iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 Rammel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72534-iphone-4-rammel.html)

B-ruil 21-09-10 11:55

iPhone 4 Rammel
 
Wanneer ik mijn iPhone 4 in mn hand leg
dan hoor ik een soort gerammel.
Het lijkt ergens bij de bovenkant weg te komen.
Is dit normaal? Hebben er meer mensen last van?

Of wordt dit een gevalletje: terug naar T-mobile?

astramen 21-09-10 12:18

Heb ik ook ooit eens iets van gelezen. Zou ter hoogte van de sleep wake toest moeten zijn... Er zijn soortgelijke gevallen bekend maar of je hem daar moet voor binnen steken ...Het is een of andere soldering die niet correct gebeurt is.

carloow 21-09-10 16:14

is het niet de accelerometer ?

astramen 21-09-10 16:28

Nee , die hoor je normaal niet hoor...

carloow 21-09-10 16:40

hmmm weird:p sorry dan kan ik je helpen man..

Mr_recci 21-09-10 23:35

Mijn lockbutton rammeld.

five1992 21-09-10 23:53

Hallo mensen
ik ben nieuw hier en ik begin dus even met posten(A)
Ik ben zelf geen iphone expert maar ik weet wel dat de trillingsmotor(ofzo?)
linksbovenin zit. Naast de 3,5 mm plug. Zou hij daar iets los zitten? Het lijkt me van
niet want de motor hoort niet aan te staan als je je iphone op je hand legt.. dus kan net
zo goed iets anders zijn! maar agjah beter veel info dan niets!

En ik denk dat dit zoiezo een geval is van terug naar T-mobile en een nieuwe eisen!
en ik zou zoiezo gaan klagen als je (weer?) lang moet wachten. Bij de belcompany zijn
ze volop in de voorraad maar de t-mobile levertijden zijn 5-8 weken.. Raar zeg?

StevenNL 22-09-10 00:18

Heb je een Apple Bumper eromheen zitten? Want die knoppen rammelen wel namelijk.
Daarvoor gebruik ik mijn iPhone 4 nu zonder, geen gerammel en stuk mooier.

B-ruil 24-09-10 17:07

Sorry dat ik nu pas weer reageer...
Bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat ik toch even terug ga naar de winkel. Ik weet dat het niet veel voorstelt, maar toch zit het me niet helemaal lekker.

Ik heb de iPhone bij telefoonkopen.nl weg, moet ik daar dan heen? of kan ik ook gewoon naar een t-mobile shop?

StevenNL 24-09-10 22:03

Laat even weten hoe het afloopt. Sinds vandaag hoor ik ineens ook een rammel links boven bij de camera.
Misschien een fabricage fout?

ButcherJF 25-09-10 06:11

Ik denk inderdaad dat wij/jullie allemaal hetzelfde bedoelen en dat het een soort fabricagefout(je) betreft. Kijk maar eens in dit topic.

guusje24 25-09-10 11:02

ja inderdaad het heeft waarschijnlijk te maken met de aan/uit knop. Die zit een beetje los en gaat rammelen als je bv gaat schudden.

B-ruil 25-09-10 15:05

Ben net bij Xando in Enschede geweest. Lijkt iets normaals te zijn. Alle medewerkers (5) hadden hetzelfde (probleem)

guusje24 25-09-10 16:17

Ja wat moeten ze ook anders zeggen. Gewoon mee leren leven, het kan ook verder geen kwaad.
Normaal hoort zo iets niet te rammelen (1e fabricagefout)

sa-jaws 25-09-10 18:57

ik heb het ook

B-ruil 25-09-10 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guusje24 (Bericht 569872)
Ja wat moeten ze ook anders zeggen. Gewoon mee leren leven, het kan ook verder geen kwaad.
Normaal hoort zo iets niet te rammelen (1e fabricagefout)

ik heb het bij alle 5 zelf mogen horen, dus heb met eigen ogen gezien dat ze er ook last van hadden.

guusje24 26-09-10 00:02

Oké, maar ik vind dat het voor zo'n duur toestel niet mag kunnen.

WTFoX 29-09-10 17:34

Sinds deze week zit er een rammeltje in mijn iPhone 4. Ik heb ontdekt dat dit van de On/off knop (rechtsbovenin) vandaan komt.

