iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verschil iPhone 3GS en iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72055-verschil-iphone-3gs-iphone4.html)

JanG 16-09-10 13:06

Verschil iPhone 3GS en iPhone4
 
Wat is precies het verschil tussen een iPhone 3GS en een iPhone 4? Ik weet dat 3GS te maken heeft met de internetverbinding (het type), maar me de iPhone 4 kun je toch ook internetten? Gaat dat bij deze dan niet met 3GS? Waar dan wel mee?

ABry 16-09-10 23:56

Je kan zowel met de 3GS als de '4' internetten beste Jan.

Dejive 17-09-10 14:20

Jan..denk dat je wat dingen door elkaar haalt en het dus niet echt weet.
iPhone 3G, 3GS en 4 kunnen allemaal op internet via 3G (internet).
3GS is gewoon een snellere variant van de iPhone 3G.
En de iPhone 4 is weer iets sneller dan de 3GS.
Verschil tussen de 3GS en iPhone 4 zijn globaal:
Ander uiterlijk, de 4 maakt betere foto's en filmpjes (HD) en heeft een flitser.
iPhone 4 heeft een veel mooier scherm (Retina), iPhone 4 heeft een beter accu, iPhone 4 is gewoon weer een stukkie sneller dus dan de 3GS.
iPhone 4 heeft front camera voor Facetime.
iPhone 4 heeft een Gyroscope.
iPhone kan overweg met 802.11b/g/n

Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dit is wat er eerst zo in mij opkomt!

JanG 17-09-10 14:33

Ik weet wel dat je met de iPhone 3G, 3GS en 4 allemaal kunt internetten, maar de term "3G" is toch ook een type internetverbinding (net als GPRS waarmee je kon "wappen")? Daarom dacht ik dat de iPhone 3GS met een andere internetverbinding werkt dan de iPhone 4.

cubesten 17-09-10 15:24

Je hebt voor internetverbindingen gsm, gprs, edge en 3g. De iPhone 3G was de opvolger van de originele iPhone (later ook wel iPhone 2G genoemd). Het grootste verschil was toen de ondersteuning voor 3G netwerk voor internet, vandaar de naam. De 3Gs is eigenlijk de iPhone 3G maar dan Sneller.

De opvolger hiervan is weer de iPhone 4, daadwerkelijk de 4e iPhone.
Zowel de iphone 3Gs en de iphone 4 kunnen snel internetten. Welke je moet kopen kan je het beste zelf bepalen, persoonlijk zou ik voor de 4 gaan ivm 2-jarig contract. Tevens heb je dan veel meer opslagcapaciteit en extra functies.

Ton007 17-09-10 15:24

Belangrijk de iphone 3GS is een stukje goedkoper

Geno 17-09-10 15:58

Ik heb de grootste verschillen eens opgeschreven:

De verbeteringen van de iPhone 4 tov de iPhone 3GS

* Nieuw sexy design. Geen plastic meer maar een stevige stalen band en luxe glaspanelen aan beide zijdes
* Nieuwe display heeft een 4x hogere resolutie en contrastratio, met betere kijkhoeken
* Supersnelle 1GHz chipset, sneller dan voorheen
* Quad-band 3G (mobiel internet) met verbeterde uploadsnelheid
* 802.11n Wi-Fi ondersteuning. Ook sneller in G-modus
* Drie-axis gyroscoop sensor voor verbeterde motion control
* 5MP AF camera met illuminated sensor en LED flitser
* Videorecorder neemt 720p video's met 30fps op
* Front video-call camera (FaceTime videobellen)
* Ruisonderdrukking via 2e microfoon, voor helderde gesprekken
* Verbeterde en grotere batterij


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.