//

Iphone 4 vs Blackberry

Iphone 4 vs Blackberry discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Ik heb mij net aangemeld hier op dit forum. Mijn huidige abbo loopt binnenkort af dus mag ik weer een nieuwe telefoon aanschaffen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-10, 14:58
Daisy2060 Daisy2060 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Post Iphone 4 vs Blackberry

Hallo Allemaal,

Ik heb mij net aangemeld hier op dit forum.

Mijn huidige abbo loopt binnenkort af dus mag ik weer een nieuwe telefoon aanschaffen.

Nu zit ik alleen heel erg in een dilemma.

Wordt het een Iphone 4 of een Blackberry Bold 9700..

Ik weet nu ik op het forum van de Iphone zit waarschijnlijk zal horen dat ik de iphone zal moeten kiezen maar ik zou graag jullie ervaringen willen horen.

Hoe is het gebruik van de Iphone? met internet?

Heeft een van jullie misschien ervaring met switchen van Blackberry naar Iphone

Ik hoor het graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-10, 15:16
IphoneCasey IphoneCasey is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Voor mij is de grootte van het scherm en de gebruiksvriendelijkheid van de Iphone t.o.v. de blackberry doorslaggevend.
  #3  
Oud 06-10-10, 15:27
Souljaa Souljaa is offline
• iOS 6.1.2
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Deventer
Berichten: 31
Standaard

zelf verslaafd aan de iphone. Mede dankzij de groote van het scherm en de opties die het allemaal bied.
  #4  
Oud 06-10-10, 20:55
Sultan's schermafbeelding
Sultan Sultan is offline
• iOS 9.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 328
Standaard

Zou zeker voor de Iphone gaan
  #5  
Oud 06-10-10, 22:27
sapermun sapermun is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 74
Standaard

er is op de blackberry veel minder software beschikbaar waardoor je deze sowieso niet zo vaak in je handen zal hebben als de iphone.

Veel mensen hebben direct de indruk dat we iphone fanboys zijn, maar die dingen zijn gewoon echt heel goed, en ik durf jou garanderen dat je nooit spijt gaat hebben als je je iphone naast een kennis zijn blackberry legt. wat een blackberry kan, kan een iphone ook, en nog meer. ooit komen die woorden ook in uw gedachten en mss ook zelfs uit uw mond (als je dan effectief eentje koopt).

Feit is wel dat de blackberry bold 9700 bv bluetooth ondersteund, alsook een vervangbare batterij en mmc slot. De batterijduur is hoogstwaarschijnlijk groter dan die van de iphone 4 alleen al omdat die een kleiner scherm heeft(wat tegelijkertijd ook weer nadelig is), de batterij zal sowieso veel langer meegaan omdat je de blackberry echt minder gaat gebruiken dan de iphone.

iOs (4.1 al ondertussen) is veel makkelijker en sneller te gebruiken dan blackberry os vind ik persoonlijk.

De 3g en Wi-Fi snelheid op de iphone is echt fenomenaal snel! misschien wel ietsje trager dan de droid x(zowat het enige toestel dat ik als een echte concurrent van de iphone 4 wil aanzien, ware het niet dat voor android os gewoon momenteel nog niet het aanbod aan apps te vergelijken valt met die van apple) surfen met de touchscreen is ook veeeeeele malen makkelijker dan met een gewoon schermpje. Niet vergeten dat de resolutie van de retina display ook veel informatie in 1 keer kan tonen. De pinch en swipe functies zijn voor mij niet meer weg te denken en een smartphone zonder touchscreen is echt gewoon geen optie meer voor me.. hoedanook: je kan een iphone makkelijk een dagje intensief gebruiken zonder dat de batterij moet bijgeladen worden. Heb wel ondervonden dat wanneer je onder de 10% resterende batterijduur komt, je Wi-Fi niet meer kan aanzetten(denk ik althans). Ikzelf steek mn iphone elke nacht toch in de stekker, dus kwa batterijleven ben ik sowieso niet veeleisend.

En als dat nog niet genoeg is...doe het dan voor de retina display en voor ons

misschien toch nog 1 vraag welke je jezelf moet stellen: waarvoor wil ik de gsm gebruiken? enkel zakelijk, of echt multimedia/gaming/camera/..?

