//

[3GS, 32gig] Levensduur batterij (mensen die al langer de iphone hebben)

[3GS, 32gig] Levensduur batterij (mensen die al langer de iphone hebben) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik ga binnenkort een 2de hands iPhone 3gs 32 gig aanschaffen. De iphone is zo'n 11 maand oud en hij is zeer intensief ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-09-10, 15:55
KvnAzn KvnAzn is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 46
Standaard [3GS, 32gig] Levensduur batterij (mensen die al langer de iphone hebben)

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort een 2de hands iPhone 3gs 32 gig aanschaffen.
De iphone is zo'n 11 maand oud en hij is zeer intensief gebruikt geweest (veel apps, surfen op internet, etc)


Mijn vraag:
Hoe lang schatten jullie ongeveer in dat ik deze iphone nog kan gebruiken met mijn gebruik (zie hieronder) voordat ik de batterij hiervan moet laten vervangen.

Ik bedoel dan wanneer de iphone batterij het minder dan een dag uithoudt met enkel het gebruik van 30 sms/dag, totale gespreksduur van 15/20 min en enkele websites op Wi-Fi (30 min max).
Als hij dit niet meer kan ben ik van plan deze batterij te laten vervangen.

Mijn andere vraag:

Als ik besluit om de iphone batterij te vernieuwen, kan ik dit best door apple zelf laten uitvoeren (wat vrij duur is heb ik enkele maanden geleden op hun site gezien).
Of zijn er mensen die het al hebben laten uitvoeren door iemand die al meer iphones heeft open gehad (en dit aanzienlijk minder kost) en zo'n batterij kitje hebben gekocht.

Alvast bedankt en mijn excuses als dit niet in het juiste forum onderdeel is gepost!

Laatst gewijzigd door KvnAzn; 26-09-10 om 15:59.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-09-10, 23:19
trevisnl trevisnl is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 361
Standaard

Dit valt niet te zeggen, mijn iphone word ook zeer intensief gebruikt, gaat ongeveer 7 uur mee. 20 uur standby. maar dit is natuurlijk bij alle accu's en alle iPhone's anders

Is het geen idee om hem gewoon eens een dagje te testen?

Verder kan je zelf de accu fixen, je garantie verloopt wel (als die er nog zou zijn) als je even op google zoekt vind je genoeg..
succes
  #3  
Oud 28-09-10, 09:14
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Ik heb mijn 3GS nu ook ongeveer 11 maanden en gebruik hem dagelijks ook meestal intensief. De batterij heeft volgens mij nog maar weinig verloren, hij blijft hetzelfde functioneren als in het begin. Veel hangt natuurlijk af van wat je precies doet met de iPhone, wanneer ik een applicatie gebruik zoals Tomtom waarvoor de GPS moet werken dan is de batterij in geen tijd leeg, idem voor 3D games. Van wat te surfen en te bellen en te smsen gaat de batterij niet zo snel leeg. SB settings is ook een grote aanrader om je batterij langer mee te laten gaan.
  #4  
Oud 28-09-10, 09:18
trevisnl trevisnl is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 361
Standaard

Nouja dat heeft ook weer zijn nadelen.. SBsettings werkt met Mobile Substrate Addons.. Dit verkort ook je accuduur...
  #5  
Oud 31-10-10, 11:29
vdbergen vdbergen is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik heb net mijn batterij zelf vervangen op in een iPhone 3GS 16GB met een een exemplaar van: iPhone Screen, iPhone Repair, iPhone 3G Screen, iPhone LCD | DirectFix.com.

Het vervangen viel wel mee - maar ben helemaal niet tevreden met de kwaliteit van de batterij. De batterij loopt snel leeg en heb het gevoel dat ze steeds lichtjes warm is.

Enkel als ik er geen sim in steek lijkt ze het beter te doen - maar is ook vrij nutteloos - telefoon zonder sim.

Heb op ebay ook een site gezien met 1600mha batterijen - iemand hier ervaring mee?
  #6  
Oud 01-11-10, 19:18
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik heb vandaag ook gemerkt dat bij mijn 32gb 3Gs de batterij snel afneemt, veel sneller dan mijn 16gb 3G (ook bij de 4 voorgaande). Ik vraag me ook wel af of dit probleem niet simpel opgelost kan worden?
__________________
iPhone 4 (32GB Wit) - iPhone 3Gs (32GB Zwart) - iPhone 3G (16GB Zwart)
  #7  
Oud 06-11-10, 11:29
vdbergen vdbergen is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdbergen Bekijk bericht
Ik heb net mijn batterij zelf vervangen op in een iPhone 3GS 16GB met een een exemplaar van: iPhone Screen, iPhone Repair, iPhone 3G Screen, iPhone LCD | DirectFix.com.

Het vervangen viel wel mee - maar ben helemaal niet tevreden met de kwaliteit van de batterij. De batterij loopt snel leeg en heb het gevoel dat ze steeds lichtjes warm is.

Enkel als ik er geen sim in steek lijkt ze het beter te doen - maar is ook vrij nutteloos - telefoon zonder sim.

Heb op ebay ook een site gezien met 1600mha batterijen - iemand hier ervaring mee?
Na wat verder testen kan ik vaststellen dat de batterij echt wel ok is. 3dagen standby en 4u usage, maar zodra ik 3G of Wi-Fi activeer begint hij weer op te warmen en loopt de batterij binnen de 4u plat. Iemand een idee?
  #8  
Oud 12-11-10, 23:56
jeroen474 jeroen474 is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 112
Standaard

Zijn dit orginele Apple batterijen of namaak?

