iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 crasht (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72392-iphone-4-crasht.html)

DeChap 19-09-10 23:29

iPhone 4 crasht
 
Goedenavond

Donderdag 16 september ontving ik na 6 weken wachten eindelijk mijn iPhone 4, 32 GB. Ik heb de bijgeleverde papieren keurig doorgelezen en de aanwijzingen op iTunes netjes gevolgd. Toen de iPhone eenmaal klaar was met synchroniseren begon ik met applicaties testen. Het viel me meteen al op dat standaard applicaties zoals berichten na 1 seconde crashten en ik weer in het beginscherm terug kwam. Ik dacht ok, even opnieuw rebooten en zogezegd zo gedaan. Toen deed hij het voor even weer probleemloos. Maar na een paar applicaties geopend te hebben gebeurde het weer. Daarna even wat gegoogled en zag dat herstellen een oplossing zou kunnen zijn en dat heb ik ook gedaan. Geen verschil.

Nu vroeg ik mij af wat ik nog meer kan proberen om dit probleem te verhelpen.

Bij voorbaat dank.

Kaj

DeChap 20-09-10 21:23

Iemand die een idee heeft?

King1987 20-09-10 21:36

Hoe heb je hersteld? Meteen je back-up terug gezet? Of als "nieuwe" iPhone laten herkennen?

DeChap 20-09-10 23:40

Bedankt voor je reactie!
Ik heb meteen de back-up terug gezet. Als ik de iPhone eerst als "nieuw" laat herkennen, moet ik dan ook mijn contacten, instelling en dergelijken overnieuw instellen?
Ik heb trouwens nu een Flex 25 abonnement tot de 25e, maar ik neem aan dat dit niet relevant is.

snverhallen 20-09-10 23:52

Als je al een keertje gerestored hebt en dat dat niets geholpen heeft zou ik zeggen dat er iets fundamenteels verkeerd is met je iPhone. Ik zou dan terug naar T-Mobile gaan en een uitleggen wat er aan de hand en dat je hem al gerestored heb en dat je graag een vervanging wil.

Het is heel jammer (en zeker niet normaal), maar hier lijkt het erop.

DeChap 22-09-10 01:29

Bedankt voor je reactie!
Zojuist DFU hersteld, weer geen verschil.
Ik denk dat ik deze week bij de T-shop langs ga.
Weet iemand misschien of ik dan weer 6 weken moet wachten en mijn abonnement moet doorbetalen in de tijd dat ik geen iPhone heb?

DeChap 23-09-10 00:04

Heb nu een paar keer gehad dat als ik de iPhone wil ontgrendelen, de iPhone vanzelf helemaal uit gaat! Ook knippert af en toe mijn hele beeldscherm of gedeeltes daar van.
Word er echt niet vrolijk van, morgen bellen/langs de T-Shop!

ButcherJF 23-09-10 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 565749)
Hoe heb je hersteld? Meteen je back-up terug gezet? Of als "nieuwe" iPhone laten herkennen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeChap (Bericht 565862)
Bedankt voor je reactie!
Ik heb meteen de back-up terug gezet. Als ik de iPhone eerst als "nieuw" laat herkennen, moet ik dan ook mijn contacten, instelling en dergelijken overnieuw instellen?
Ik heb trouwens nu een Flex 25 abonnement tot de 25e, maar ik neem aan dat dit niet relevant is.

Doe zoals King zegt een herstel en meld je iPhone aan als nieuw. Kennelijk komt er met je backup een softwarefout mee terug.
Je moet dan inderdaad wel je contacten e.d. later toevoegen (syncen) en je instellingen opnieuw doen. Zorg er dus voor dat je die bewaart.

DeChap 30-09-10 22:46

Ik heb de iPhone meerdere malen DFU hersteld en als een "nieuwe" iPhone geconfigureerd. Ik merk nu nog steeds geen verschil. Ik heb het zelfs op een andere computer geprobeerd!
Had het overigens erg druk dus kon vandaag pas langs de T-shop gaan, maar daar werd ik ook niet veel wijzer en nu moet ik de klantenservice gaan bellen...
Schrijf nu een mailtje en ga morgen de klantenservice bellen.
Weet iemand misschien hoe het zit met mijn abonnementskosten in de tijd dat ik iPhone-loos ben?

DeChap 05-10-10 23:23

Vandaag pas contact kunnen opnemen met T-Mobile.
De jongen aan de lijn zei dat ik een nieuwe iPhone kon krijgen als ik het binnen 8 dagen had gemeld... Ik wist het niet dus dat was balen dus.
Hij gaf mij 3 opties:
1. Via mijn verzekering een nieuwe claimen (kost 30 euro en duurt ong 4 weken, maar krijg een leentoestel, waarschijnlijk geen iPhone)
2. Via de garantie laten repareren (minstens 2 weken kwijt en krijg geen leentoestel)
3. Ruilen voor een andere gebruikte iPhone 4

Optie 1 doe ik sowieso niet, maar ik ga denk ik voor optie 2.
Wat vinden jullie de verstandigste keuze?

PS: Ik kreeg de iPhone de 16e binnen en maakte de 24e (dus binnen 8 dagen) een melding op de T-Mobile site dat ik een reparatie wou aanvragen. de 25e kreeg ik een smsje waarin stond: Het aanmaken van een Remedy Repair case is mislukt. En als ik nu op My T-mobile kijk, staat er dat ik niks heb aangevraagd.
Heb ik dan nog een kans op een nieuwe iPhone 4?

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen, want ik wil het liefst morgen weer met T-Mobile bellen!
Alvast bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.