//

Vlek, verkleuring in HD Camera.

Vlek, verkleuring in HD Camera. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag ontdekte ik een verkleuring / vlek in de HD camera van mijn iPhone 4. Ik zag het toen ik op mijn werk een foto ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-10, 02:11
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Question Vlek, verkleuring in HD Camera.

Vandaag ontdekte ik een verkleuring / vlek in de HD camera van mijn iPhone 4. Ik zag het toen ik op mijn werk een foto wilde maken en de camera eerst nog naar de vloer gericht stond. De vloer is grijs.

Ik heb verschillende foto's gemaakt en ook video, maar de vlek zit over al in. Niet altijd goed te zien, maar met een egale kleur zie je het wel degelijk.

Ik heb oudere foto's bekeken, tot ongeveer 2 weken geleden, en daar zag ik het niet of nouwelijks. Het lijkt er op dat het erger is geworden.

Wat kan dit zijn? Toestel is nooit gevallen of zo. Ik ben er erg voorzichtig mee. Dus wat is dit? Of is dit normaal? Nee toch?

Hieronder een voorbeeld.


Even voor de duidelijkheid, deze vloer heeft geen vlekken.....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-09-10, 14:04
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Standaard

Geen reacties nog gehad. maar ik heb mogelijk wel een oorzaak gevonden. op onderstaande link wordt het probleem ook besproken.

iPhone 4 has green spot in camera, back AND front! - Page 2 - Mac Forums
Schroll naar beneden dan zie je meer reacties met mogelijke oorzaken.

Het lijkt er op dat het komt door het 'soort' licht dat aanwezig is. Wanneer je een foto of video maakt bij TL licht dan is de groene vlek duidelijk zichtbaar. De foto hier boven heb ik op mijn werk gemaakt en dat is bij fluoriserend licht. Ik heb het getest. Ik heb een foto gemaakt van een wit schrijfblok onde een TL lamp en vervolgens hetzelfde blok buiten in de zon. Het verschil is duidelijk te zien. Hoewel het niet 100% weg is, is het toch bijna niet meer zichtbaar. Het zou volgens bovenstaande link te maken hebben met de software. De Post is van juni 2010 nog voor de 4.1 update. Apple zou van het probleem weten en in een nieuwe update er wat aan doen, maar ik heb 4.1 en het zit er nog in.

Het is een echte tegenvaller. Ik had gehoopt een goede camera te hebben. Het gekke is, dat ik met mijn oude 3G veel foto's heb gemaakt o.a. op mijn werk en ik heb het daar nooit in gezien.

Ik lees graag reacties van mensen die dit ook hebben of juist niet, bij TL licht.

Ik sta op het punt Pro Assist te bellen om m'n iPhone te laten repareren/omruilen. Maar ik wacht het nog heel even af.

Hieronder het resultaat van mij experimentje.


Laatst gewijzigd door Rambouzi; 23-09-10 om 14:30.
Reageren

Labels
camera, verkleuring, vlek



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vlek in de camera iPhone 4 rsnhakan iPhone algemeen 9 18-04-11 20:28
zwarte vlek in fotoalbum Bordt iPhone algemeen 4 20-09-10 15:43
Blauwe Vlek op iPhone 4 borgqueenx iPhone algemeen 10 19-08-10 01:09
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 21:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.