Laatst gewijzigd door sapermun; 06-10-10 om 22:34.
  #6  
Oud 07-10-10, 12:33
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Maar ook zakelijk kun je de iPhone toch prima gebruiken?
Echt, ik snap niet waarom iemand nog voor een Blackberry gaat (behalve de prijs).
Dan zou ik nog eerder voor een Android toestel gaan dan voor een Blackberry. Echt, lijkt me totaal en helemaal maar dan ook totaal niks zo'n Blackberry, waarom zou je daarvoor gaan..maar dat is alleen maar mijn mening.
  #7  
Oud 07-10-10, 12:50
sapermun sapermun is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 74
Standaard

Tuurlijk kan je de iphone gebruiken voor zakelijke toestanden maar ik bedoelde of het enkel daarvoor moet dienen want dan ben je prijsgewijs beter af met een BB.
  #8  
Oud 07-10-10, 12:58
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Blackberry zijn grote voordeel was altijd hun eigen pushserver voor email verkeer. Dit is allang achterhaald en kan op de iPhone ook voor zakelijke en particulier doeleinden. Mooier van is: Bij de Blackberry moet je hiervoor extra betalen, bij iphone krijg je deze optie er GRATIS bij.

Mbt het design heeft iedereen natuurlijk zijn eigen smaak. Maar een fysiek toetsenbord die dan extra ruimte inneemt van je display is zoooooo 2003.

Oke de iphone kost wat meer, maar een Ferrari kost in de automarkt toch ook meer dan een Lexus auto?
  #9  
Oud 07-10-10, 13:11
sapermun sapermun is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vivarobben Bekijk bericht
Maar een fysiek toetsenbord die dan extra ruimte inneemt van je display is zoooooo 2003.

Oke de iphone kost wat meer, maar een Ferrari kost in de automarkt toch ook meer dan een Lexus auto?

Ja zo een toetsenbord dat zoveel plaats inneemt, is enkel goed voor gewoon mobiele telefoons, niet meer dan een toestel om te bellen/texten. Bij een smartphone moet je toch ongehinderd kunnen surfen op t net vind ik en met zo een achterhaalde navigatieknop of zo een trackballetje bij de Bb is daar toch echt geen sprake van.

Je ferrari vs lexus stukje: het blijft de vraag; had je niet genoeg aan een fiets?
  #10  
Oud 07-10-10, 13:37
saeg20 saeg20 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 13
Standaard Ik heb ze momenteel beiden in gebruik

Momenteel gebruik ik een iphone4 voor prive en een blackberry Bold 9700 als zakelijk toestel.

Blackberry is handige toestel als je een persoon bent die veel vrienden online heeft die ook een BB in bezit hebben. Dan blijf je dag en nacht door pingen. Het email schrijven is ook wat professioneler. Daar blijft het ook bij.

Meer kan je er niet uit halen.

Nadelen van BB:
- Te weinig leuke apps
- Leuke apps te hoge prijs kaartje, (oude pac man spel kost 3,99euro)
- Surfen is te traag (heeft niets met abonnement te maken, bb heeft een eigen speciale internet bundel)


Voordelen:
- Sterke camera
- lange batterijduur
- pingen
- mailen
- muziek luisteren
- internet tetheren


Ik vind het belangrijk dat ik op een normale snelheid kan internetten, wat zeer goed bevalt op een iphone.

Applicaties van bb zien er ouderwets uit, die van iphone verfraaid van dezer tijden.

Ik kan je nog zoveel vertellen erover maar weet niet waar op te houden.

indien je specifieke vragen hebt, mail gerust naar Saeg20@gmail.com
  #11  
Oud 07-10-10, 13:42
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Pingen is ook zo achterhaald. Het bizarre hiervan is dat je hier dan nog 5 eurootjes per maand extra voor moet betalen ook! Bij Iphone hebben wij hiervoor "Whatsapp" voor 70 eurocent, die zelfs ook kan communiceren met BB EN Android.

Tel uit je winst.
  #12  
Oud 08-10-10, 12:55
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Ja? Heeft Android nu ook Whatsapp? wist wel dat het met een BB kon, maar Android dus ook inmiddels?

@saeg20
Sterke camera heeft de iPhone4 natuurlijk ook.
Pingen, zie reactie hierboven, whatsapp, en pingen kun je met de iPhone ook.
Mailen..euh..kan met de iPhone toch ook?
Muziek luisteren en tetheren kan met de iPhone ook!?
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dit zijn geen extra voordelen t.o.v. een iPhone.
Accuduur zou dan de enige voordeel zijn, maar accu van de iPhone 4 is ook sterk verbeterd vind ik.
  #13  
Oud 08-10-10, 12:57
Vivarobben Vivarobben is offline
Banned
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 87
Standaard

Ja nu ook Android;

WhatsApp ? Download
  #14  
Oud 08-10-10, 16:11
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Zelfs ik, als grote Apple fanboy (handtekening zegt genoeg lijkt mij), heb zowel meerdere telefoons getest waaronder een Blackberry en ook HTC/Samsung in verhouding met Android.

