//

Clean install PC, nu bang dat mijn iphone leeg wordt bij synchroniseren

Clean install PC, nu bang dat mijn iphone leeg wordt bij synchroniseren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Mijn laptop was finaal vast gelopen en is opnieuw geinstalleerd. D.w.z. alles er af, en Windows er weer op. Aantal instellingen als mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-09-10, 18:26
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard Clean install PC, nu bang dat mijn iphone leeg wordt bij synchroniseren

Hallo iedereen,

Mijn laptop was finaal vast gelopen en is opnieuw geinstalleerd.
D.w.z. alles er af, en Windows er weer op.

Aantal instellingen als mijn documenten etc zijn bewaard gebleven.

Nu wil ik mijn Iphone 4 weer synchroniseren, maar als ik dat doe, vrees ik dat mijn iphone4 leeg wordt gemaakt, immers heb ik geen muziek meer. En alle instellingen van I-tunes (alsmede aankopen) ben ik kwijt... alsook mijn contacten, smsjes etc etc. Hoe voorkom ik dat ik een lege Iphone krijg?

2e vraag: Ik heb sinds kort ook een iPad. Kan ik deze ook zonder problemen synchroniseren? Dus niet dat hij alles door elkaar haalt (iPhone4 en iPad)

Bedankt!
__________________
Doe mij maar 10 bier! *Overigens; iPhone 6S 16GB & iPad 4 16GB.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-10, 18:40
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

EDIT: doe eerst "aankopen overzetten", dan pas aanvinken dat je handmatig muziek wilt beheren!

Vóór je de iphone (of ipad) aan de computer hangt, eerst de computer autoriseren voor jouw itunes-account.

Dan pas de iphone er aan hangen. Je krijgt een melding dat de iphone is gesynchroniseerd met een andere itunes-bibliotheek en of je wilt synchroniseren. Dat wil je nu nog niet.

Dan op het venster "samenvatting" van de iphones die nu aan je computer hangt de optie "handmatig" aanvinken. Ik weet niet hoe die precies heet, de Engelstalige itunes noemt "Manually manage music and videos". Op die manier laat itunes de muziek die er al op staat gewoon staan. Geldt ook voor video's en boeken in ibooks.
Wil je nieuwe muziek en dergelijke toevoegen, dan moet je die zelf er heen slepen.

Voor de apps werkt dit niet maar dat is geen probleem. In de linker kolom kun je met de rechter muisknop (of voor een mac cmd-muisknop) een pull-down-menu oproepen. Daar is de opties "aankopen overzetten". Dat kan nu, want je hebt net je computer geautoriseerd.
itunes zet nu alle apps die op de iphone staan over op je computer. Vervolgens kun je weer synchroniseren en een nieuwe back-up maken.

Succes!
  #3  
Oud 29-09-10, 19:19
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Kan ik ook de iPad en iPhone samen op 1 pc beheren??
Niet dat iTunes gaat choochelen met de 2 verschillende devices?
  #4  
Oud 29-09-10, 21:23
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ja dat kan. Als ze een aparte naam geeft kan je heel veel iPods enz. synchroniseren met dezelfde computer. Handig als je dezelfde apps gebruikt, die hoef je dan maar één keer te kopen.
  #5  
Oud 10-11-10, 10:53
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
EDIT: doe eerst "aankopen overzetten", dan pas aanvinken dat je handmatig muziek wilt beheren!

Vóór je de iphone (of ipad) aan de computer hangt, eerst de computer autoriseren voor jouw itunes-account.

Dan pas de iphone er aan hangen. Je krijgt een melding dat de iphone is gesynchroniseerd met een andere itunes-bibliotheek en of je wilt synchroniseren. Dat wil je nu nog niet.

Dan op het venster "samenvatting" van de iphones die nu aan je computer hangt de optie "handmatig" aanvinken. Ik weet niet hoe die precies heet, de Engelstalige itunes noemt "Manually manage music and videos". Op die manier laat itunes de muziek die er al op staat gewoon staan. Geldt ook voor video's en boeken in ibooks.
Wil je nieuwe muziek en dergelijke toevoegen, dan moet je die zelf er heen slepen.

Voor de apps werkt dit niet maar dat is geen probleem. In de linker kolom kun je met de rechter muisknop (of voor een mac cmd-muisknop) een pull-down-menu oproepen. Daar is de opties "aankopen overzetten". Dat kan nu, want je hebt net je computer geautoriseerd.
itunes zet nu alle apps die op de iphone staan over op je computer. Vervolgens kun je weer synchroniseren en een nieuwe back-up maken.

Succes!
Blijven op deze manier ook de contacten en smsjes bestaan. D.w.z. op die nieuwe computer staat helemaal niks. Dus dat ik ook de contacten, smsjes, agenda punten en dergelijke blijf behouden bij volgende synchronisaties?

Dus dat ik muziek op handmatig zet (eerst aankopen overzetten), en dan bovenstaande handleiding volg. Dus dan blijft alles op mijn iphone behouden.

Sorrie dat ik nu weer reageer, er is nu inmiddels een Mac computer gekomen. Nu wil ik dus synchroniseren met die nieuwe pc.

Hopelijk iemand die kan antwoorden.
Bedankt

Laatst gewijzigd door RioolDokter; 10-11-10 om 10:55.
  #6  
Oud 10-11-10, 13:04
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik heb toevallig afgelopen week zelf windows 7 op mijn computer gezet. En sms-berichten, instellingen voor Wi-Fi en dergelijke worden niet veranderd bij het opnieuw synchroniseren. Alle muziek, boeken, foto's en video's wel. Ringtones tellen voor itunes ook als muziek. Hoewel de iphone wel de ingestelde ringtone heeft onthouden bij mij. Ik weet niet of dat standaard is. Alle andere beltonen die ik had toegevoegd waren er wel af.

Let op dat je (alleen) synchroniseert, en NIET hersteld of een update doet! In die laatste twee gevallen wordt je iphone wel schoongeveegd en zou je alles kwijt zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik durf niet te syncroniseren, bang dat ik alles kwijt ben brekson iPad algemeen 13 07-05-11 18:36
iPhone: Clean install + Jailbreak + Unlock 3GS mrkuiper Jailbreak 18 13-11-10 13:39
Iphone DENKT dat de batterij leeg is Akariko iPhone algemeen 4 12-11-10 23:37
Aangeschafte app's na clean install feek Archief 2 25-09-08 10:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.