.Jeroen
  #9  
Oud 13-11-10, 00:36
ric12 ric12 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdbergen Bekijk bericht
Na wat verder testen kan ik vaststellen dat de batterij echt wel ok is. 3dagen standby en 4u usage, maar zodra ik 3G of Wi-Fi activeer begint hij weer op te warmen en loopt de batterij binnen de 4u plat. Iemand een idee?
Dat heb ik ook bij mijn nieuwe iPhone 4. De achterkant is vrij warm en zelfs op standby verbruikt hij 1% per uur.
Mja iedereen heeft mij verteld dat dit verbruik zeer normaal is. Vind het zelf vrij hoog.
  #10  
Oud 13-11-10, 12:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mijn ervaring met goedkopere namaak accu's of goedkopere varianten (van telefoons, camera's, etc) is dat ze na korte tijd al snel achteruitgaan: de kwaliteit is vaak veel minder dan de duurdere originele, ookal hebben ze hogere mAh getallen. Ik zou er zelf een originele vervanging er in te (laten) zetten. En btw test het eerst eens voor jezelf. Mijn ruim 2 jaar oude 3G batterij werkt nog prima, voorzover ik me kan herinneren haalde ik altijd ongeveer 4,5 uur aan actief gebruik met de batterij. Dat is nu ongeveer 4 uur, nagenoeg hetzelfde.
  #11  
Oud 14-11-10, 13:33
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Mijn oplossing voor de korte levensduur van de batterij is het volgt, ik neem gewoon een tweede iPhone met me mee die enkel en alleen vol muziek staat.
Ik doe het omdat ik over twee weken naar Mexico reis en dat ik minstens 30 uur onderweg ga zijn tot ik op mijn bestemming aankom, dus dan gaat de 32gb iPhone in de vlieger gewoon uit terwijl ik me met de andere kan amuseren en in het slechtste geval kan ik nog een derde iPhone met me meenemen.

Maar persoonlijk zie ik niet dat Apple dit probleem nog gaat oplossen aangezien de toestellen niet langer meer in productie zijn, misschien dat de toestellen die nog in garantie zijn, dat die wel een batterij meekrijgen bij een herstelling die het langer kan volhouden, iets anders zie ik nog niet gebeuren.
  #12  
Oud 20-11-10, 10:46
Elizabeth Elizabeth is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

Mijn 3GS 16 GB is nog geen jaar oud, valt dus binnen garantie. heb toestel al 3x opgestuurd naar leverancier wegens leeglopen batterij binnen enkele minuten ook als ik hem niet gebruik. Toestel wordt ook warm bij opladen en laadt langzaam op. Ook na opladen vreemd schermgedrag, touch werkt niet altijd. Ik ben lichtjes wanhopig want voor mijn werk als zzp er echt afhankelijk van goede communicatie...En al sik hem 'gerepareerd' terugkrijg blijkt het na drie dagen weer hetzelfde liedje. Graag advies over wat ik moet doen. Voel me echt machteloos. Levrancier was Gigavolt: wel aardige mensen maar geen oplossing voor mijn probleem tot nu toe.
  #13  
Oud 21-11-10, 16:37
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Mijn oplossing voor de korte levensduur van de batterij is het volgt, ik neem gewoon een tweede iPhone met me mee die enkel en alleen vol muziek staat.
Ik doe het omdat ik over twee weken naar Mexico reis en dat ik minstens 30 uur onderweg ga zijn tot ik op mijn bestemming aankom, dus dan gaat de 32gb iPhone in de vlieger gewoon uit terwijl ik me met de andere kan amuseren en in het slechtste geval kan ik nog een derde iPhone met me meenemen.

Maar persoonlijk zie ik niet dat Apple dit probleem nog gaat oplossen aangezien de toestellen niet langer meer in productie zijn, misschien dat de toestellen die nog in garantie zijn, dat die wel een batterij meekrijgen bij een herstelling die het langer kan volhouden, iets anders zie ik nog niet gebeuren.
je bedoelt een ipod?

Ik heb een varta battery pack voor zulke situaties. Werkt ook op mijn nokia en htc. Opladen van de pack gaat via een usb connecter a la iphone. Kan dus ook nog in de auto. Ideaal en zelfs geschikt voor ipad, ondanks hogere eisen qua stroomvoorziening.


Mijn 3gs is ondertussen al 2x vervangen dus echt lang heb ik hem niet in gebruik. (aug-mei/juni-juli/juli-nu). Ik merk echter niets van verschillend batterijgebruik. Alleen het open houden van bepaalde toepassingen kan dramatisch zijn, dus regelmatig alles écht afsluiten.
  #14  
Oud 21-11-10, 16:55
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Mijn 3GS heb ik vorige week verkocht, maar weinig gemerkt van het slechter worden van de batterij. Ik heb hem iets meer dan een jaar gehad en "normaal" gebruikt.

Voor Elizabeth: ik heb wel tot twee keer toe bij een nieuwe FW (laatste keer bij 4.0) gehad dat de batterij erg snel leegliep.

Mijn "oplossing" was om de 3GS als nieuwe iPhone te installeren. Dus helemaal schoonvegen, en al helemaal geen backup terugzetten!

Dat werkte beide keren goed. Bij FW 4.1 heb ik dat dan maar meteen gedaan, en de batterijduur was prima.

Waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd, maar wie weet nog niet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi Batterij levensduur marrinty iPad algemeen 20 29-08-10 14:35
Batterij levensduur tips kgraaf iPhone algemeen 4 11-05-08 03:35
Levensduur batterij drastisch achteruit MikeyMike Unlock [archief] 11 31-03-08 21:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.