iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Woorden aanpassen in gebruikers-woordenboek OS4? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/72764-woorden-aanpassen-gebruikers-woordenboek-os4.html)

rooky 23-09-10 12:00

Woorden aanpassen in gebruikers-woordenboek OS4?
 
Hi

Ik heb op internet gelezen dat in OS4 je de woorden aankan passen die de iPhone heeft 'geleerd'.
Ik heb bij de aanschaf van de iPhone4 een keer het woord 'THE' met hoofdletters getypt en nu doet hij dat dus elke keer, terwijl ik gewoon 'the' wil hebben.

Mijn vraag: waar kan ik dit aanpassen/verwijderen?

Eventueel antwoord (werkt bij mij niet):
Ze zeggen dat in OS4 je dit moet kunnen aanpassen'
Custom User Dictionary added to iPhone OS 4

http://www.callingallgeeks.org/wp-co...-userdict1.jpg
dan krijg je:

http://www.callingallgeeks.org/wp-co...-userdict2.jpg

Maar ik kan deze optie nergens vinden en dus ook niet de woorden aanpassen.

Iemand suggesties??
thnx

-----------------------------------
ik heb iPhone4, OS4.0.1, non-jailbreak

BigG 01-11-10 22:18

Ik heb zo al het idee dat als je in je screenshot de optie 'Auto Capitalization' uitschakeld je probleem opgelost is.

Chrisl 01-11-10 22:42

Ik zit op 4.0.1 maar ik heb deze optie ook niet. Heb het ook nooit eerder gezien.

XIII 01-11-10 22:50

Vraag me niet waarom, maar voeg het Japanse toetsenbord eens toe... (en probeer het dan nog eens)

martijnvw82 02-11-10 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 594707)
Vraag me niet waarom, maar voeg het Japanse toetsenbord eens toe... (en probeer het dan nog eens)

Je hebt gelijkt, na het toevoegen van het Japanse toetsenbord staat deze optie er wel... :D

colliehome 09-11-10 11:19

Maar THE blijft ook na the en The toevoegen

markzijlstra 09-11-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 597977)
Maar THE blijft ook na the en The toevoegen

Inderdaad een zeer irritante correctie is dat. Iemand een idee om bepaalde woorden te verwijden? of kan dat ook via de edit functie?

Alireza 23-11-10 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 594707)
Vraag me niet waarom, maar voeg het Japanse toetsenbord eens toe... (en probeer het dan nog eens)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnvw82 (Bericht 595082)
Je hebt gelijkt, na het toevoegen van het Japanse toetsenbord staat deze optie er wel... :D

Maar als je het Japanse toetsenbord weer verwijdert, verdwijnt die optie weer... Is dit ook bij jullie?

Raxi 23-11-10 21:56

Je moet een engels woordenboek toevoegen.

Dan kun je met de wereldbol op je toetsenbord wisselen tussen nederlands en engels. Ik neem aan dat je THE krijgt als je engelse zinnen wilt typen terwijl je toetsenbord op engels staat.
Het wisselen is 1 klik, en dus erg makkelijk

rooky 18-12-10 14:47

Ik heb ook een engels woorden boek, maar soms type je nederlands en dan wil je ff een kort woordje gebruiken.
Bijv: ik ben the bomb!
:d :P
dan moet je daarna weer op wereldbol (kom ik bij mijn smileys) en nog een keer klikken om NL te typen.
vandaar dat ik het woordje THE weg wil hebben
net als dat ik 'a' type, dat die dan beteen 'à' doet.... grrrrrrrrrrrrrrr

rooky 18-12-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigG (Bericht 594672)
Ik heb zo al het idee dat als je in je screenshot de optie 'Auto Capitalization' uitschakeld je probleem opgelost is.

Dit is het niet, want dit bepaald alleen dat hij woorden die beginnen met een hoofdletter ook zo verbetered.
Bijvoorbeeld: nederland wordt dan Nederland....

handig toch

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 594707)
Vraag me niet waarom, maar voeg het Japanse toetsenbord eens toe... (en probeer het dan nog eens)

Dan zie je inderdaad het EDIT DICTIONARY

maar je kan het nederlandse woordenboek nog steeds niet aanpassen :(

Phobophile 09-02-11 12:14

Niemand die hier een oplossing voor weet? Ik had gehoopt dat het na een jailbreak een eitje was om dat woordenboek eens onder handen te nemen, maar ik heb nog niets gevonden. Alleen waar het woordenboek staat met de geleerde woorden, maar ik wil ook het standaardwoordenboek aan kunnen passen.

Iemand die meer weet?

colliehome 09-02-11 13:34

Er is een makkelijke manier om - via een omweg- verlost te zijn van sommige autocorrecties.

Maak een adreskaart aan met die woorden in. bv bij naam; the,smurf,konijn t'is,nix

je kan daar dus zetten wat je wil. De iPhone gaat eerst ook zoeken in je adreskaarten alvorens autocorrectie door te voeren. En dus die woorden ook als correct aanzien ipv ze te veranderen.

Phobophile 11-02-11 22:43

Hoi Colliehome,

Deze tip had ik ook al op google gevonden en voor veel woorden zal 'ie wel werken. Voor a die in à veranderd wordt, of PS3 dat in PS2 veranderd wordt, werkt het helaas niet.


Ik ben eens gaan graven in mijn iPhone en heb het bestand 'Unigrams-nl.dat' gevonden. Met een Hex-editor heb ik PS2 gevonden en veranderd in PS3. En dat bleek te werken :)

Wat ik niet heb kunnen vinden is 'à'. Een van de irritantste correcties. Nu ben ik niet overdreven zuinig, maar om nu speciaal voor dat ene teken 'Inspell' te kopen ($3,99) vind ik ook weer zo wat :-\ Vreemd dat hier zo weinig over te vinden is...

marijkekolkman 20-06-11 13:36

Hoi iedereen,
Ik had ook het probleem met THE en à en heb toen een internationaal toetsenbord engels toegevoegd.
Probleem is nu opgelost..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.