//

Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje

Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi! Ben pas net lid geworden (zoals je misschien ziet) maar ik heb even een klein vraagje. Heb ook het forum and google afgespeurd opzoek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-10, 01:08
kthnxbainao kthnxbainao is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard Gegevens mobiele netwerk en dataverbruik vraagje

Hi!

Ben pas net lid geworden (zoals je misschien ziet) maar ik heb even een klein vraagje. Heb ook het forum and google afgespeurd opzoek naar een antwoord maar tevergeefs...

De vraag:
Als je in Instellingen > Algemeen > Gebruik > Gegevens mobiele netwerk kijkt zie je blijkbaar je mobiele data verbruik.

Is dit per maand? Sinds de eerste keer dat hij aanging? Sinds de laatste firmware update? Hoe zit dit?

Ik probeer er een beetje achter te komen wat het gemiddelde dataverbruik is aangezien vodafone nu een datalimiet heeft ingesteld.

Natuurlijk weet ik pas wat mijn verbruik is als ik daadwerkelijk een iPhone in m'n bezit heb maar het is fijn om toch een beetje te weten wat ik kan verwachten.
Ben van plan een beetje te internetten, facebooken, whatsappen, youtube hier en daar etc. Maar heb ook een Wi-Fi verbinding thuis.

Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-10, 10:19
Waltero Waltero is offline
• iOS 4.3.5
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Kliko
Berichten: 74
Standaard

Je kunt dit zelf opnieuw instellen.. Dus als jij de opdracht geeft opnieuw in te stellen, begint de teller weer op 0. Anders looptie gewoon door (weet niet of dit ook is als het toestel helemaal leeg is)

Overigens zou ik er niet teveel waarde aan hechten, volgens mij klopt er niet heel veel van die teller.

En bij het gebruik wat je aangeeft hoef je je ook niet druk te maken over die 1gb, ga je echt niet aankomen (tenzij je veel naar youtube filmpjes gaat kijken over 3G)
__________________
My iPhone History :
iPhone 3G 8GB Black - iPhone 3G 8GB White - iPhone 3Gs 16GB Black - iPhone 4 16GB Black
  #3  
Oud 30-09-10, 16:05
kthnxbainao kthnxbainao is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Dus die teller reset niet elke maand ofzo? Ik heb het dus bij een aantal vrienden nagevraagd op hoeveel de teller bij hen stond en dat was tussen de 1 en 2 GB maar die hebben al maanden een iPhone. Leek me dus vreemd.

Tja, ik ben nog niet zo aan het mobiel internetten geslagen en heb/had dus ook geen idee wat ik kan verwachten.

Bedacht me net ook dat Google Maps ook wel wat MB's zal verbruiken.
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...

Heel erg bedankt voor je reactie!

Rare zet van Vodafone overigens, zo'n datalimiet instellen.
  #4  
Oud 02-10-10, 03:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kthnxbainao Bekijk bericht
Dus die teller reset niet elke maand ofzo? Ik heb het dus bij een aantal vrienden nagevraagd op hoeveel de teller bij hen stond en dat was tussen de 1 en 2 GB maar die hebben al maanden een iPhone. Leek me dus vreemd.

Tja, ik ben nog niet zo aan het mobiel internetten geslagen en heb/had dus ook geen idee wat ik kan verwachten.

Bedacht me net ook dat Google Maps ook wel wat MB's zal verbruiken.
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...

Heel erg bedankt voor je reactie!

Rare zet van Vodafone overigens, zo'n datalimiet instellen.
Ik ben wel geen nederlander maar het is al goed je een data abo hebt, enige je moet doen is je verbruik wat in de gaten houden .
Met 1GB kan je al heel wat doen.
Ik geraak daar nooit niet aan tenzij ik de slingplayer opentrek en naar tv kijk (via streaming) dan geraak ik er zonder probleem aan.(moet je wel slingbox voor hebben).

Die teller moet jezelf resetten maar normaal gezien kan je je toch via je provider je verbruik nagaan?
  #5  
Oud 02-10-10, 10:15
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kthnxbainao Bekijk bericht
Maar volgens jou is die 1 GB dus ruim voldoende voor een maand?
Ben erg benieuwd...
Neah, zit nu op gemiddeld 100 Mb p/d, bijna 3 Gb p/m. Over 3G, doe ik nog niet eens gek.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit het met "Gegevens mobiele netwerk" steefdeb iPhone algemeen 1 06-10-10 19:03
Gegevens mobiele netwerk S¡mon iPhone algemeen 14 12-10-09 20:57
Newbee vraagje ivm netwerk Peernij iPhone algemeen 3 25-04-09 20:49
Edge netwerk gegevens: hoe hoog is jouw verbruik mwagena Chat en geruchten 3 06-05-08 11:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.