iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 opladen lukt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/73876-iphone-4-opladen-lukt-niet.html)

dampendedrol 04-10-10 19:44

iPhone 4 opladen lukt niet
 
Ik krijg regelmatig de melding dat ik mijn iPhone niet kan opladen. Als ik de bijgeleverde usb-kabel in mijn vaste PC steek of in het stopcontact met bijgeleverde stekker aan usb-kabel, een melding dat de accessoire niet geschikt is voor dit toestel.

Iemand ook weleens dit gehad? De iPhone 4 is net nieuw, dus er zit geen vuil in de connector en aan de PC kan het niet liggen, want in het in stopcontact zelfde issues. 2 op 3 keer krijg ik deze melding. Hij ligt nu weer fijn te laden en zie ik het grote batterij-icoon, maar ik snap het niet.

King1987 04-10-10 20:38

Wellicht een andere kabel proberen, is dat het niet ligt het aan je iPhone, dan is je connector kapot en zal je hem moeten omruilen.

|| wellicht een keer je software herstellen zonder back-up terug te zetten, wellicht dat het maar software matig is ||

dampendedrol 04-10-10 20:42

Bedankt voor de tip, het zou inderdaad de kabel kunnen zijn. Die heb ik de afgelopen dagen al een paar keer opgerold. Ik heb nog ergens een kabel van mijn iPod.

dampendedrol 11-10-10 14:37

Ik heb een tweede kabel van hetzelfde type geprobeerd en daar krijg ik ook regelmatig de melding mee. Ik klik het stekkertje in mijn iPhone, trilt de telefoon even, vervolgens krijg ik de melding 'Opladen niet ondersteund met dit accessoire'.

Hmmzz, niet goed. Belgische iPhone, ik neem aan dat ik nu terug moet naar Belgie, heb al gebeld maar is continu ingesprek daar.

dampendedrol 24-12-10 23:05

Ok, ik ben er nu achter: mijn iPhone laadt standaard niet op als ik een officiele Apple kabel erin steek, niet via stopcontact, niet via USB op verschillende PC's. Echter hij laadt wel op als ik 15 minuten later opnieuw de kabel erin steek, dan doet hij het altijd.

Ik vermoed een voltage issue en volgens mij is de interne connector niet kapot.

lvanbree 19-02-11 12:21

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 3gs. Ik heb alles getest kabel, accu, oplaadpunt alles geupdate en geformateerd. Niks helpt, enige wat het nog kan zijn is het moederbord. Ik ga gewoon een nieuwe telefoon kopen.

iWiefring 19-02-11 13:14

Allemaal, dit probleem heb ik vaak genoeg maar dan met een andere lader van mij. Deze is niet origineel van Apple, maar wat bij mij de oplossing is, is gewoon de lader eruit halen en er terug in stoppen, en dit proces blijven herhalen tot hij het doet. Ik heb het een keer maar 2x moeten proberen, maar ook 15x. Maar als het bij 20x nog niet lukt zou ik me echt zorgen maken, maar het rare is dat mijn iPhone wel gewoon oplaadt als hij aan de computer hangt en dergelijke dusja..

lvanbree 19-02-11 19:52

Probeer het soms een kwartier achter elkaar zonder succes. Ik heb me er al bij neergelegd dat dit probleem niet weg gaat. Weet iemand hier trouwens of er een topic is over het terug zetten van je back up?
Kan deze niet vinden. Bedankt alvast.

ralphsidler 27-02-11 13:21

Iphonegebruikers,

Ik heb het volgende probleem:
Mijn Iphone4 laadt niet meer op. Zodra ik de stekker in het stopcontact steek krijg je normaliter een bliksemicoon echter ik krijg een stekkericoon dat er meestal op wijst dat de batterij vol is.
Ik krijg, wat ik ook doe, geen bliksem bij het opladen en heb nog maar 10%.
Iemand enig idee hoe dit probleem is op te lossen of is dit een hardware probleem?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.