iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/73451-gegevens-mobiele-netwerk-dataverbruik-vraagje.html)

kthnxbainao 30-09-10 01:08

Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje
 
Hi!

Ben pas net lid geworden (zoals je misschien ziet) maar ik heb even een klein vraagje. Heb ook het forum and google afgespeurd opzoek naar een antwoord maar tevergeefs...

De vraag:
Als je in Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gegevens mobiele netwerk kijkt zie je blijkbaar je mobiele data verbruik.

Is dit per maand? Sinds de eerste keer dat hij aanging? Sinds de laatste firmware update? Hoe zit dit?

Ik probeer er een beetje achter te komen wat het gemiddelde dataverbruik is aangezien vodafone nu een datalimiet heeft ingesteld.

Natuurlijk weet ik pas wat mijn verbruik is als ik daadwerkelijk een iPhone in m'n bezit heb maar het is fijn om toch een beetje te weten wat ik kan verwachten.
Ben van plan een beetje te internetten, facebooken, whatsappen, youtube hier en daar etc. Maar heb ook een Wi-Fi verbinding thuis.

Alvast bedankt voor de reactie(s)! :d

Waltero 30-09-10 10:19

Je kunt dit zelf opnieuw instellen.. Dus als jij de opdracht geeft opnieuw in te stellen, begint de teller weer op 0. Anders looptie gewoon door (weet niet of dit ook is als het toestel helemaal leeg is)

Overigens zou ik er niet teveel waarde aan hechten, volgens mij klopt er niet heel veel van die teller.

En bij het gebruik wat je aangeeft hoef je je ook niet druk te maken over die 1gb, ga je echt niet aankomen (tenzij je veel naar youtube filmpjes gaat kijken over 3G)

kthnxbainao 30-09-10 16:05

Dus die teller reset niet elke maand ofzo? Ik heb het dus bij een aantal vrienden nagevraagd op hoeveel de teller bij hen stond en dat was tussen de 1 en 2 GB maar die hebben al maanden een iPhone. Leek me dus vreemd.

Tja, ik ben nog niet zo aan het mobiel internetten geslagen en heb/had dus ook geen idee wat ik kan verwachten.

Bedacht me net ook dat Google Maps ook wel wat MB's zal verbruiken.
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...

Heel erg bedankt voor je reactie!

Rare zet van Vodafone overigens, zo'n datalimiet instellen.

apotheosis 02-10-10 03:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kthnxbainao (Bericht 573817)
Dus die teller reset niet elke maand ofzo? Ik heb het dus bij een aantal vrienden nagevraagd op hoeveel de teller bij hen stond en dat was tussen de 1 en 2 GB maar die hebben al maanden een iPhone. Leek me dus vreemd.

Tja, ik ben nog niet zo aan het mobiel internetten geslagen en heb/had dus ook geen idee wat ik kan verwachten.

Bedacht me net ook dat Google Maps ook wel wat MB's zal verbruiken.
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...

Heel erg bedankt voor je reactie!

Rare zet van Vodafone overigens, zo'n datalimiet instellen.

Ik ben wel geen nederlander maar het is al goed je een data abo hebt, enige je moet doen is je verbruik wat in de gaten houden ;).
Met 1GB kan je al heel wat doen.
Ik geraak daar nooit niet aan tenzij ik de slingplayer opentrek en naar tv kijk (via streaming) dan geraak ik er zonder probleem aan.(moet je wel slingbox voor hebben).

Die teller moet jezelf resetten maar normaal gezien kan je je toch via je provider je verbruik nagaan?

Harley4 02-10-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kthnxbainao (Bericht 573817)
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...

Neah, zit nu op gemiddeld 100 Mb p/d, bijna 3 Gb p/m. Over 3G, doe ik nog niet eens gek.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.