iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 HD helemaal niet zo HD? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/73548-iphone-4-hd-helemaal-niet-hd.html)

jaimiefanatic 30-09-10 23:19

iphone 4 HD helemaal niet zo HD?
 
hallo

ik heb nu een filmpje gemaakt met de iPhone 4. Geschoten en geedit met de iPhone4 en via de iPhone geupload naar Youtube.

Hier het filmpje

YouTube - Manon's Bday Bash 27 sept 2010


Nu ziet het er helemaal niet zo HD uit als bijv dit filmpje

YouTube - APPLE OF MY EYE - an iPhone 4 movie / film

ook gemaakt met de iPhone 4 en geedit in de iPhone4.

Wat doe ik dan verkeerd? Misschien moet ik het uploaden niet via de iPhone doen maar via de computer? Ik vind het nogal een groot verschil in scherpte!

Rick202 01-10-10 00:19

Heeft niks met instellingen van je camera settings te maken toevallig ?

vuijkie 01-10-10 00:27

Kun je die veranderen dan? bij instellingen zie ik niks over de camera en bij de camera zelf zijn ook geen opties..

kthnxbainao 01-10-10 01:35

Kan je filmpje nu niet meer bekijken maar als ik de eerste shot zo zie lijkt het me alsof het in het donker is opgenomen. Klopt dit?

Zo ja, zal het daaraan liggen.

De sensor van de camera op de iPhone is redelijk klein en heeft dus veel licht nodig om goede resultaten te behalen. Krijgt de sensor te weinig licht krijg je image noise, oftewel een beetje ruis in het beeld.

Ik weet niet of het mogelijk is om met de ISO waarden te spelen op de iPhone maar mocht dit kunnen zou ik dat even proberen.

glaantje 01-10-10 08:37

In het donker moet officieel niet echt veel uitmaken, maar het kan in dit geval wel. Je kan natuurlijk ook alleen maar de camera aan de achterkant van je telefoon gebruiken om HD op te nemen. En als laatste encode Youtube je filmpje natuurlijk weer wat een beetje kwaliteitsverlies kan opleveren. (En je moet natuurlijk de HD movie upload optie gebruiken als je het filmpje erop zet vanaf je telefoon).

JornZ 01-10-10 09:47

Ik dacht dat je het filmpje eerst op de pc moest zetten om de HD versie te krijgen, omdat als je via de telefoon upload hij er SD van maakt om minder data te hoeven versturen.

glaantje 01-10-10 10:03

Er is een HD upload functie sinds 4.1 :)

apotheosis 02-10-10 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jaimiefanatic (Bericht 574267)
hallo

ik heb nu een filmpje gemaakt met de iPhone 4. Geschoten en geedit met de iPhone4 en via de iPhone geupload naar Youtube.

Hier het filmpje

YouTube - Manon's Bday Bash 27 sept 2010


Nu ziet het er helemaal niet zo HD uit als bijv dit filmpje

YouTube - APPLE OF MY EYE - an iPhone 4 movie / film

ook gemaakt met de iPhone 4 en geedit in de iPhone4.

Wat doe ik dan verkeerd? Misschien moet ik het uploaden niet via de iPhone doen maar via de computer? Ik vind het nogal een groot verschil in scherpte!


Tja, uw filmpje is dan ook niet in HD geuploaded e :).
En dat andere filmpje die je hebt gepost heeft een professioneel gedaan en die heeft ook wel nog een paar extra foefkes gebruikt om het zo te laten uitkomen.

En de mooiste beelden ga je altijd overdag hebben, op een mooie dag, niet teveel zon, gewoon normaal weer, klaarlichte hemel ;).

S¡mon 02-10-10 19:15

Moet je het wel in High Definition uploaden ja, want je hebt het nou in lage kwaliteit geupload.

vuijkie 03-10-10 03:25

Wat nou als je het gewoon overzet van je iPhone op je pc? Moet je hem dan ook eerst helemaal bewerken of is hier een handige vlotte oplossing voor?

apotheosis 06-10-10 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuijkie (Bericht 575793)
Wat nou als je het gewoon overzet van je iPhone op je pc? Moet je hem dan ook eerst helemaal bewerken of is hier een handige vlotte oplossing voor?

Dat hoeft niet; je kan je filmpje die je hebt gefilmd met de iphone 4 gewoon op de iphone laten staan, steek gewoon je kabeltje in de pc/laptop en dan ga je naar youtube, klik op uploaden, zo ga je naar wat in je iphone staat, klik op het filmpje die je wil uploaden en voila, em begint er dan aan en nadien als alles gedaan is kan je op HD klikken bij je filmpje op youtube.

Bomans 07-10-10 09:39

Je kan sinds iOS4.1 ook standaard uploaden naar youtube in HD.
Dus geen extra programma's nodig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:13.