iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 kan niet op (3G) internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72415-iphone-4-niet-op-3g-internet.html)

iMichiel 20-09-10 16:34

iPhone 4 kan niet op (3G) internet
 
Beste iPhoneclub leden,

Ik heb sinds de release een iPhone 4.
Afgelopen zaterdag is mijn abonnement ingegaan. Daarbij heb ik ook 3G internet gekregen. Het enige probleem is; ik kan geen verbinding met internet maken, helemaal niet! Ook krijg ik boven in mijn scherm niets te zien wat met internet te maken heeft (Het kleine rondje of 3G)
Wel kan ik op Wi-Fi.

Ongeveer een jaar geleden had ik een iPhone 3G, daarbij had ik nog geen internet op mijn abonnement. Doordat ik toen automatisch contact maakte en daardoor veel kosten maakte is alles wat met internet te maken had (Op Wi-Fi na) geblokeerd. Die blokkade is er zaterdag afgehaald.

Maar nogsteeds geen 3G internet.

Ik heb hem al gereset, Netwerk instellingen op nieuw ingesteld en de iPhone volledig hersteld. Maar nogsteeds niks

Weet iemand wat ik doen?

Michiel Rozema

btw, ik heb hem niet gejailbreakt

phunx 20-09-10 18:57

Bij welke provider zit je?

iMichiel 20-09-10 22:08

T-Mobile.
Ik heb een relax 30 Abo met Web 'N Walk, dus geen iPhone abonnement. (Bij Relax was het toestel goedkoper)

King1987 20-09-10 22:14

Je moet je APN instellingen wel goed zetten:

Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel Datanetwerk.

Google is your friend voor de juiste instellingen voor jouw abo.
(of nog beter, kijk op het forum, mbv de zoekfunctie :) )

 Verplaatst naar: Gprs-edge-umts-hspda-Wi-Fi-tethering gedeelte

iMichiel 20-09-10 23:03

Dankjewel, ik heb wat op internet rondgezocht.
Ik kan alleen niet de ''Knop'' Mobiel Datanetwerk vinden, ik heb alleen het schuifje. En dan komt Data Roaming tevoorschijn, maar de Mobile datanetwerk ''Knop'' niet...

iMichiel 20-09-10 23:57

Ook al de APN settings ingesteld via unlockit.Co.nz .
Maar tevergeefs, nogsteeda geen 3G internet

ButcherJF 21-09-10 08:30

Ik zou nog eens contact opnemen met T-Mobile. Het gebeurt vaker dat daar een instelling toch niet helemaal goed blijkt te staan, of dat er een paar dagen overheen gaan voordat een wijziging is doorgevoerd.

iMichiel 21-09-10 16:00

Het is al verholpen. Ik heb nu 3G internet!
Het probleem was dat er nog een blokkade op GPRS/UMTS zat.
Erg stom van de medewerkers dat ze die niet hebben gezien...
Naja alles beter dan mijn toestel kwijt zijn doordat hij opgestuurd kon worden.

Bedankt voor de reacties allemaal!

guidokerssens 25-09-10 21:48

Hoi

Ik ben nogal nieuw dus uuuh wat is een blokkade op GPRS/UMTS en kan ik dat zelf oplossen?

ButcherJF 26-09-10 08:06

Neen, daarvoor moet je de klantenservice bellen. 'Ergens' in de instellingen van de provider moet een schakelaartje worden omgezet zodat je alsnog gebruik kunt maken van internet.

guidokerssens 26-09-10 21:30

Hoi

Bedankt voor je reactie.
Vandaag even getest bij vrienden thuis. Daar kom ik zo op het internet en bij de MacDonalds ook,.....
Blijft het antwoord op mijn vraag dan hetzelfde?

Neen, daarvoor moet je de klantenservice bellen. 'Ergens' in de instellingen van de provider moet een schakelaartje worden omgezet zodat je alsnog gebruik kunt maken van internet.

Zo ja gaan we morgen maar eens bellen met de KPN neem ik aan,.......

guidokerssens 26-09-10 21:31

p.s. Mijn computer doet het gewoon wel op mijn modem Speedtouch.

ronald89 26-09-10 21:55

Volgens mij haal je nu Wi-Fi en Mobiele data door elkaar :rolleyes:

guidokerssens 26-09-10 22:01

Hoi Ronald

Dat is goed mogelijk, ik ben lerende dus probeer 't te snappen. Bij een vriend van me herkennen mijn Iphone zijn Wi-Fi (toch?) en na zijn sleutel ingevoerd te hebben kon ik internetten. Bij MacDonald kon ik ook gratis op internet (toch ook Wi-Fi?).

