staat dat hij op 29 september 2009 gekocht was. Ik denk dat het probleem wel een vervanging waard is, maar hoe werkt dat precies met garantie. Moet ik dan Apple NL bellen?

Alvast bedankt!

apotheosis 16-09-10 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snverhallen (Bericht 562144)
Hoi,

Ik heb net een iPhone 3GS van iemand gekocht en de aan/uit knop doet het niet altijd. Soms doet hij het wel goed, en soms kan ik 4x drukken zonder dat er iets gebeurd. Ik vrees dat het erger gaat worden, want ik heb andere forumberichten gelezen waar het op een gegeven moment helemaal niet meer werkt.

Het gaat om een toestel dat oorspronkelijk uit Italië komt en hij heeft nog 2 weken garantie, want op het factuur staat dat hij op 29 september 2009 gekocht was. Ik denk dat het probleem wel een vervanging waard is, maar hoe werkt dat precies met garantie. Moet ik dan Apple NL bellen?

Alvast bedankt!

Hoe is dat toch mogelijk? Als je een toestel koopt dan test je deze toch eerst grondig uit? Mooie persoon of maat waarvan je gekocht hebt, die heeft gemerkt er problemen zijn en verkoopt deze dan maar snel door echt erg, wie dat bij mij doet die zou m'n geld mogen terug geven zenne tenzij er iets zou zijn wat we niet weten en het toch door eigen doedoen komt of door te vallen ofzo???

Ik denk de garantie alleen zal tellen in italie maar ik kan mis zijn maar vrees dat het zo zal zijn.

Je hebt je allesins ferm in de zak laten zetten als het niet door eigen toedoen is.
Hoeveel heb je ervoor betaald?

snverhallen 16-09-10 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 562196)
Hoe is dat toch mogelijk? Als je een toestel koopt dan test je deze toch eerst grondig uit? Mooie persoon of maat waarvan je gekocht hebt, die heeft gemerkt er problemen zijn en verkoopt deze dan maar snel door echt erg, wie dat bij mij doet die zou m'n geld mogen terug geven zenne tenzij er iets zou zijn wat we niet weten en het toch door eigen doedoen komt of door te vallen ofzo???

Ik denk de garantie alleen zal tellen in italie maar ik kan mis zijn maar vrees dat het zo zal zijn.

Je hebt je allesins ferm in de zak laten zetten als het niet door eigen toedoen is.
Hoeveel heb je ervoor betaald?

Ik werd verteld dat alles 100% goed functioneert, maar ik heb het gevoel dat ik echt pech heb gehad en dat het is gaan gebeuren in de tijd dat ik hem in bezit heb.

Ik heb overigens gisteren nog net die artikel gezien over 'Garantie op buitenlandse iPhones' en ik ben er heel blij mee, want hopelijk wordt het gewoon Apple NL bellen en opsturen en nieuw toestel krijgen. Ik heb ook op de Apple Selfservice site gecheckt en ik kom in aanmerking voor Vervanging/reparatie dus dat is een goede sein.

snverhallen 16-09-10 17:34

Ik heb Apple Nederland proberen te bellen, maar als ik intoets op mijn telefoon dat ik support wil hebben voor iPhone zeggen ze dat ik met T-Mobile contact moet opnemen.

In het artikel op iPhoneclub over buitenlandse iPhone garantie hadden zij het over Apple Nederland, maar dan dat je echte mensen aan de lijn krijgen die jou support geven over iPhone. Hoe krijg je nou een echte iemand aan de lijn bij Apple Nederland?

snverhallen 17-09-10 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tieme002 (Bericht 563368)
Je kunt je de moeite besparen door naar een reparateur te gaan, of als je zelf handig bent een nieuw achterkantje inclusief powerbutton te kopen. Beide kun je op de site van AppleDoc (AppleDoc | Repareert uw iPhone of iPad) vinden.

Succes!

Ik heb net contact gehad met Van Leliveld Services. Zij waren echt super hulpzaam, ik vertelde wat er aan de hand is en zij zeiden om de iPhone naar hun te sturen (zij weten ook dat ik 2e eigenaar ben en dat het toestel uit Italië afkomstig is en dat is 100% prima zei hij) en dat ik dan of een reparatie of vervanging krijg.

Het enige is dat ik het moet opsturen en dat ik daarvoor moet betalen omdat zij dat niet gesubsidieerd krijgen door Apple dus die kosten blijven voor de consument ook al valt hij onder garantie

tieme002 17-09-10 17:24

@snverhallen

Da's een goeie service! Precies zoals het hoort: garantie is garantie!

snverhallen 17-09-10 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tieme002 (Bericht 563412)
@snverhallen

Da's een goeie service! Precies zoals het hoort: garantie is garantie!

Inderdaad, daar ben ik wel blij om. En het grappige is is dat er nog meer kapot is aan mijn iPhone, niet alleen de aan/uit knop. Sinds vandaag doet de headphone port het niet meer, dat wil zeggen dat als ik oortjes in doe dat ik nog steeds niets hoor door de oortjes. Ik heb de port net schoongemaakt maar het werkt nog steeds niet. Nog meer reden om blij te zijn over de garantie :).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.