Ik sluit mij volledig aan bij de bovengenoemde argumenten. Ik denk dat een 'out of the box'-iPhone niet eens zoveel beter is dan een blackberry. Maar vooral de Appstore (en de bijbehorende mogelijkheden) zijn een ontzettend pluspunt. De batterijduur van de iPhone is minder maar dit neemt niet weg dat ik bij 'normaal' gebruik net aan twee dagen vol kan maken. Dessalnietemin staat hij elke avond in een dock te laden.

Wat betreft het toetsenbord blijft ook dit een persoonlijke kwestie, mensen kunnen soms maar niet wennen aan dat virtuele toetsenbord.

Mocht je echt een keuze willen maken zou ik ter vergelijking kijken naar een Samsung Galaxy S met Android. Moet toegeven dat ik hiervan erg onder de indruk was.

Maargoed, het blijft uiteraard een persoonlijke keuze. Veel succes in ieder geval!
__________________
iPhone US-> iPhone 3G 8GB-> iPhone 3GS 16GB-> iPhone 4 16GB... iMac 27'' 3.2ghz 8gb ram... iPad Wi-Fi 16GB
  #15  
Oud 08-10-10, 20:12
Possimpible Possimpible is offline
• iOS 10.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 109
Standaard

Pluspunten
Erg mooi design en zeer gebruiksvriendelijke interface
Erg makkelijk om er als beginner leuke apps op te zetten (ik was geheel onbekend met apps)
Batterij gaat lang mee
Je hebt niet langer een ipod EN telefoon in je zak zitten

Minpunten

Geen internet tethering
Je bent constant met je telefoon bezig

Ik had hiervoor een blackberry bold 9700 en daarvoor een samsung omnia i900. Ik kan je vertellen: ik ben een stuk tevredener over mijn iphone, ookal kan ik momenteel geen internet tetheren... Heb maar een dongel geregeld
  #16  
Oud 10-10-10, 14:35
Atteman Atteman is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

Loop met beide, heb de 9700 al ee jaar.. BB is puur voor de PING, en de iPhone voor de rest, zegt genoeg denk ik..
  #17  
Oud 10-10-10, 15:06
GTFO GTFO is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 80
Standaard

Zelf heb ik de iphone 4, omdat ik het mooier en uitgebreider vind dan de blackberry.
Ping is wel leuk, maar is voor mij niet voldoende om een BB aan te schaffen.

Voor de rest de I-Abonnement is veel sneller en gratis zonder data limit.

Veel mensen hebben een BB bij Tmobile, bij andere providers weet ik niet hoe het zit, maar bij de Relax Online abonnement van Tmobile betaal je ook nog eens 1 euro per MB.
  #18  
Oud 28-12-10, 16:50
petey22674 petey22674 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 4
Standaard

Heb zelf een half jaar een BB 9700 gehad en nu pas een iphone 4 , wat een verschil!! BB is zo ontzettend traag met internet, zowel met Wi-Fi gebruik binnen, als met ontvangst buiten zonder Wi-Fi, het niet meer kunnen pingen is eenvoudigweg opgelost door what's app. alleen dat je geen realtones als beltoon erop kunt zetten snap ik niet?? Verder heb ik de iphone genomen omdat het beeldscherm van de BB te klein is om fatsoenlijk te kunnen internetten, uitvergroten is geen optie bij BB, dan moet je constant van links naar rechts scrollen om teksten te kunnen lezen, heerlijk bij de iphone om het scherm te vergroten naar elke grootte die je maar wilt hebben. push email is anders bij de BB dan iphone, iphone krijgt niet direct je emails binnen,das dan weer jammer. voor de rest vindt ik iphone nu beter werken dan de BB....
  #19  
Oud 28-12-10, 19:22
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Kan Apple niet een gelijkwaardig applicatie maken als de Blackberry-app Ping? Heel veel jongeren hebben een Blackberry ALLEEN maar om te pingen!
  #20  
Oud 29-12-10, 12:43
elvin elvin is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 20
Standaard

ik heb een blackberry en vandaag de iphone 4g besteld de blackberry is meer zakelijk en meer amerikaans ik zou zelf voor de iphone gaan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blackberry of iPhone? Razors Koopinformatie Nederland 3 11-03-11 01:42
blackberry to iphone haelters.thierry iTunes 2 30-12-10 12:17
Blackberry adresboek >Iphone impex2000 iPhone algemeen 2 24-03-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:13.