Als ras echte zeikerd stoor ik me hier natuurlijk aan ;) Zo te lezen zijn er meer mensen met deze ervaring. Is dit dus een design issue? Ik heb PDAShop (daar aangeschaft) en ik mag hem terugsturen, echter lees ik hier dat er heel veel met dit probleem zijn. Dus het risico om alles in te leveren en er weer 1 met rammeltje te krijgen is vrij groot dus.

Graag advies hierover

Nielzz 29-09-10 18:45

Los schroefje in behuizing iPhone 4 - iPhone - iPhoneclub.nl

kan ook nog

WTFoX 29-09-10 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nielzz (Bericht 573256)

Los schroefje denk ik niet, want als ik het knopje vasthou, dan is het rammelen weg. Ik lees er ook veel over op Apple forum

StevenNL 29-09-10 21:15

Wat het ook kan zijn is het camera gedeelte. Ik weet niet precies hoe het werkt maar mijn HTC Desire heeft het ook namelijk.

Iets te maken met het autofocus gedeelte??

guusje24 29-09-10 21:41

Ja het is de aan/uit knop die een beetje los zit. Ik heb het maar geaccepteerd, want ik heb er verder geen last van. De iPhone moet je in principe ook niet schudden.

WTFoX 29-09-10 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNL (Bericht 573403)
Wat het ook kan zijn is het camera gedeelte. Ik weet niet precies hoe het werkt maar mijn HTC Desire heeft het ook namelijk.

Iets te maken met het autofocus gedeelte??

Het zit volgens mij in het knopje. Want als ik die vasthou dan is het weg. Ik vindt het irritant

dcl! 24-10-10 19:29

Mmm, sinds vanmiddag een heel vreemd geluid op m'n iPhone. Hij laat dit horen na de ontgrendel slide om te starten (of er een veer kort trilt en weer tot stilstand komt) en ook een geluid na drukken op de aan/uitknop bovenop, een nog vreemdere rammel die langzaam wegsterft.

Het zit me niet lekker. Het zijn vrij zachte geluiden, iemand met een minder goed gehoor zal dit niet waarnemen en dus niet merken, maar het lijkt mij niet goed.

Het vreemde is, het is begonnen sinds ik op de iPhone vanmiddag een app verwijderde. Twitter, was gisteravond vastgelopen en ooit meer te gebruiken, heb ik handmatig verwijderd. Daarna die geluiden bij opstarten en afsluiten. Erg raar. Ben bang dat ik naar Tmobile ga moeten ermee... :eek:

Het zijn in elk geval géén rammelende knoppen, want als ik 'm schud is er niets aan de hand.

EDIT: het lijkt een "op hol geslagen geluid" probleem: ik kreeg nu ook het geluid van terugspringende veertjes te horen bij elke toetsaanslag op het toetsenbord (behalve de klik die je normaal hoort). Ik heb nu het toetsenbord geluid uit gezet en ook het klikgeluid voor vergrendelen: geen geluiden meer te horen nu!

Heel merkwaardig, hopelijk is dit de blijvende oplossing. Hoewel natuurlijk niet charmant, want deze geluiden horen er gewoon niet te zijn natuurlijk.

keeltjuh 20-02-12 16:46

Rammelt iets in mijn iphone4 16gb
 
Even een serieuze vraag, ik ben er twee maanden geleden achter gekomen dat mijn iphone4 rammeld.

Het lijkt wel een soort schroefje, de knoppen zijn het niet want dat allemaal heb ik al geprobeerd.

Nu ben ik las de telefoonzaak gegaan waar mijn abbo is afgesloten. Ze zeggen dat t niet erg is tenzij de iphone raar gaat doen.

Toch vertrouw ik t niet want bij apple store werd mij verteld dat ze dit nog nooit eerder gehoord hebben!

Verder doet mijn iphone4 het gewoon normaal zoals die zal moeten.

Graag wilde ik weten of meer mensen hier last van hebben een rammel/tikje in de iphone bij het schudden!

Dankjewel

Chrisl 20-02-12 16:54

Hoor ik ook bij mijn 4S, ook als ik zachtjes tik op de achterkant hoor ik het.

