//

De hell die Swisscom en APPLE heet

De hell die Swisscom en APPLE heet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi trouwe forumleden, Weet niet of ik alleen ben die een iphone gekocht heeft bij Swisscom en deze eindelijk na 2 ja wil laten unlocken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-10, 21:42
goofyboy1 goofyboy1 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 14
Standaard De hell die Swisscom en APPLE heet

Hoi trouwe forumleden,

Weet niet of ik alleen ben die een iphone gekocht heeft bij Swisscom en deze eindelijk na 2 ja wil laten unlocken en tegen de slechte service van Swisscom en de onbeschofte houding van APPLE aan loopt?

Onderhand ben ik nu ruim een maand aan het emailen met Swisscom om de unlock voor elkaar te krijgen. Copy van betalingen gescand en per email toegevoegd naar Swisscom. Krijg netjes een antwoord terug dat Swisscom niet de ime nummer kan lezen. Terug gemaild met uitgeschreven ime nummers.
Niks aan de hand tot ik de melding krijg met de procedure voor het unlocken.
Jippie eindelijk de unlock!!! zo blij als een hond pak ik mijn iphone en sluit hem aan. Na een half uurtje is dan eindelijk mijn iphone geunlockt. Nu dan ook die van mijn broertje. Na een nacht aan zijn computer gehangen te hebben zien wij tot onze verbazing dat de iphone netjes is geüpdatet naar 4.1 met de daarbij behoorden baseband alleen één klein probleempje....
Je voelt het al aankomen, niet de verwachte unlock!

Gelijk weer contact gezocht met de klanten service van Swisscom.
Uitgelegd wat het probleem is en of de unlock 'vandaag' geregeld kan zijn.
Tot mijn stomme verbazing word ik doodleuk naar de klanten service van Apple in Zwitserland verwezen. Ja hallo weet je wat dat kost om te bellen!!! Emailen kun je niet om dit soort problemen opgelost te krijgen.
Heb hier best begrip voor, echter als je Apple Nederland belt en vriendelijk en geduldig uitleg wat je probleem is word keer op keer verteld dat Apple care Nederland hier geen service aan verleend. Ik moet maar contact opnemen met t-mobile of apple/swisscom Zwitserland. (Ja Apple wat denkt u nou zelf dat T-mobile mij kan en gaat helpen met het unlocken dat bij iemand anders gekocht is??????)

Nu ben ik al vele jaren een te vrede gebruiker van Apple producten alleen deze horkerigheid van APPLE m.b.t het niet verlenen van service alleen van de Iphone in het land waar de gebruiker woont is niet te geloven!!!!!!!!!

Beste Apple wat is nou de rede om mensen met hun klachten gewoon niet te helpen in het land waar zij wonen? Mensen betalen een behoorlijk bedrag voor jullie producten die overal ter wereld onder de algemene garantie vallen en zo ook overal ter wereld gerepareerd worden. Alleen voor de iphone is dat niet zo. Waarom waarom.........

Iemand hier ook ervaring mee? zo ja hoe heb jij dit uit eindelijk opgelost?

groeten,

Een teleurgestelde Apple fan..............
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-10, 22:48
rvanhusen rvanhusen is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

Ja vervelend verhaal maar het gaat hier niet om een garantie geval.

Het gaat hier gewoon om iemand die een telefoon in het buitenland koopt en dan in Nederland een simlock vrij wil hebben.

Ja dat is dan iets tussen een provider in het buitenland en de koper die niet wist of wel wist dat er een simlock op zijn toestel zit.

Dus ik weet niet of je Apple dit kan verwijten of dat jezelf niet goed hebt opgelet.

Niemand die je verplicht om een toestel in het buitenland te kopen dus ik zeg in dit geval niet klagen maar je last gewoon dragen.

En ja als je naar het buiten land moet bellen kost dat geld. Maar je kan ook even kijken naar zo'n 0900 nummer (http://www.televergelijk.nl/goedkoop...t-showall.html) je maakt mij niet wijs dat dit een duur grapje wordt daar wij zelf zeer regelmatig naar Azie bellen voor 4 cent per minuut.

Laatst gewijzigd door rvanhusen; 28-09-10 om 22:50.
  #3  
Oud 28-09-10, 22:58
goofyboy1 goofyboy1 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik wist donders goed waar ik aan begon!
Echter dat apple op de iphone geen service verleend laat ik het dan hier maar ophouden verleend in een ander land. Het irritantste is dat Swisscom een beroerde klanten service heeft. Die stuurt mij nu naar apple en apple zegt op zijn beurt nee is een zaak van Swisscom.

Geen van beid wil mij helpen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen Bekijk bericht
Ja vervelend verhaal maar het gaat hier niet om een garantie geval.

Het gaat hier gewoon om iemand die een telefoon in het buitenland koopt en dan in Nederland een simlock vrij wil hebben.

Ja dat is dan iets tussen een provider in het buitenland en de koper die niet wist of wel wist dat er een simlock op zijn toestel zit.

Dus ik weet niet of je Apple dit kan verwijten of dat jezelf niet goed hebt opgelet.

Niemand die je verplicht om een toestel in het buitenland te kopen dus ik zeg in dit geval niet klagen maar je last gewoon dragen.

En ja als je naar het buiten land moet bellen kost dat geld. Maar je kan ook even kijken naar zo'n 0900 nummer (Goedkoop bellen met 0900 naar Zwitserland vast - Televergelijk.nl) je maakt mij niet wijs dat dit een duur grapje wordt daar wij zelf zeer regelmatig naar Azie bellen voor 4 cent per minuut.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik zoek een applicatie / Hoe heet die app ook alweer? bruut iPhone Apps 988 23-10-19 23:05
hoe heet de remote voor de Apple TV? MGF iPhone Apps 1 27-07-10 19:57
iphone 3g 8gb swisscom lasta123 Koopinformatie Rest Europa 4 17-03-09 22:49
Swisscom, het kostenoverzicht Doblie iPhone algemeen 3 26-08-08 21:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.