Thuis ziet ie mijn KPN Speedtouch 780 wel, maar als ik mijn sleutel invoer (die mijn laptop ook gebruikt) geeft ie aan geen verbinding te kunnen maken en vraagt nogmaals om het wachtwoord.

ronald89 26-09-10 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guidokerssens (Bericht 570817)
Hoi Ronald

Dat is goed mogelijk, ik ben lerende dus probeer 't te snappen. Bij een vriend van me herkennen mijn Iphone zijn Wi-Fi (toch?) en na zijn sleutel ingevoerd te hebben kon ik internetten. Bij MacDonald kon ik ook gratis op internet (toch ook Wi-Fi?).

Thuis ziet ie mijn KPN Speedtouch 780 wel, maar als ik mijn sleutel invoer (die mijn laptop ook gebruikt) geeft ie aan geen verbinding te kunnen maken en vraagt nogmaals om het wachtwoord.

Hoi,

bij je vriend en bij de mac gebruik je inderdaad Wi-Fi.

Bij je thuis is het ook Wi-Fi maar lijkt er iets niet helemaal goed te zijn bij je routerinstellingen. Weet je toevallig hoe de beveiliging van je KPN-router is? Het kan namelijk zo zijn dat de router een bepaald aantal mac-adressen (dat is een uniek nummer van een apparaat in een Wi-Fi-netwerk) toestaat en daardoor je iPhone weigert. Om dit te verhelpen zul je het mac-adres van je iPhone moeten toevoegen aan je routerinstellingen zodat hij hem gaat accepteren.

Dit heeft niets te maken met het mobiele internet van je iPhone en het heeft dan ook geen nut om daarover te bellen. ;)

guidokerssens 26-09-10 22:31

Hoi Ronald
Hoi Ronald

Ik voer een WEP /WAP sleutel in en die pakt ie niet. (heb trouwens achter op het modem ook een mac nummer staan maar daar doet ie niets mee.

Hoe kun je iets toevoegen aan je modem? Het is een ding met alleen een aan/uit knop, een resetknop en een boel lampies (ik heb echt niet zo veel kijk op die dingen).

Ik zie in mijn Iphone wel een Wi-Fi adres staan. Moet ik die hebben?

dcl! 26-09-10 22:39

Ik weet toevallig van kennissen dat er gedoe is met de KPN speedtouchen: de Nokia express werkt er bijvoorbeeld niet onder (kan niet op internet met Wi-Fi, ligt aan de KPN firmware op dat modem). Ik kon bij hen wel met een iPod Touch 2g op internet, maar de iPhone 4 heb ik nog niet geprobeerd.

Als het lukt zal ik morgenavond even proberen, ben er dan toch. Maar Google even op ervaringen van je kpn speedtouch icm iPhone?

guidokerssens 26-09-10 22:44

Hoi DCL!

Bedankt voor de tip. Googlen levert best wel wat hits op, maar de mogeliijke oplossingen zijn behoorlijk abacadabra voor me.

Ik heb nogmaals de MAC/code van mijn speedtouch ingevoerd maar dat levert nog steeds niets op.

ronald89 26-09-10 23:21

Hoi,

je moet via het internet op je pc in het configuratiescherm van je modem/router zien te komen. Dat kan via 192.168.1.254 of 192.168.2.254. Deze cijfers even invullen in de adresbalk van de browser.

Daarna even bij je beveiliging kijken, je hebt sowieso WEP/WPA2 maar misschien dat je ook een beveiliging aan hebt staan dat het modem/router alleen bepaalde apparaten (het mac-adres van dat apparaat) toestaat in het netwerk. Als die mac-beveiliging aanstaat, zou ik die tijdelijk even uitzetten. Als die uitstaat nogmaals proberen om via de iphone verbinding te krijgen met je netwerk.

Mocht je nu geen mac-beveiliging aan hebben staan dan zou je nog een hard reset van je modem kunnen proberen.

Even van een ander forum geplukt:
Druk met een paperclip het reset knopje op de achterkant en houd deze ingedrukt tot u alle vier de lampjes naast de gele ethernet poorten op de achterkant ziet branden.U hoort vervolgens een klik en kunt de paperclip loslaten.Dit duurt ongeveer 10-30 seconden.Het modem gaat nu weer opnieuw opstarten en gaat de nieuwe software en VOIP settings bij de server van KPN ophalen.Het duurt ongeveer 10-30 minuten voordat het modem helemaal klaar is.

NB:U mag de Speedtouch niet vaker dan 1x per uur resetten !

correctie: een reset is pas volledig als je na de 'klik' nog net even langer de reset-knop houd ingedrukt tot dat alle groene lampjes uit gaan en het powerlampje rood gaat branden. pas dan laat je de reset-knop los en is ie helemaal gereset

Succes ;)

guidokerssens 27-09-10 11:55

Hoi Ronald

Dank zo ver voor je hulp, maar helaas 2 resets hebben het probleem nog niet verholpen. Ook in mijn modemgegevens gekeken maar geen MAC-beveiliging gevonden.

zou het nut hebben toch KPN (die van de modem, want Iphone is Tmobile) te bellen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.