Is ooit al eens een topic over geweest, volgens mij was het uiteindelijk de camera. Maar kan het mis hebben.

King1987 20-02-12 17:30

\\ Topics samengevoegd

Jordylwd 20-02-12 18:38

Als ik mijn 4S op de tafel hoor ik ook een rammel. Lees er heel veel over dus zal er maar aan moeten wennen.

boeffie 28-04-12 20:50

Ik heb inmiddels 4 keer een nieuwe 4s gehaald en ze rammelen allemaal
Erg jammer eigenlijk

gelderjg 28-04-12 21:55

Hier ook....normaal....

Rhan 28-04-12 22:45

Het kan ook de camera zijn, die rammelt ook een beetje. Wat normaal is.

Columbus 29-04-12 00:37

Volgens de techneuten in de Apple Store is het de lens van de camera. Ben vanmiddag even langs geweest en hebben het ding open gehad. "Niets om je zorgen over te maken". Overigens: in de Apple Store in Amsterdam staan ongeveer 10 4s'n uitgestald. Ik heb ze allemaal geprobeerd en ze hebben allemaal dezelfde rammel. Leer er mee leven

hot12345 01-05-12 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Columbus (Bericht 791173)
Volgens de techneuten in de Apple Store is het de lens van de camera. Ben vanmiddag even langs geweest en hebben het ding open gehad. "Niets om je zorgen over te maken". Overigens: in de Apple Store in Amsterdam staan ongeveer 10 4s'n uitgestald. Ik heb ze allemaal geprobeerd en ze hebben allemaal dezelfde rammel. Leer er mee leven

Het is de autofocusss wat trilt, als je de toestel stevig vast houdt... En op de achterkant tikt met je vinger, dan voel je als t ware trillen,

Het is gewoon de camera, het heeft helemaaaal niks mee te maken met aan en uit knop, iedereen bij ons hed een iphone 4s en maakt dat geluid, de ouwe htc desire maakt ook dat geluid. Ik kan je geranderen dat t de autofocus is.

hot12345 02-05-12 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B-ruil (Bericht 566082)
Wanneer ik mijn iPhone 4 in mn hand leg
dan hoor ik een soort gerammel.
Het lijkt ergens bij de bovenkant weg te komen.
Is dit normaal? Hebben er meer mensen last van?

Of wordt dit een gevalletje: terug naar T-mobile?


Nogmaals, het is geen schroef of iets anders… Het is namelijk de auto focus van de camera die trilt, mijn ouwe htc desire had t zelfde geluid, op de engelse forum ‘ lens rattle ‘ zie je tientallen mensen die t zelfde ” probleem hebben ” , t is niet echt een probleem, het is de nieuwe techniek, alle 4sjes bij ons in de shop die hebben dat trillend geluid.

Hoop dat dit wT duidelijk is

Edit; als je naar de camera app gaat en je drukt op de scherm zodat hij focust, hoor je ook ‘n geluid dat hij zich aanpast,

Jullie moeten t niet zien als een ” defect “, sommige iphone’s hebben een defect camera, dat wil zeggen dat hij niet meer goed focust of dergelijke, dat is ‘n productie fout, maar dat geluid is echt van de focus lens jongens,

Ik heb vandaag de nieuwe htc one x in me handen gekregen, and guess what, zelfde geluid.. Zodra ik met me vingers op de achterkant tik… Hoor je een trillend geluid , het is geen productie fout, zoals k net al zei.. Ik heb ‘t op 8 andere 4jes getikt, en jawel… De zelfde geluid.., wees niet ongerust of wat dan ook, we moeten ermee leven.

FelixvanBeusekom 02-05-12 22:51

Ik heb dit ook met mijn 3G.
Ik stoor me er niet zo veel aan, dus ik ga hem niet opsturen voor reparatie ofzo.

hot12345 02-05-12 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FelixvanBeusekom (Bericht 791846)
Ik heb dit ook met mijn 3G.
Ik stoor me er niet zo veel aan, dus ik ga hem niet opsturen voor reparatie ofzo.

Nee precies, dat hoeft ook niet, tenzij je autofocus niet goed werkt of dergelijke.

Dat geratel is geen probleem!.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:21.